Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

D-Dagen. Trenger info til framføring

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg syns hadde vært viktig å ha med er hvordan hele operasjonen ble utført. Hva som avgjorde at de faktisk angrep den dagen. (de ventet ganske lenge på bra vær).

Ta med noen bilder av angrepstyrken. Det var den største samling av militærestyrker noensinne. (såvidt jeg kan huske)

For å få en litt mer spesiell og kanskje interessant vri på presentasjonen deres, så kan du snakke litt om hvor de få Nordmenn som var med på invasjonen. Jeg tror det var noen få hundre.

Om dere har tid, så er det sikkert lov å vise noen imponerende videosnutter. (om du finner noe sånt)

Lenke til kommentar

* Hvorfor ble operasjonen utført?

* Hvordan, og ikke minst hvor foregikk operasjonen?

* Var den vellykket?

Det ville jeg tatt med. I tillegg så burde dere ta med litt om den Airborne operasjonen som ble utført natta før de store angrepene ble startet på Normandie-strendene. Dere kan (om dere har lov) eventuelt vise litt flimklipp fra enten Redd Menig Ryan eller Band of Brothers, det piffer opp framføringen litt :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Bruk tegninger, gjerne med piler for å forklare taktikker og lignende. Ikke prat for lenge om en bestemt ting - da blir det veldig fort tørt. Ha med den forutløsende og resulterende årsaken. Bruk punkter.

Det er veldig enkelt å gjøre krig spennende men også farlig enkelt å gjøre tørt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...