Rofolus Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Jeg har lyst på en server til Unreal Tournament, men får ikke til å lage en. Jeg har Nextgentel. Jeg har SpeedTouch ruter. Jeg har prøvd sånn derre "Port Forward" greier, og jeg vet at det ikke er brannmuren som blokker noe, men likevel får jeg ikke til å lage en server... Noen som vet hva som kan være problemet? Jeg har hørt noe om at noen må betale ekstra for å kunne lage server, og at ikke alle rutere og internet providere kan la deg lage server, men personlig så kan jeg så si ingen ting om internet. ^^ Lenke til kommentar
judas06 Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Jeg har lyst på en server til Unreal Tournament, men får ikke til å lage en. Jeg har Nextgentel. Jeg har SpeedTouch ruter. Jeg har prøvd sånn derre "Port Forward" greier, og jeg vet at det ikke er brannmuren som blokker noe, men likevel får jeg ikke til å lage en server... Noen som vet hva som kan være problemet? Jeg har hørt noe om at noen må betale ekstra for å kunne lage server, og at ikke alle rutere og internet providere kan la deg lage server, men personlig så kan jeg så si ingen ting om internet. ^^ du må åpne de portene som server prg skal ha, til den ip adressen du har serverprg på... (PC-en). da funker det. ellers kan du kjøpe en server fra gameserver.n* Lenke til kommentar
eppis Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 er en stund siden jeg hadde nextgentel nå men alle porter var åpne på 10.0.0.2 når jeg hadde det.... 10.0.0.2 er også den ipn som brukes til og administrere routeren... hvis ikke det funker funker og hoste med den ipn så må du gjøre som nevnt tidligre og port forwarde... hvilken SpeedTouch har du? Lenke til kommentar
Rofolus Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Næi men fårstår dere ikke at jeg har prøvd å port forwarde, men det funker ikke?... Jeg åpnet alle portene som det sto at jeg trengte og åpnet dem bare for min lokale ip 10.0.0.3 Sikker på at det ikke er noen unntak eller noe som gjør at det bare ikke går? Lenke til kommentar
eppis Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 det kan være: 1. du har port forwarda feil i routeren 2. en firewall eller noe annent som som blokker et sted. 3. portene som du har fått tak i stemmer ikke. eller spillet/serveren krever flere porter. sjekk også http://ngtforum.net/ NGT sitt uoffisielle forum se om du finner info på routeren din der. Jeg har selv hatt nextgentel selv en stund siden og det er usansynlig at ISPn blokker portene du snakker om. Siden du sier du kan så mye så er kansje det enkleste og leie en server fra en levrandør som nevnt tidligre. Som oftest når det er Snakk om Unreal Tournament, CS, Battlefield osv.. servere så bruker man dedikerte servere (vil si eget server program som står på en dedikert maskin med en bra internet linje vanlighvis 10Mbit eller mer). Hvis du googler litt så finner du Unreal Tournament sin dedcated server (muligens den også kommer med spillet) hvis du absolut ønsker og kjøre opp en egen server. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Serveren bruker visst max 20kbit pr spiller, så du burde kunne ha inntil 32 spillere med 1Mbit utlinje. (Da blir forbruket omtrent ~500kbs som gir en akseptabel ping med full drift). Sjekk om portene er forwardet med canyouseeme.org. Pass på at serveren er igang når du tester porten(e). Du kan få en gratis fast adresse med dyndns.org eller no-ip.com. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå