shadowano Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hei Et litt newbie spørsmål: ListBox har en DoubleClick event, hvordan benytter jeg meg av den? Altså hvordan setter jeg opp eventen slik at den avfyres ved dobbelklikk på et element i boksen? Lenke til kommentar
MrLova Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hei Et litt newbie spørsmål: ListBox har en DoubleClick event, hvordan benytter jeg meg av den? Altså hvordan setter jeg opp eventen slik at den avfyres ved dobbelklikk på et element i boksen? I Form konstruktør: this.yourListBox.DoubleClick += new System.EventHandler(this.yourListBox_DoubleClick); I Form klasse: private void yourListBox_DoubleClick(object sender, EventArgs e) { } Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Takk! Kommer tilbake til meg nå som jeg ser koden. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 det er jo på samme måte som alle events på gui-elementer... ...som da i VS blir yourListBox.DoubleClick += + tab + tab Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 husket tabbingen, enkelt sånn sett:) Men hvorfor får jeg object reference not set to an instance of an object på this.mylist.DoubleClick += new EventHandler(mylist_DoubleClick); ? Jeg puttet linjen i konstruktoren til formen (windows app) Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 husket tabbingen, enkelt sånn sett:) Men hvorfor får jeg object reference not set to an instance of an object på this.mylist.DoubleClick += new EventHandler(mylist_DoubleClick); ? Jeg puttet linjen i konstruktoren til formen (windows app) Manfred mente sikkert i InitializeComponent... Og den må ligge ETTER at mylist er initialisert. Men uansett, hvorfor bruker du ikke GUI'et til dette? Trykk på kontrollen din, velg properties, trykk på event "Lynet", dobbeltklikk på "DoubleClick". Så skjer alt automagisk for deg! Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 nå føler jeg meg jammen dum og:P takker =D Var bare å flytte kodelinjen en linje ned, etter InitializeComponents:P hehe... lærer noe hver dag sier de:) tips til hvordan jeg får åpnet et jpeg bilde i standard windows bildevisningsprogram? Jeg tenkte kanskje å bruke shell command på et bildevisningsprogram og sende filen som parameter, men da blir det lite praktisk... Appen lister opp en del bilder i listboxen og skal åpnes når man dobbelklikker på dem (på samme måte som i en mappe i windows f.eks) Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 nå føler jeg meg jammen dum og:P takker =D Var bare å flytte kodelinjen en linje ned, etter InitializeComponents:P hehe... lærer noe hver dag sier de:) tips til hvordan jeg får åpnet et jpeg bilde i standard windows bildevisningsprogram? Jeg tenkte kanskje å bruke shell command på et bildevisningsprogram og sende filen som parameter, men da blir det lite praktisk... Appen lister opp en del bilder i listboxen og skal åpnes når man dobbelklikker på dem (på samme måte som i en mappe i windows f.eks) System.Diagnostics.Process.Start(PathTilBildet); Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 verre var det ikke nei. Takk for hjelp jorn79 og dere andre:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå