ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Jeg og to i klassen min skal lage en liten framføring om D-Dagen. Vi har funnet en del bilder og det var nok av stoff på wikipedia. Men jeg lurer på hva som er viktigst å ta med og om dere har mere info. Takk for alle svar. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Flyttes over til leksehjelp Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Det jeg syns hadde vært viktig å ha med er hvordan hele operasjonen ble utført. Hva som avgjorde at de faktisk angrep den dagen. (de ventet ganske lenge på bra vær). Ta med noen bilder av angrepstyrken. Det var den største samling av militærestyrker noensinne. (såvidt jeg kan huske) For å få en litt mer spesiell og kanskje interessant vri på presentasjonen deres, så kan du snakke litt om hvor de få Nordmenn som var med på invasjonen. Jeg tror det var noen få hundre. Om dere har tid, så er det sikkert lov å vise noen imponerende videosnutter. (om du finner noe sånt) Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 vi har fått beskjed av læreren at det viktigste er at vi kan stoffet selv og at vi ikke skal stå å lese opp noe. Vi hadde også tenkt å bruke powerpoint. Skrive noen korte setninger der og litt bilder Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) * Hvorfor ble operasjonen utført? * Hvordan, og ikke minst hvor foregikk operasjonen? * Var den vellykket? Det ville jeg tatt med. I tillegg så burde dere ta med litt om den Airborne operasjonen som ble utført natta før de store angrepene ble startet på Normandie-strendene. Dere kan (om dere har lov) eventuelt vise litt flimklipp fra enten Redd Menig Ryan eller Band of Brothers, det piffer opp framføringen litt Endret 24. november 2007 av Selvin Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 The Longest Day er en av de beste filmene som omhandler D-Dagen. Kanskje du skal ta og se den? Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Vi har fått beskjed om å velge ett tema om WW2. Vi skal fremføre litt om det temaet ikke filmer og sånn. Vi skal snakke om det Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Eh jeg mente ikke at du skulle vise en hel film. Jeg mente at i The Longest Day, så får du en ganske bra beskrivelse av hva som foregikk før, under og etter D-Dag. Se en film på tema er ofte et bra komliment til å bare lese deg til alt. Noe som fort kan bli litt kjedelig. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Bruk tegninger, gjerne med piler for å forklare taktikker og lignende. Ikke prat for lenge om en bestemt ting - da blir det veldig fort tørt. Ha med den forutløsende og resulterende årsaken. Bruk punkter. Det er veldig enkelt å gjøre krig spennende men også farlig enkelt å gjøre tørt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå