Gå til innhold

Hvilket våpen er din favoritt :D


Tittoffer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
NEi slike våpensyns jeg er litt for gamle ikke vondt ment :p

 

Musketene gjør nok jobben òg

 

ja, det gjør den

 

bare les her

 

"When they were barely fity yards away, so close that the lines of the french troops would almost fill his battalions' field of veiw, the redcoats presented there pieces and fired. the slaughter was tremendous, hundreds of french troops dropped, perhaps one-third of the attacking echelon. The Brown Bess might be inaccurate but the man hit by it's slug of a ball sufferd terrible trauma, often being hurled backwards sevral feet or having a limb ripped of by it shock."

Lenke til kommentar
NEi slike våpensyns jeg er litt for gamle ikke vondt ment :p

 

Musketene gjør nok jobben òg

 

ja, det gjør den

 

bare les her

 

"When they were barely fity yards away, so close that the lines of the french troops would almost fill his battalions' field of veiw, the redcoats presented there pieces and fired. the slaughter was tremendous, hundreds of french troops dropped, perhaps one-third of the attacking echelon. The Brown Bess might be inaccurate but the man hit by it's slug of a ball sufferd terrible trauma, often being hurled backwards sevral feet or having a limb ripped of by it shock."

 

Vet du hvor mye en sånn tinn kule veier? Og hvor stor hastighet den får?

Lenke til kommentar

de var i bly og en i kaliber veide 35-40g noe som er godt over dobbel av en .45acp og 10 ganger vekten av en 5.56mm kule utgangshastighet var på 800-900fot pr. sekund noe som er ca. det samme som en .45acp med 15g kule

 

så du har en kule som går i samme fart som en .45 acp men veier 25g mer.

 

noe som gjør at du kan tenke deg minst dobble skader enn fra en .45 men pga. det myke blyet ble sårene enda værre

 

edit, hastingheten var faktisk supersonisk, men faller til 1100fps noen meter fra munninga,

så kule går faktisk en god del fortere enn en .45

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

"a full auto m4 runs around $15,000.00 i hope that helps"

 

Live rates at 2008.01.10 15:34:08 UTC

15,000.00 USD

 

=

 

79,705.94 NOK

United States Dollars Norway Kroner

1 USD = 5.31373 NOK 1 NOK = 0.188192 USD

 

 

 

 

Dette er utsagn fra en amerikansk borger som eier opptil flere våpen bla.a ak47 og ingram.

Lenke til kommentar

En ORGINAL M4 som kunne selges til sivile i USA (hvis den hadde eksistert da), hadde gått for LANGT over $15000 (tre nuller).

De som selges er M16 eller konverterte AR15 med M4 topp. Og disse går for $12-15k+

 

Dette pga veldig begrenset antall våpen tilgjengelig.

 

Nordmenn flest ser ut til å tro at hvem som helst kan spasere inn i en butikk og fem min. senere gå ut med en MG under armen. Men det stemmer selvfølgelig ikke. Denne myten driver norske medier å dyrker frem. De bryr seg jo ikke så mye om dete er fakta det rapporterer. Det viktigste er at alt stemmer med deres politiske oppfattning og den sier våpen er fyfy og alle bør forbys (akkurat som Hollywood, bortsett fra at de mener kun Militæret og dem selv skal få ha våpen).

 

Muligheten for å spasere ut med en MG under armen mistet uten noe som helst kontroll mistet dem for snart 74år siden! (1934) Jeg venter fremdeles med spenning på når norske medier skal lære dette. Skulle tro 74år var lenge nok men tydeligvis ikke.

The National Firearms Act kom i 1934 og der ble helautovåpen (sammen med noe annet) klassifisert som såkalt Title II firearms (vanlig våpen er Title I). Bakrunnsjekk og m.m. ble innført.

Neste inngrep mot helautovåpen kom med Gun Control Act i 1968. Fra da ble det forbudt å overføre Title II våpen produsert utenfor USA til sivile i USA. Kun Mil/LE får kjøpt dem.

"Nådestøtet" kom 19 May 1986. Helauto våpen registrert etter denne dato tillates kun overført til Mil/LE.

 

Så dette har medført at det er ett lite antall våpen tilgjengelig (og det synker bare) og dermed går prisene opp.

 

Tilbake til M4en. denne ble lansert for sent til å¨bli solgt til sivile. Det er kun ett fåtall M16A2 også og disse er veldig dyre (ble jo ikke innført før i 1986).

 

og tilslutt til dere som mener at helauto er farlig og burde vært totaltforbudt osv osv osv....

Det er ett UBESTRIDELIG faktum at disse ikke utgjør noen trussel. I følge ATF er antallet som er blitt brukt til ran/drap ol så lavt at du kan telle dem på EN hånd. mener det var tre tilfeller sist jeg hørte. Og ett av dem var en off-duty politimann.....

Lenke til kommentar

Edit:

 

Glemte prosedyren slik den er i dag.

Først, du må bo i stat som tillater helauto. Så må du finne ett våpen du vil ha og betale for det. Er selger fra samme stat som deg kan du kjøpe det direkte, er han fra en annen må du først innom en såkalt Class III dealer i egen stat først. Når våpnet er kommet til egen stat må man fylle ut ett skjema som heter Form 4 og ta dette med innom en Chief Law Enforcement Officer (politimester, Sheriff, dommer etc) og få dem til å ta fingeravtrykkene dine, og så må CLEO skriver under på at han ikke vet om noen regler/lover som sier at du kan kjøpe våpnet. Dette er ofte det vanskligste da veldig mange CLEO nekter å skrive under selv om de engentlig vistnok er pliktig til å gjøre det. (nekter dem kan man starte ett firma eller "Trust" og registrere våpnet på dette istedenfor da disse ikke trenger underskrifta)

Når man har fått underskrifta og fingeravtrykka sender man alt dette sammen med en sjekk på $200 (dette eren skatt man må betale) til ATF. De sender fingeravtrykka videre til FBI, og etterhvert overfører de våpnet til deg og sender deg tilbake Form4en med "Frimerket" (på $200). Når du har fått tilbake dette skjemaet kan du hente våpnet fra selger oig ikke før.

Hele prosessen tar fra 1-6+ måneder.

Lenke til kommentar
og tilslutt til dere som mener at helauto er farlig og burde vært totaltforbudt osv osv osv....

Det er ett UBESTRIDELIG faktum at disse ikke utgjør noen trussel. I følge ATF er antallet som er blitt brukt til ran/drap ol så lavt at du kan telle dem på EN hånd. mener det var tre tilfeller sist jeg hørte. Og ett av dem var en off-duty politimann.....

 

det er helt sant, rart at folk overser slikt, de aller fleste drap med skytevåpen i usa er små kaliberete pistoler eller jente våpen, vet ikke om den var det lengre med jeg mener å ha hørt at colt .25 var på toppen en god stund, etterfulgt av .22lr

 

så kommer alle de andre pistol kaliberen, jakt rifler, hagler osv.

 

så kommer da automat våpen så langt ned på lista at de ikke bør taes med.

 

virginia tech ble utført med 2 helt vanlige halv automat pistoler, og han slo alle masaker rekorder lett, full auto våpen er ikke så effektive som mange tror, sender man en hau med kuler ned mot noen treffer kanskje en kule et bein og en arm. i urbane miljøer blir jo disse reddet med mindre de blir liggende.

ta hollywood shoot out, masse skadde sivile og politi men ingen døde. spray & pray er ikke ikke effektiv å drepe med.

hadde noen gått rundt med en semi auto rifle og skutt 2 skudd i brystet på alle, ville døds tallene vært mye høyere, så å tro at full auto er mye farligere er jo tull. når man også tar med de strenge kravene for å få full auto våpen, er det få som går gjennom alt det for å så drepe noen.

Lenke til kommentar
Jeg antok selvfølgelig at det var unit price hvis solgt til politi/hæren det var snakk om, ikke en av de originale prototypene til M4 som ble laget før 68 og/eller ulovlige våpen...

 

 

Ok da er jeg med.

 

Mil i USA mener jeg betaler ca 600USD for en M16Ax. M4 var vel litt dyrere tror jeg.

LE betaler vel ca $1000 for en M4 fra forhandler.

Dette er helt "rene" våpen, dvs optikk, magasiner ol kommer i tillegg.

 

For å se hva sivile kan finne og hva de må betale, kan dere ta en tur på gunsamerica.com og se der. (under NFA Firearms eller lign, får ikke sjekka helt nøyaktig nå)

De som kan selges til sivile er såkalte "Transferables".

Står det "pre" eller "post-dealer samples" selges de kun til Mil/LE og Forhandlere under gitte bestemmelser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
En ORGINAL M4 som kunne selges til sivile i USA (hvis den hadde eksistert da), hadde gått for LANGT over $15000 (tre nuller).

De som selges er M16 eller konverterte AR15 med M4 topp. Og disse går for $12-15k+

 

Dette pga veldig begrenset antall våpen tilgjengelig.

 

Nordmenn flest ser ut til å tro at hvem som helst kan spasere inn i en butikk og fem min. senere gå ut med en MG under armen. Men det stemmer selvfølgelig ikke. Denne myten driver norske medier å dyrker frem. De bryr seg jo ikke så mye om dete er fakta det rapporterer. Det viktigste er at alt stemmer med deres politiske oppfattning og den sier våpen er fyfy og alle bør forbys (akkurat som Hollywood, bortsett fra at de mener kun Militæret og dem selv skal få ha våpen).

 

 

At man kan i USA gå inn i den lokale butikk, la dem søke på navnet ditt i registeret for og finne ut om du er kriminell eller psykriatisk pasient rømling, forså og kjøpe et våpen uten noen som helst form for våpenkort eller lignende er fakta. Har fått dette bekreftet av en amerikansk våpenhandler som har kjøpt flere titall med våpen.

 

 

Dessuten, de siste 3 linjene er jeg totalt uenig i. (At det er fyfy :p ) Eneste at jeg nevner lovene der nede er fordi jeg mildt sagt misunner dem^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...