Tittoffer Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 hey, tenkte jeg kunne spørre dere om hvilket våpen dere liker best samme hvilken type det alt fra sniper rifler til Uzi hva enn dere vil.. Hadde vert fint med en liten oppsumering av våpenet som f.eks. navn, rekkevidde, utløps hastighet og hva dere syns om det - og + ting... Lenke til kommentar
pavement Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Produsent: Barrett Kaliber: 12,7 × 99 mm / .50 BMG Vekt på våpenet: Ca. 13,5 kg Maks rekkevidde: 1 500 m Optimal bruksavstand: 600–1 000 m Bruksområde: Tiltenkt brukt mot materiell Antatt levetid pipe: Minimum 5 000 skudd maks rekkevidden er litt ymse kommer ann på vind og størelse på kikkert og skillsa til skytteren, det lengste loggførte drapet med denne typen rifle er på 2450m gjennom et vindu i 4 etasje. var en amerikaner som skøt. Har man god medvinn kan man drepe menesker, på avstander helt opp til 40km. men er umulig og sikte og beregne hvor du kommer til og treffe. våpenet kommer med forskjellige amunisjons typer: hel mantel kuler: vanlige kuler av kobber. Hel mantla sporlys kuler: vanlige kobber prosjektiler med hvit phosfor i ræva som lyser og viser projektilets bane. AP prosjektiler: panserbrytende prosjektil som kan bryte gjennom 50 cm med panserståll som står 500m unna. MP projektiler: kobber projektiler, med et "warhead" sammensatt av ymse sprengstof. har en døds sone på 5m rundt projektilets nedslags sted. (for og sammenligne har en Håndgranat ca samme døds sone.) har selv skutt tværs igjennom en 50cm tykk murvegg med dette våpenet under min førstegangstjeneste. nest sykeste jeg har værdt med på. eneste som er minus med våpenet er vekten og lengden, som er ca 2 m. er ikke akkurat noe våpen man tar med seg inn i et hus eller løper rundt med på ryggen. EDIT: man trenger ikke treffe noen for og drepe med dette våpenet, skytte forbi deg og bomme med +\- 30 cm og fortsatt se luft trykket rive av deg armen Endret 24. november 2007 av pavement Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 (endret) H&K G36 Kaliber: 5,56 × 45 mm Nato Mekanisme: Gassdrevet Skuddtakt: skudd/min Vekt, uladet: varierer kg Vekt, ladd: varierer kg Lengde: varierer mm Løpslengde: varierer mm Magasinkapasitet: 30 (standard) Siktemidler: varierer G36 er et konvensjonelt gassoperert automatgevær med en selektiv skuddtakt (helautomatisk eller halvautomatisk). Den er produsert i moderne lettvektsmaterialer og gjør god bruk av den mest avanserte teknologien i dagens våpenindustri. Både låskassen og mange andre utvendige deler av G36 er av forsterket polymer, med stål-forsterkninger hvor det er nødvendig. Ville ikke kødda med dette våpenet Endret 7. desember 2007 av Tittoffer Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Produsent: Barrett Kaliber: 12,7 × 99 mm / .50 BMG Vekt på våpenet: Ca. 13,5 kg Maks rekkevidde: 1 500 m Optimal bruksavstand: 600–1 000 m Bruksområde: Tiltenkt brukt mot materiell Antatt levetid pipe: Minimum 5 000 skudd maks rekkevidden er litt ymse kommer ann på vind og størelse på kikkert og skillsa til skytteren, det lengste loggførte drapet med denne typen rifle er på 2450m gjennom et vindu i 4 etasje. var en amerikaner som skøt. ehh, nei. Lengste treff er på 2430m og var skutt av en kanadisk skarpskytter i Afganistan med ei McMillan rifle ikke Barrett Har man god medvinn kan man drepe menesker, på avstander helt opp til 40km. men er umulig og sikte og beregne hvor du kommer til og treffe. Nei, max teoretisk rekkevidde er 7-9km våpenet kommer med forskjellige amunisjons typer: hel mantel kuler: vanlige kuler av kobber. Hel mantla sporlys kuler: vanlige kobber prosjektiler med hvit phosfor i ræva som lyser og viser projektilets bane. Sporlys bruker ikke fosfor lenger. USA/NATO bruker vanligvis magnesium/strontium AP prosjektiler: panserbrytende prosjektil som kan bryte gjennom 50 cm med panserståll som står 500m unna. Sorry. BS. 84mm RFK går ikke igjennom så mye. Heller ikke 30mm Bushmaster kanonen på CV9030N med APFSDS-T ammo! .50 cal M2 AP penetrerer 19mm stål på 500m. SLAP er bedre med 34mm (men brukes ikke i vanlig Barrett og lign. rifler) MP projektiler:kobber projektiler, med et "warhead" sammensatt av ymse sprengstof. har en døds sone på 5m rundt projektilets nedslags sted. (for og sammenligne har en Håndgranat ca samme døds sone.) Igjen feil. NM140/Mk211 Mod0 har en wolframkarbid kjerne og bruker zirconium som brannstifter og RDX for fragmentering. Ingen "døds-sone" på 5m...... Når prosjektilet treffer noe HARDT som en stålplate, sørger "adiabatic pressure" for at kjernen presses frem i ca 4000fps og penetrerer stålet. Zirconium og RDXen følger etter og sørger for fragmentering og brannstifter. har selv skutt tværs igjennom en 50cm tykk murvegg med dette våpenet under min førstegangstjeneste. nest sykeste jeg har værdt med på. eneste som er minus med våpenet er vekten og lengden, som er ca 2 m. er ikke akkurat noe våpen man tar med seg inn i et hus eller løper rundt med på ryggen. Lengden er 122cm ikke to meter.... EDIT: man trenger ikke treffe noen for og drepe med dette våpenet, skytte forbi deg og bomme med +\- 30 cm og fortsatt se luft trykket rive av deg armen Også BS...... Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Cardinal, er du sønnen til gunfreak eller noe? Lo litt av den med at lufttrykket river av armen og at den kan skyte gjennom en halv meter panser. P90, nuff said. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Trenger ikke være i slekt med gunfreak for å se at omtrent alt av det pavement skrev var ren BS. Han neglisjerer også å si hvilken modell Barrett han sikter til Hmm. Rent visuellt sett må jeg nesten si HK 416..gjerne med vertikalgrep og M4 type kolbe + optics Optics + backup standard HK jernsikte ala G3 Endret 7. desember 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Cardinal, er du sønnen til gunfreak eller noe? Lo litt av den med at lufttrykket river av armen og at den kan skyte gjennom en halv meter panser. P90, nuff said. Cardinal er noen år eldre enn meg så men mindre det har vært en tidsmaskin inni bilde tviler jeg på at han er sønnen min Selv er min Favoritt Kimber Custom TLE II 1911 designet tatt til sitt yperste. Lenke til kommentar
pompews Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Atombombe seff... Effektivt, billig, og humant... Not Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Hehe Ok Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Noe som er lett og lydløst m.a.o. armbrøst, går ut i fra at trådstarter er ute etter noe som avfyrer prosjektiler. En armbrøst er lovlig, vekker ikke hele nabolaget og er ikke minst enkelt å få tak i. Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 hehe ja det var det jeg var på jakt etter (noe som avfyrer prosjektiler) Armbrøst fungerer bra nært men når du kommer opp i litt lengre avstander må du tilte den litt opp over + pila blir lett påvirket av vind... men bra forslag Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Ahh. Glock. Deilig pistol. Det våpenet jeg har likt mest av det jeg har fyrt av. Lite rekyl, deilig sikte, artig å fyre av hele magasinet bare på få sekunder. Endret 7. desember 2007 av scorpier Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hvis du ikke kan skyte i kurvbane er du ikke god nok Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Denne tråden hadde vært uendelig mye mer interessant om dere tok med bilder. Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 ok neste mann som legger inn et innlegg får ta me ett eller flere bilder av våpenet Ikke en post uten et bilde Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Har skutt med H&K G3 kongsberg prod aka AG3 Glock 17 semi auto Mg3 Favoritt er jo alltid AG3 Utgangshastighet: 780-800 m/s Mag kapasitet: 20 Skuddhastighet full auto: 8-10 skudd/sek bildet er av en H&K G3, ikke 100% like den norske ag3 men nærme nokk . fant ikke no bilde av meg med ag'n i hendene på en som kan å bruke det er dette kanskje den farligste angrepsriflen som fins. dreper alt den treffer, skyter gjennom alt. kraftigere enn AK 47 og mye kraftigere enn M16 5.56, dog ikke like høy hastighet og presisjon, jeg vektlegger heller slagkraft enn presisjon på 50m hold som 90% av all kamp utjempes på Endret 9. desember 2007 av Henrik2k Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 dreper alt den treffer, skyter gjennom alt. Righty. Lenke til kommentar
Grimnar_ Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Sorry. BS. 84mm RFK går ikke igjennom så mye. Heller ikke 30mm Bushmaster kanonen på CV9030N med APFSDS-T ammo!.50 cal M2 AP penetrerer 19mm stål på 500m. SLAP er bedre med 34mm (men brukes ikke i vanlig Barrett og lign. rifler) Finnes også utarmet uran ammo til 12,7. Denne skal kunne klare mer enn 34mm etter det jeg har hørt! EDIT: man trenger ikke treffe noen for og drepe med dette våpenet, skytte forbi deg og bomme med +\- 30 cm og fortsatt se luft trykket rive av deg armen Dette er BS en blir fortalt i forsvaret. Men det er liten vits å spøke med lufttrykket på denne rifla, så en gris (allerede dø) skudd med 12,7. Den ble truffen i magen, kula gikk rett gjennom (nesten like stort hull inn og ut), men det merkelige var at lufttrykket hadde dratt en ganske stor del av innvollene ut av grisen! Ontopic: Blitt litt gla i denne: WA-2000 Kommer i: .300 Win Mag or .308 (7.62x51mm NATO) or 7.5x55 Swiss Lengde: 905 mm Vekt: 6.95 kg Med bullpup design er den foholdsvis lett og ganske kort uten å kortened løpet. Største problemet til denne rifla er at den er for dyr! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Ah gode gamle WA-2000. Det er en rifle man lett undervurderer p.g.a. den korte designen. edit: ettersom Grimnar_ ikke la inn bilde: Endret 8. desember 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå