Romhelten Spiff Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Billig dress til julebord og fyllekalas. Dyr dress til andre, mer høytidlige anledninger. Selv har jeg billig dress ca 2-3k og bunad (!) Burde være velkledd uansett da Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Dressene mine ligger på stort sett mellom 6-8 tusen (inkl. skjorte ). Selv mener jeg at en dress må være skreddersydd - og dette er de særdeles flinke til på Ferner Jacobsen. En "standard" dress vil aldri se helt bra ut med mindre man gjør små justeringer (i det minste). Ser mange skryter av ToS, spørs om ikke min neste dress blir derfra? Er ToS på S&S et godt sted - eller burde man gå i f.eks. Hegdehaugsvn? Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 dressen min kostet 2000 på tilbud, tror jeg. var slekta som betalte, så jeg gav faen i prisen sort dress med hvite striper, mener jeg å huske. kun brukt den 2 ganger. spennende å se om den passer når jeg kommer hjem til jul, har gått opp noen kilo...... Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Selv mener jeg at en dress må være skreddersydd - og dette er de særdeles flinke til på Ferner Jacobsen. En "standard" dress vil aldri se helt bra ut med mindre man gjør små justeringer (i det minste). Gjør Ferner skreddersøm ? Eller snakker du om målsøm eller innsying/tilpasninger ? Lenke til kommentar
frevild Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Jeg vil tro det er veldig vanskelig å få skreddersydd en dress i Norge, og iallfall høres det forferdelig dyrt ut. I mer skikkelige butikker får man innsying og justering med på kjøpet. Min nyeste dress kostet rundt 5000, og da fikk jeg den tilpasset temmelig bra. En annen sak er at det er dumt å betale for mye. Man får en fin ulldress av flott kvalitet til 4-6 tusenlapper. Det er da ingen grunn til å betale mer, med mindre man liker å skryte av at dressen er av et bestemt merke. Og det er iallfall ingen god grunn. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Kostet vel 700-800 kroner fra H&M(eller lignende), kunne ikke bry meg om prisen, dressen er utrolig stilig og jeg ble ikke blakk. Lenke til kommentar
petie Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Jeg kjøpte en Hugo Boss dress hos Hans H i Bergen, ble vel en 7-8000, de passer den og til så den sitter som et skudd Lenke til kommentar
keeperno Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Kjøpte min på dressmann, batistini elsn 999,- kr tror jeg den kosta Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Jeg har fire dresser som alle er kjøpt av en omreisende skredder og dermed har jeg kun betalt kr 2.500 for hver av dem. Da får jeg akkurat det stoffet og de detaljene jeg vil ha, samt at de sitter perfekt. Jeg har i tillegg kjøpt en kashmir-frakk og et hav av skjorter. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Den eneste dressen jeg har ble håndsydd for min bestefar i kina når han var der i løpet av 60 tallet engang, så vil tippe den kosta ett par hundre kroner Men det er en utrolig fin dress, som man i dag måtte ha betalt rundt 4-5 tusen for Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Tiger, 4500kr Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 En annen sak er at det er dumt å betale for mye. Man får en fin ulldress av flott kvalitet til 4-6 tusenlapper. Det er da ingen grunn til å betale mer, med mindre man liker å skryte av at dressen er av et bestemt merke. Og det er iallfall ingen god grunn. Det finnes mange grunner til å skulle betale mer enn 4-6000 for en dress, noen av de er bedre enn andre. Selv om det er mulig å finne gode dresser i denne prisklassen er det på ingen måte gitt at det finnes dresser med det snittet en ønsker, ei heller at de oppfyller andre ønsker. Flytende canvas med søm som er akkurat så løs som en foretrekker gjør en forskjell i hvordan jakken faller og flytter seg med ens bevegelser. Små detaljer, ubetydelig for mange – essensielle for andre. Muligheten til å få antrekket tilpasset ens egen positur, med en ekstrem mengde arbeid lagt i å få detaljene rett driver prisene heftig opp (hvor godt har skredderen klart å få skulderen til å passe både på for- og baksiden? Ikke en enkel sak!). Om detaljene er verdt prioriteringen blir et personlig valg, det en i alle fall kan slå fast er at det finnes grunner som kan forsvare en høyere pris, uten at de nødvendigvis gjør det. For å svare på trådstarters spørsmål – min billigste dress kostet noe under 2000, noen andre kostet mer. Det finnes for øvrig noen få skreddere som driver mer eller mindre ordentlig skreddersøm av dress her i landet, prisene jeg har sett var rundt 15 et sted. Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 4000kr, Giuliani-ett-eller-annet Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 200kr, tilbud på blend Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Jeg skal ut på dressjakt i morgen. Har ikke kjøpt dress på flere år. Ei heller husker jeg hva de kostet. Jeg brukte en skreddersydd silkedress i konfirmasjonen. Den ble sydd i Thailand (med meg som mål ja), så det ble ikke veldig dyrt. Ganske morsomt å være med å bestemme hele snittet på dressen egentlig. Jeg vil stille et tilleggsspørsmål: Hvor dyre er finskoene dine? Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Jeg skal ut på dressjakt i morgen. Har ikke kjøpt dress på flere år. Ei heller husker jeg hva de kostet. Jeg brukte en skreddersydd silkedress i konfirmasjonen. Den ble sydd i Thailand (med meg som mål ja), så det ble ikke veldig dyrt. Ganske morsomt å være med å bestemme hele snittet på dressen egentlig. Jeg vil stille et tilleggsspørsmål: Hvor dyre er finskoene dine? Jeg har flere par, men de fleste koster rundt 3.5k Lenke til kommentar
Raste Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Mine koster 1300 kr ca tror jeg og de ble kjøpt på Bertoni. Kjøpte dem til konfen min i høst, utrolig bra kvalitet på dem. Lenke til kommentar
Homme Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 kjøpte ny dress til jobbruk i dag, ble en grå rutete fra Tiger. Har 3 par sko jeg kun bruker til dress,to par fra Hugo Boss og et par fra Gucci. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Har du bilder da, kolleckio? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå