Gå til innhold

Angrerett på tv ved nettkjøp

Bamberg

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte nettopp en tv fra en nettbutikk. Jeg har ikke motatt noen informasjon om angrerett. Er det slik at jeg da har 6 måneder angrerett?

Det eneste jeg har sett til angrerett er en link i små bokstaver helt nederst på ordrebekreftelsen.

Da tven ble levert fikk jeg bare en kopi av fraktseddelen fra de som leverte tven.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er vel bare til å si at du ikke fikk angreskjemaet? Og vips, så har du forlenget fristen. Blir vel umulig å bevise at butikken har sendt det ut.

Holder nok ikke bare ved å nekte og så plutselig ta i bruk angreretten når han ikke vil ha varen lenger.

Anyway, det er uansett kun fristen som blir utvidet vel og ikke begrensningene til forbrukeren!? Tar han varen i bruk (som han åpenbart har gjort) gjelder den ikke lenger.

Kan jo godt hende butikken tar vare på sendte mail for alt vi vet.

Lenke til kommentar
Jeg snakker om et fysisk skjema, som du kan ta og føle på, altså et ark. Det var vel det trådstarter snakket om?

Ikke et krav til at det skal følge med et fysisk skjema.

Uten at jeg gidder å slå opp i loven inbiller jeg meg at det står "varig medium", og med det er et skjema sendt på e-post, eller til og med en link sendt på e-post som viser til et skjema tilstrekkelig.

Lenke til kommentar
Det er vel bare til å si at du ikke fikk angreskjemaet? Og vips, så har du forlenget fristen. Blir vel umulig å bevise at butikken har sendt det ut.

I tilfeller hvor det rent faktisk ikke er mulig å bevise noe, er det vel normalt at det vises til rutiner. Dersom butikken kan godtgjøre at de har gode rutiner og at de alltid sender angrerettskjema vedlagt, vil nok ikke kjøperen stille særlig sterkt dersom han hevder ikke å ha mottatt et slikt.

I denne saken er det derimot klart at selgeren har opptrådt korrekt med tanke på opplysningsplikten. Det er tilstrekkelig, som nevnt av andre, at informasjon om angrerett er sendt sammen med ordrebekreftelse per e-post.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...