Gå til innhold

Hvor dyr er din dress ?


Henguru

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dressene mine ligger på stort sett mellom 6-8 tusen (inkl. skjorte :)). Selv mener jeg at en dress være skreddersydd - og dette er de særdeles flinke til på Ferner Jacobsen. En "standard" dress vil aldri se helt bra ut med mindre man gjør små justeringer (i det minste). Ser mange skryter av ToS, spørs om ikke min neste dress blir derfra? Er ToS på S&S et godt sted - eller burde man gå i f.eks. Hegdehaugsvn?

Lenke til kommentar

Jeg vil tro det er veldig vanskelig å få skreddersydd en dress i Norge, og iallfall høres det forferdelig dyrt ut.

 

I mer skikkelige butikker får man innsying og justering med på kjøpet. Min nyeste dress kostet rundt 5000, og da fikk jeg den tilpasset temmelig bra.

 

En annen sak er at det er dumt å betale for mye. Man får en fin ulldress av flott kvalitet til 4-6 tusenlapper. Det er da ingen grunn til å betale mer, med mindre man liker å skryte av at dressen er av et bestemt merke. Og det er iallfall ingen god grunn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
En annen sak er at det er dumt å betale for mye. Man får en fin ulldress av flott kvalitet til 4-6 tusenlapper. Det er da ingen grunn til å betale mer, med mindre man liker å skryte av at dressen er av et bestemt merke. Og det er iallfall ingen god grunn.

Det finnes mange grunner til å skulle betale mer enn 4-6000 for en dress, noen av de er bedre enn andre. Selv om det er mulig å finne gode dresser i denne prisklassen er det på ingen måte gitt at det finnes dresser med det snittet en ønsker, ei heller at de oppfyller andre ønsker. Flytende canvas med søm som er akkurat så løs som en foretrekker gjør en forskjell i hvordan jakken faller og flytter seg med ens bevegelser. Små detaljer, ubetydelig for mange – essensielle for andre. Muligheten til å få antrekket tilpasset ens egen positur, med en ekstrem mengde arbeid lagt i å få detaljene rett driver prisene heftig opp (hvor godt har skredderen klart å få skulderen til å passe både på for- og baksiden? Ikke en enkel sak!). Om detaljene er verdt prioriteringen blir et personlig valg, det en i alle fall kan slå fast er at det finnes grunner som kan forsvare en høyere pris, uten at de nødvendigvis gjør det.

 

For å svare på trådstarters spørsmål – min billigste dress kostet noe under 2000, noen andre kostet mer.

 

Det finnes for øvrig noen få skreddere som driver mer eller mindre ordentlig skreddersøm av dress her i landet, prisene jeg har sett var rundt 15 et sted.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg skal ut på dressjakt i morgen. Har ikke kjøpt dress på flere år. Ei heller husker jeg hva de kostet. Jeg brukte en skreddersydd silkedress i konfirmasjonen. Den ble sydd i Thailand (med meg som mål ja), så det ble ikke veldig dyrt. Ganske morsomt å være med å bestemme hele snittet på dressen egentlig.

 

Jeg vil stille et tilleggsspørsmål: Hvor dyre er finskoene dine?

Lenke til kommentar
Jeg skal ut på dressjakt i morgen. Har ikke kjøpt dress på flere år. Ei heller husker jeg hva de kostet. Jeg brukte en skreddersydd silkedress i konfirmasjonen. Den ble sydd i Thailand (med meg som mål ja), så det ble ikke veldig dyrt. Ganske morsomt å være med å bestemme hele snittet på dressen egentlig.

 

Jeg vil stille et tilleggsspørsmål: Hvor dyre er finskoene dine?

 

Jeg har flere par, men de fleste koster rundt 3.5k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...