Gå til innhold

X-box live, dritt av høyt kaliber.

Camper_killer

Anbefalte innlegg

Camper killer, vil du spille for moro skyld? Da er det bare å invitere vennene dine og spille akkurat det dere vil spille. Vil du spille infection så velger du infection. Vil du spille Rocket Race så spiller dere Rocket Race.

Xbox Live handler ikke bare om kompetetiv spilling. Det er både for de og for de som spiller for moro skyld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Onlinespillinga er heller ikke spesielt god, den er lagd for å gjøre det lett for duster.

Men likevel har du opplevd dette problematisk? Det sier jo litt...

Burn;p

for all del, det er ingen som tvinger deg til å bruke XBL, og hvis du syns det er så vanskelig og dårlig, så hvorfor skal du bruke det? Er rart at så mange mennesker ikke har problemer med det i det hele tatt, mens du skulle slite med å koble det til. Spesielt når du selv sier at den er lagd for å gjøre det lett for duster og du ikke får det til selv......

Javel, hvis du er så eplekjekk så kan du komme opp hit og prøve å koble den til med ethernetkablen..... Tviler på at du veit mer om data og 360 enn meg. Har kobla 360 til live for flere av venna mine på 2 min, ikke noe stress det. Det er bare slik at noen ganger starter den å krangle, og da slutter den ikke.

Poenget med live er at det er så dritenkelt at man behøver ikke kunne noe data for å få det til. F.eks når du har koblet opp hos kameratene dine. Det er når det er noen ekstra momenter (f.eks hjemme hos deg) utenom standardgreiene at eventuelle datakunnskaper viser seg. Så hvordan du kan påberope deg mere kunnskaper enn andre når du strevde med dette hjemme hos deg selv der alt tydeligvis ikke var 100% plankekjøring er vel mere eplekjekt i grunn.

Har foresten grønn trøye, og ikke hvit.

Lenke til kommentar
edit: til over: mute? Er det forresten så jævlig gøy å spille mot folk når du ikke kan kommunisere med dem, eller må begynne å type og blir drept av desperate folk som synes de har skills hvis de får til noe sånt?

Hvorfor kommunisere? Sånn gjør jeg når jeg spiller pc.

Camper_Killer, må bare si at det er jo helt latterlig at du kommer og kaller XboxLive for dritt, siden du rett og slett suger å koble.

Synes det er enda mer latterlig at du ikke kan lese....

Camper killer, vil du spille for moro skyld? Da er det bare å invitere vennene dine og spille akkurat det dere vil spille. Vil du spille infection så velger du infection. Vil du spille Rocket Race så spiller dere Rocket Race.

Det hadde sikkert vært kjempegreit, men jeg og venna spiller split screen, siden ingen gidder å skaffe seg live.

Det er når det er noen ekstra momenter (f.eks hjemme hos deg) utenom standardgreiene at eventuelle datakunnskaper viser seg. Så hvordan du kan påberope deg mere kunnskaper enn andre når du strevde med dette hjemme hos deg selv der alt tydeligvis ikke var 100% plankekjøring er vel mere eplekjekt i grunn.

Javel, og når en dataspesialist som jeg kan love deg kan sine saker sier at det ikke vil fungere uten å gjennomgå et helvete for å løse problemene, så er jeg fremdeles en idiot i data? IP adressen streika, og Microsoft mener at dette er grunnet av at både PC-en min og 360ien har samme IP adresse, eller at UNCHP er slått av, eller at koblingen ikke er godkjent. Alt dette er bare bullshit, tinga over fungerte som det skulle. Filstørrelsen som ble sendt fra rutern til PC-en(som igjen blir videresendt i samme størrelse til 360ien) var på under godkjent størrelse. Husker ikke det nøyaktige tallet, men tror det var over 1360 b. Dette var igjen feil, siden PC-en min mottok filene i godt over denne størrelsen.

Siden du tydeligvis har proklamert deg selv som altvitende mester i dette emnet, så kan vel du si hva jeg skal gjøre, eller holde kjeft å ta på deg den hvite trøya igjen.

Lenke til kommentar

Sorry , Camper.

Du må være den mest "Jeg har peiling på alt og hvis det ikke virker er det ikke min feil" som finnes.

Liker du ikke XBL så drit i det og spill med dine egne venner i splitscreen. Du får jo plass til alle dine venner der for jeg regner ikke med at du har mer venner med den drittholdninga di.

Ser for meg at det er veldig moro å sitte å spille spill ved siden av deg.

" å nei du drepte meg, spillet er helt sikkert ødelagt"

Jaja snart jul din nisse.

Lenke til kommentar

Bertelsen: Har du ikke skjønt at dette problemet er 100% uløselig, og at dette selvsagt utelukkende er Microsofts skyld?

Kan ikke helt si jeg skjønner hvorfor du absolutt skal koble til xbox live hvis det er en såpass elendig tjeneste som du hevder det er. Selv om du har 6mnd gratis, må det da være et rent helvete på jord bare å være inne på live for din del etter hva jeg leser av postene dine.

Demoer? Hva har jeg PC-en til..... Desuten så veit jeg alltid hvilket spill jeg kommer til å like, og hvilke jeg ikke kommer til å like. Holder for meg med å se bakpå boksen, og har aldri blitt skuffet.
Ok, det holder å se bakpå boksen. Er det noe du ikke klarer forresten? Tror det er noen forskere som sårt trenger hjelp med å løse kreftgåten.
Lenke til kommentar

Det hadde sikkert vært kjempegreit, men jeg og venna spiller split screen, siden ingen gidder å skaffe seg live.

Så hva er egentlig problemet? Hvis ingen av dine venner gidder å skaffe seg live, så er det vel ingenting å bry seg om. Med den holdningen du utviser her på forumet, så virker det ikke som om du er typen til å skaffe deg venner online uansett, så da er det vel bare like greit å la være å koble til xboxen til nettverket, og heller bare spille splitscreen eller system link da. Så sparer du både deg selv og oss for unødige frustrasjoner.

Det er når det er noen ekstra momenter (f.eks hjemme hos deg) utenom standardgreiene at eventuelle datakunnskaper viser seg. Så hvordan du kan påberope deg mere kunnskaper enn andre når du strevde med dette hjemme hos deg selv der alt tydeligvis ikke var 100% plankekjøring er vel mere eplekjekt i grunn.

Javel, og når en dataspesialist som jeg kan love deg kan sine saker sier at det ikke vil fungere uten å gjennomgå et helvete for å løse problemene, så er jeg fremdeles en idiot i data? IP adressen streika, og Microsoft mener at dette er grunnet av at både PC-en min og 360ien har samme IP adresse, eller at UNCHP er slått av, eller at koblingen ikke er godkjent.

Vel, det er jo betryggende at du omtaler deg selv som en dataspesialist som kan sine saker.

Så hva i h*** er det du snakker om? IP-adressen streika? Hva skal det bety liksom? Jeg må jo anta at du egentlig snakker om en IP-adressekonflikt. Og hva er UNCHP for noe rart? Eller mener du egentlig UPnP? Vet du forresten hva det er for noe, Mr. Dataspesialist?

Alt dette er bare bullshit, tinga over fungerte som det skulle. Filstørrelsen som ble sendt fra rutern til PC-en(som igjen blir videresendt i samme størrelse til 360ien) var på under godkjent størrelse. Husker ikke det nøyaktige tallet, men tror det var over 1360 b. Dette var igjen feil, siden PC-en min mottok filene i godt over denne størrelsen.

Bare bullshit? Det er høyst trolige forklaringer på hvorfor du har problemer. Men som den dataspesialisten du er, så har du vel allerede sjekket at alt er i sin skjønneste orden med IP-adresser og UPnP-oppsett, og at alt er kablet riktig. Dermed gjenstår kun to muligheter, og det er at enten takler ikke routeren din Xbox Live (har du sjekket om UPnP er på eller evt åpnet opp porter?), eller så har du en hardware-feil på enten router eller xbox. Er du hellig overbevist om at det er xboxen, så får du bruke dine dataspesialistkunnskaper og overbevise Microsoft om det samme. Vet du hva du snakker om, så er det ikke så vanskelig å nå igjennom.

Siden du tydeligvis har proklamert deg selv som altvitende mester i dette emnet, så kan vel du si hva jeg skal gjøre, eller holde kjeft å ta på deg den hvite trøya igjen.

Og med en sånn holdning så er det ikke rart du ikke får noe konstruktiv hjelp. Lykke til videre i livet, punk.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem som trådstarter..

Etter å ha tastet inn masse informasjon fikk jeg beskjed om at min fødselsdato ikke var tillat..

Jeg er da født i 1991, men er for ung for Xbox Live, wtf?

Opprettet da en ny hotmail adresse med fødselsdato 1980(+/-).. Fremdeles stod det 1991 i boxen.. Når jeg endelig fikk fikset fødselsdatoen og jeg kunne trykke accept på terms så frøys den.. dette skjedde 3-4 ganger. Til slutt lagde jeg en account via PC-en og gjenoppretta den på xboxn.

Lenke til kommentar
Var det ikkje disse du hadde koblet opp Live hos tidligere da?

Joa, men det var silver.

Sorry , Camper.

Du må være den mest "Jeg har peiling på alt og hvis det ikke virker er det ikke min feil" som finnes.

Liker du ikke XBL så drit i det og spill med dine egne venner i splitscreen. Du får jo plass til alle dine venner der for jeg regner ikke med at du har mer venner med den drittholdninga di.

Ser for meg at det er veldig moro å sitte å spille spill ved siden av deg.

" å nei du drepte meg, spillet er helt sikkert ødelagt"

Jaja snart jul din nisse.

Du har vel strengt tatt heller ingen venner rundt deg, for det er veldig ensomt på sykehuset, som igjen er stedet der du havner hvis du prater like mye dritt til venna dine som du nå gjør mot meg.

Kan ikke helt si jeg skjønner hvorfor du absolutt skal koble til xbox live hvis det er en såpass elendig tjeneste som du hevder det er. Selv om du har 6mnd gratis, må det da være et rent helvete på jord bare å være inne på live for din del etter hva jeg leser av postene dine.

Jeg har den unike egenskapen at jeg kan leve med det elendige. Kritisering er heller tydeligvis ikke noe du har hørt om før.

Bertelsen: Har du ikke skjønt at dette problemet er 100% uløselig, og at dette selvsagt utelukkende er Microsofts skyld?

Når et spill fryser, og du ikke greier å fikse det, selvom du får en spesialist opp til deg, er du da en idiot? Er det utviklernes feil? Nei, dette har faktisk med ordet KOMPATIBELITET å gjøre. *Det hovedsakelige "problemet"som jeg konstant refererer til, er det med å koble en ethernetkable til PC-en som igjen er kobla til ruteren.

Viss du forklarer hvordan du har koblet opp, vilkefeilmeldinger du får og vilken router du har. Så kan kanskje noen hjelpe, det er vanskelig å hjelpe når vi ikke vet detaljene.

Veit du hva, det lagde jeg faktisk en tråd om for over en måned tilbake, der jeg skrivde høflig og ba om noen kunne hjelpe, med all informasjon lagt ut. Jeg sa ikke noe som helst dritt om live heller på den tiden. Det var ikke mye hjelp å få for å si det slik. Faktisk var det ingen som svarte.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar

Så så gutt, litt rask på avtrekkeren. Jeg har ikke proklamert *meg* som mester i dette emnet. Lese kan du vel?

Si hva du skal gjøre? Tror faktisk jeg foretrekker deg offline. Men holde kjeft gjør jeg ikke.

Lenke til kommentar
Veit du hva, det lagde jeg faktisk en tråd om for over en måned tilbake, der jeg skrivde høflig og ba om noen kunne hjelpe, med all informasjon lagt ut. Jeg sa ikke noe som helst dritt om live heller på den tiden. Det var ikke mye hjelp å få for å si det slik. Faktisk var det ingen som svarte.

Og nå er det på tide å få ut frustrasjonen istedenfor å spørre om hjelp nå som du har fått oppmerksomheten til alle på microsoftforumet?

Lenke til kommentar
Så hva i h*** er det du snakker om? IP-adressen streika? Hva skal det bety liksom? Jeg må jo anta at du egentlig snakker om en IP-adressekonflikt. Og hva er UNCHP for noe rart? Eller mener du egentlig UPnP? Vet du forresten hva det er for noe, Mr. Dataspesialist?

IP-adressene skal være forskjellig, noe som de er. 360ien har statisk, PC-en har dynamisk. Selvom jeg gjør pcens ip om til statisk(og forskjellig fra 360iens) så funker det ikke.

Skreiv feil med UNCHP siden jeg ikke gadd å slå opp, men det er altså DHCP. Delingen av nettverket er også aktivert, men til ingen nytte.

Bare bullshit? Det er høyst trolige forklaringer på hvorfor du har problemer. Men som den dataspesialisten du er, så har du vel allerede sjekket at alt er i sin skjønneste orden med IP-adresser og UPnP-oppsett, og at alt er kablet riktig. Dermed gjenstår kun to muligheter, og det er at enten takler ikke routeren din Xbox Live (har du sjekket om UPnP er på eller evt åpnet opp porter?), eller så har du en hardware-feil på enten router eller xbox. Er du hellig overbevist om at det er xboxen, så får du bruke dine dataspesialistkunnskaper og overbevise Microsoft om det samme. Vet du hva du snakker om, så er det ikke så vanskelig å nå igjennom.

MTUen skulle være på MTU på minimum 1364, men det viste seg at den faktisk var på 1454, så MTU testen burde også blitt passert feilfritt. For meg ser det ut som om ruteren takler 360, nettop fordi jeg er kobla til nå, bare via trådløst. Så istedenfor å leke en arogant dust, så kan du jo prøve å nå finne ut av problemet siden du har all info verdt å vite? Koblinga gikk fra 360ien via en ethernetkabel til PC-en, som igjen er trådløst forbundet med rutern.

Og med en sånn holdning så er det ikke rart du ikke får noe konstruktiv hjelp. Lykke til videre i livet, punk.

Han som skrev det du siterte kasta bare dritt til meg, men det burde jo du ha skjønt....

Jeg søker ikke hjelp, siden jeg erfarte for 2 måneder siden at det ikke var noe hjelp å få av dere. Derfor tar jeg heller å kritiserer opplegget.

Så så gutt, litt rask på avtrekkeren. Jeg har ikke proklamert *meg* som mester i dette emnet. Lese kan du vel?

Si hva du skal gjøre? Tror faktisk jeg foretrekker deg offline. Men holde kjeft gjør jeg ikke.

Så hold kjeft da, ingen vits å leke så jævli stor i kjeften hvis du ikke har noe informativt å si.

Og nå er det på tide å få ut frustrasjonen istedenfor å spørre om hjelp nå som du har fått oppmerksomheten til alle på microsoftforumet?

Igjen så sier jeg det: Jeg er IKKE ute etter en hjelp, jeg ville bare kritisere systemet. Ingenting blir perfekt uten å stille kritiske spørsmål til det. Apropo bør jo folket på dette forumet være vant til at det blir slengt dritt om ting, i ny og ne har spill blitt slaktet i annmeldelser.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Voicechat er virkelig noe jeg hater, aldri har jeg irritert meg mer enn når jeg hører fjortissbander som prater piss over micen på Halo3/COD4. En gang fikk jeg lyst til å koble til min mic av pure F bare for å spørre han ene om han var bøg

HAHAHA!

Hvem var fjortissen?

Lenke til kommentar

IP-adressene skal være forskjellig, noe som de er. 360ien har statisk, PC-en har dynamisk. Selvom jeg gjør pcens ip om til statisk(og forskjellig fra 360iens) så funker det ikke.

Skreiv feil med UNCHP siden jeg ikke gadd å slå opp, men det er altså DHCP. Delingen av nettverket er også aktivert, men til ingen nytte.

MTUen skulle være på MTU på minimum 1364, men det viste seg at den faktisk var på 1454, så MTU testen burde også blitt passert feilfritt. For meg ser det ut som om ruteren takler 360, nettop fordi jeg er kobla til nå, bare via trådløst. Så istedenfor å leke en arogant dust, så kan du jo prøve å nå finne ut av problemet siden du har all info verdt å vite? Koblinga gikk fra 360ien via en ethernetkabel til PC-en, som igjen er trådløst forbundet med rutern.

Han som skrev det du siterte kasta bare dritt til meg, men det burde jo du ha skjønt....

Jeg søker ikke hjelp, siden jeg erfarte for 2 måneder siden at det ikke var noe hjelp å få av dere. Derfor tar jeg heller å kritiserer opplegget.

Så hold kjeft da, ingen vits å leke så jævli stor i kjeften hvis du ikke har noe informativt å si.

Igjen så sier jeg det: Jeg er IKKE ute etter en hjelp, jeg ville bare kritisere systemet. Ingenting blir perfekt uten å stille kritiske spørsmål til det. Apropo bør jo folket på dette forumet være vant til at det blir slengt dritt om ting, i ny og ne har spill blitt slaktet i annmeldelser.

Nå blir jeg nesten litt forvirret av deg. Først så sier du at jeg skal si hva du skal gjøre, og så sier du flere ganger nå at du ikke er ute etter hjelp. Og så skal jeg holde kjeft enda en gang fordi jeg ikke har noe informativt å si. Ja. Ja.

Føler du selv at du har kommet med så mye informativt? Du har vel stort sett fortalt om hvordan du selv ikke greier å komme deg på live slik du ønsket, og at du er dataekspert, flinkere enn andre på forumet her, at hvis folk har peil så får de fortelle hva du skal gjøre, men du vil ikke ha hjelp og andre skal holde kjeft.

Underholdende om ikke annet da.

Lenke til kommentar

Camper_Killer: Skjønner du ikke at du irriterer på deg folk når du kommer med slike bastante påstander uten ett snev av selvinnsikt? Du sier at du trenger bare se bakpå ett cover for å se hvor bra spillet er? Utrolig påstand, om det er slik du går frem i livet så kommer du til å få mange problemer og skuffelser på grunn av det.

Greit nok at mange har problemer med at HW i xbox 360 kolapser på grunn av varme, men problemene du beskriver med LIVE er vel ikke akkurat noe vanlig. Nettverk og PC generelt kan av å til generere problemer som kan virke totalt uforståelig, men som regel er det en grunn til dem. Ja, kanskje det er en bug ett eller annet sted, f.eks. routeren din, som lager krøll. Kanskje DU har gjort noe feil, selv om du har store problemer med å takle det. Men du er jo selvutnevnt mester i nettverk og pc, så det kan jo umulig være din feil? Hva om det allikevel var din feil? Hva ville kommentaren din være til det? &/%&%&%& MS som gjør det så vanskelig.

Sakens kjerne er det at uansett hvor lett MS, Sony og Nintedo gjør det, så vil det alltid være noen som plages. Det finnes tusenvis at routere, switcher, modem osv i verden, og man kan ikke kreve at alle samme skal testes ut sammen med ny hw. MS har nok brukt standarden, men problemet er at noen kan ha bugs eller firmware'er som gjør ting utenom standarden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...