Gå til innhold

X-box live, dritt av høyt kaliber.


Camper_killer

Anbefalte innlegg

PC-en må alltid stå på for å få konsollen online?

 

Jaha. Det var noe nytt. Tror det må være noe galt med PC-en min da, siden den aldri er på når jeg spiller på Xbox Live.

 

Kommer vel an på hvor nytt modem man har. Jeg har pppoe skit med manuell tilkobling så da må PC-en være på etter det jeg vet. Og sånn er det for alle som fikk bredbånd ganske tidlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes den dissinga di av XBL er über n00b aktig. Tenke seg til at trådløst skal gi bedre nett når ikke kabelen virker? Som det er blitt sagt her, kan det jo være noe feil med ruteren din. Har du koblet den riktig?

 

Goder?? Den sier seg selv!

 

Hvis ikke kan du jo bare ringe Microsoft-patruljen. De hjelper deg på nett for bare 699,- :yes:

Lenke til kommentar
Her har jeg brukt godt over 3 timer for å koble opp "viduderet" x-box live. Etter diverese problemer ved bruk av ethernet kabel, fikk jeg beskjed av en spesialist om å kjøpe antenne til 360ien, selvom det står i manualen at det fint skal fungere med ethernet kabel.

 

Lite visste jeg at dette bare ga meg tilgang til internett.

 

Da jeg skulle koble opp, viste det seg at fødselsdatoen var 1/1/1990. Jeg var ikke født den datoen, men jeg kunne heller ikke forandre på den. Jeg lagde da 2 nye hotmailkontoer, der hvor begge var født før 1980, men alikevel stod det 1990 på x-box. Jeg gidder ikke alt det satans styret med kredittkort osv, siden jeg har gratis medlemskap for 6 måneder. Så jeg vil helst ikke være født 1/1/1990.

 

Senere lagde jeg en g-mail konto, og først da kunne jeg forandre på datoen på min 360. Etter å ha skrevet ned ufattelig mye drittinformasjon på tilkoblinga, så trykket jeg accept på "terms of use and privacy statement". Da frøys hele skiten. Jeg gjorde det samme 3 ganger på rad, og den frøys fremdeles.

 

Da gjorde jeg det som stod ved å renske hukommelsen på harddisken. Egentlig skal den spørre om jeg vil gjennomføre det når jeg gjør det, men det gjorde den ikke.....

 

Etter alt dette har, så fungerer det ENDELIG. Kan ikke skjønne at en tjeneste skal være så jævli vanskelig å få til å funke.

 

Nei man må bruke de små grå for å få ting til å funke. Er jo veldig lett å legg skylden på noe når man ikke får ting til. Brukermanualer er også sjekke å ha.

Lenke til kommentar

Det er kanskje fordi det er over 300 millioner amerikanere og flesteparten av de på Live er selvsagt da USA-ere. Og siden USA er størsteparten av XBL, så er det da også naturlig at de fleste "idiotene" kommer derfra da. Har også møtt på en del idiotiske franskmenn, spanjoler og nordmenn på XBL. Men de fleste er greie og det er ikke tilfeldig at jeg ofte må slette "gamle" venner fra vennelista for å få plass til nye =)

 

Hvis Microsoft hadde satsa like lite på onlinetjenesten sin som Sony og Nintendo gjør, så hadde flerspillene mine plutselig blitt mange hakk kjedeligere.

Lenke til kommentar
Hvis Microsoft hadde satsa like lite på onlinetjenesten sin som Sony og Nintendo gjør, så hadde flerspillene mine plutselig blitt mange hakk kjedeligere.

 

Dette er et argument X360 tilhengere drar på banen i alle konsoll-debatter. Nå har ikke jeg eid en Wii, så jeg kan ikke uttale meg om den, selv om det kan se ut som mangelen på online-funksjonalitet ikke har hindret den nevneverdig i å smadre X360 og PS3 på salgsstatistikkene ;) Derimot har jeg hatt både X360 og PS3, og jeg klarer ærlig talt ikke å se hva den enorme forskjellen mellom XBox Live! og PSN er.

 

Hovedforskjellen pr idag er global støtte for in-game friends invitasjoner og messaging. Noen vil kanskje fremheve at Archievements og spilloversikt på profilene er viktig, men for min og mange andre sin del betyr det ingenting sammenlignet med førstnevnte. Det er tydelig at Sony alt er igang med å forbedre rammeverket for utviklerne, og at det var viktigere å lansere PS3 med mangelfull eller delvis støtte enn å vente til alt var klart. Merk også at XBox Live! er i sin 2. generasjon, mens PSN er i sin 1. generasjon. Ingen unnskyldning, men som en påminnelse å ha i bakhodet.

 

XBox Live! koster 5-600 kr pr år, og er en evig avgift du må betale til Microsoft for å få utnytte enhver online-støtte i dine egne spill. Personlig synes jeg brukervennligheten på Sony sin tjeneste er bedre enn XBox Live!, med unntak av manglene nevnt over naturligvis. Det mest irriterende med Live! er at det ofte fins mange forskjellige "navigasjonsruter" i menyen for å komme til en gitt plass, strukturen er inkonsistent og mange ganger rett frem ulogisk. Det er altfor mange knapper, valg og menyer du må forsere før du kommer dit du vil. Unødvendig tungvindt med andre ord.

Lenke til kommentar
XBox Live! koster 5-600 kr pr år, og er en evig avgift du må betale til Microsoft for å få utnytte enhver online-støtte i dine egne spill. Personlig synes jeg brukervennligheten på Sony sin tjeneste er bedre enn XBox Live!, med unntak av manglene nevnt over naturligvis. Det mest irriterende med Live! er at det ofte fins mange forskjellige "navigasjonsruter" i menyen for å komme til en gitt plass, strukturen er inkonsistent og mange ganger rett frem ulogisk. Det er altfor mange knapper, valg og menyer du må forsere før du kommer dit du vil. Unødvendig tungvindt med andre ord.

Hæ? Skal jeg spille på Xbox Live er et vanlig forløp at jeg starter spillet jeg har lyst til å spille, velger Multiplayer i hovedmenyen, og så må jeg ta stilling til om jeg har lyst til å spille ranked eller ikke. Skal jeg ha det riktig enkelt velger jeg bare quick match, e.l. Skal jeg spille sammen med venner lager jeg en ny lobby og inviterer venner fra vennelista (en funksjon som er lik fra spill til spill..)

 

Jeg forstår ikke hvordan det kunne være enklere? Nå har jeg aldri prøvd PSN, så det er mulig det er en åpenbaring i brukervennlighet, men jeg har aldri hatt noe problem overhodet med Xbox Live (bortsett fra nettverksproblemer en sjelden gang, naturligvis).

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke hvordan det kunne være enklere? Nå har jeg aldri prøvd PSN, så det er mulig det er en åpenbaring i brukervennlighet, men jeg har aldri hatt noe problem overhodet med Xbox Live (bortsett fra nettverksproblemer en sjelden gang, naturligvis).

Ja, nå har de jo lagt opp absolutt alle spill på samme måte. "Streamlined" alle online-spill. Det er som du beskriver i alle spill; Xbox Live > Custom/Quick match > Ranked/Player Match. Jeg synes det er bra at man har muligheten til å spille ranked, siden mange spiller spill sånn halvveis seriøst, og da kommer man jo med folk som er like gode som seg selv til slutt.

Hvordan er det i PSN, egentlig?

 

Tilbake i 2005 var det jo et fåtall som la merke til "Ranked" knappen I Perfect Dark, husker jeg. Det var skikkelig fiasko. :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...