a13x Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Hei. Jeg har nå kommet til stadiet at jeg vil ha meg en ny linse. Jeg har et Nikon D40 med et gørrkjedelig 18-55mm objektivm og vil ha et større. Har sett meg ut ei linse til ca. 2500. Det er et NIKON objektiv 55-200mm VR. Jeg lurer på om jeg kan ta nærbilder av innsekter, med detaljer og slikt, men samtidig ta gode bilder av fugler på god avstand? Kan jeg bruke linsen til kamraet mitt? Det står at det går, men jeg kunne ikke bruke en Sigma linse, så jeg ble usikker. Er det evt. noen andre BILLIGERE objektiver, andre merker? F. eks Tamron linser? Mvh. Alex Endret 23. november 2007 av a13x Lenke til kommentar
m-Helfjord Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Ja, du kan bruke 55-200 VR på d40. Sørg for å kjøpe versjonen MED VR, da denne er mye bedre. Dette objektivet får du kjøpt i nettbutikker fra kroner 2198. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Kjøp den telezoomen til Nikon. VR er praktisk på så lange brennvidder, og den koster lite. I fremtiden kan du supplere med en fast Sigma 30mm, så har du alt du trenger. Jeg ville i alle fall hatt alt jeg trengte da. Lenke til kommentar
a13x Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Kan noen forklare meg forksjellen på vidvinkel, telezoom og macro? Vet nå at den linsen er en telezoom, men kan jeg ta gode macrobilder med den? Hva er det som gjør linsen så bra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå