Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

Et litt newbie spørsmål:

ListBox har en DoubleClick event, hvordan benytter jeg meg av den? Altså hvordan setter jeg opp eventen slik at den avfyres ved dobbelklikk på et element i boksen?

I Form konstruktør:

this.yourListBox.DoubleClick += new System.EventHandler(this.yourListBox_DoubleClick);

I Form klasse:

private void yourListBox_DoubleClick(object sender, EventArgs e)

{

}

Lenke til kommentar
husket tabbingen, enkelt sånn sett:)

Men hvorfor får jeg object reference not set to an instance of an object på

this.mylist.DoubleClick += new EventHandler(mylist_DoubleClick); ?

Jeg puttet linjen i konstruktoren til formen (windows app)

Manfred mente sikkert i InitializeComponent... :) Og den må ligge ETTER at mylist er initialisert. Men uansett, hvorfor bruker du ikke GUI'et til dette? Trykk på kontrollen din, velg properties, trykk på event "Lynet", dobbeltklikk på "DoubleClick". Så skjer alt automagisk for deg! :D

Lenke til kommentar

nå føler jeg meg jammen dum og:P takker =D Var bare å flytte kodelinjen en linje ned, etter InitializeComponents:P hehe... lærer noe hver dag sier de:)

tips til hvordan jeg får åpnet et jpeg bilde i standard windows bildevisningsprogram? Jeg tenkte kanskje å bruke shell command på et bildevisningsprogram og sende filen som parameter, men da blir det lite praktisk...

Appen lister opp en del bilder i listboxen og skal åpnes når man dobbelklikker på dem (på samme måte som i en mappe i windows f.eks)

Lenke til kommentar
nå føler jeg meg jammen dum og:P takker =D Var bare å flytte kodelinjen en linje ned, etter InitializeComponents:P hehe... lærer noe hver dag sier de:)

tips til hvordan jeg får åpnet et jpeg bilde i standard windows bildevisningsprogram? Jeg tenkte kanskje å bruke shell command på et bildevisningsprogram og sende filen som parameter, men da blir det lite praktisk...

Appen lister opp en del bilder i listboxen og skal åpnes når man dobbelklikker på dem (på samme måte som i en mappe i windows f.eks)

System.Diagnostics.Process.Start(PathTilBildet);

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...