just-_-me Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 skal terminere noen audiokabler. Har lagt en skjerma kabel, (fletta skjerm utenpå), med 4 ledere inni. i den ene enden blir det minijack-hun, og i den andre blir det minijack-han. Dette er kontakter som blir loddet på. hittil, når jeg har eksprimentere litt, så har jeg veldig ofte opplevd og få bare skurring og ulyd. Hva skyldes dette? har jeg kanskje ikke lagt riktig kabel? for dårlig lodding? tips? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Kabel med fire ledere høres ikke så veldig audiokabel ut, men jeg kan ta feil. Hvordan ser kabelen ut? Ulyd kan skyldes dårlig skjerming, føring av kabel nær andre kabler som "støyer" eller bruk av feil ledere i kabelen. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Brukte nemlig noe jeg fant, som jeg hadde liggende noen meter av. syns den så ganske grei ut. Virker ikke som de 2 parene er fletta, ei heller skjermet fra hverandre. skal prøve i morra og terminere, og være ganske nøye. Slik ser kabelen ut: Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Ser ut som en PTS 2par. Sikkert ikke beste kabelen i verden til å overføre analog lyd, men det skal ikke bli så ille som du beskriver. Hvor på minijacken tar du å terminerer skjermen? Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Det er en fordel og terminere skjermen ja...? Høres dette ut som en god løsning; skjerm = GND oransj = LEFT blå = RIGHT f.eks.? Terminerer "3.5mm Line Socket" i hver ende. kjøpt på futurlec.com Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 hmmm..... Jeg prøvde med en stump, på ca. 2m. Terminerte (loddet) en minijack i hver ende (han og hun), og koblet mellom laptop og forsterker for og teste. Sukse! lyden ble veldig bra (jeg syns det, kanskje en pirkete wannabe ikke syns det) Men, blir spennende når jeg skal terminere den som går fra rommet mitt og ut til stua. den er ca. 15m lang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå