Gå til innhold

X-box live, dritt av høyt kaliber.


Camper_killer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes den dissinga di av XBL er über n00b aktig. Tenke seg til at trådløst skal gi bedre nett når ikke kabelen virker? Som det er blitt sagt her, kan det jo være noe feil med ruteren din. Har du koblet den riktig?

 

Goder?? Den sier seg selv!

 

Hvis ikke kan du jo bare ringe Microsoft-patruljen. De hjelper deg på nett for bare 699,- :yes:

 

Hvis jeg skal si nøyaktig hvorfor det ble slik det ble, måtte jeg ha skrevet en 10 siders stil om det. Jeg koblet absolutt alt riktig, men alt krangler med hverandre. IP adressen får problemer, og filstørrelsene som blir sendt er for småe selvom de egentlig er korrekt størrelse. Har kjørt nettverket gjennom alt som finnes av tester osv. så dette veit jeg.

 

 

Og nei, det finnes absolutt ingen goder.

Filmer? De filmene man til nå av kan laste ned er ræva filmer, og hvis jeg vil ha en film kan jeg enten kjøpe den i butikken eller skaffe den på en enda enklere måte.

 

Arkadespill? Jeg betaler ikke 50 kr for Street fighter 2 når jeg kan laste det ned på emulator gratis på PC-en.

 

Musikk? Igjen, lettere alternativer.

 

Demoer? Hva har jeg PC-en til..... Desuten så veit jeg alltid hvilket spill jeg kommer til å like, og hvilke jeg ikke kommer til å like. Holder for meg med å se bakpå boksen, og har aldri blitt skuffet.

 

Globale vennekretser? Det gir jeg en god F i, har vært medlem av flere klaner enn jeg kan huske, men jeg kommuniserer heller via MSN på PC-en enn på live med gebrokkent engelsk.

 

Onlinespillinga er heller ikke spesielt god, den er lagd for å gjøre det lett for duster. Her om dagen skulle jeg spille Halo 3, og ville prøve ut infection. Den gang ei, da ville jeg enten verdt nødt til å lage min egen server eller joine skirmish?, der hvor det ville vært 10% sjansje for at spillet faktisk ble skirmish. Den samme driten er også på Call of Duty.

 

Det eneste positive med live er de fine bakgrunnene.

Lenke til kommentar
Da finnes det dessverre ikkje håp for deg for noen tilfredstillende online del innen konsoller, høres ihvetfall slik ut.

 

Vel, jeg har allerede hele greia planlagt:

 

- Server system som i CSS: La alt være oversiktelig, med et enkelt tastetrykk kan du se infoen om serveren FØR du joiner.

 

- Arkadesystem der du bruker din gamescore til å kjøpe spill. Dette vil faktisk gagne Microsoft i høy grad, fordi folk må kjøpe mange spill før de får nok gamescore.

 

- Trailere: Mye bedre å streame dem.

 

- Demoer: Det eneste som faktisk fungerer på live.

 

- Global vennekrets: Har man en lokal vennekrets fra før av, trenger man ikke en global en....

 

- Betaling for gold: Fjern den, du får ikke flere frynsegoder enn det du får av å bruke internett på PC, tvert om!

Lenke til kommentar
Onlinespillinga er heller ikke spesielt god, den er lagd for å gjøre det lett for duster.

 

Men likevel har du opplevd dette problematisk? Det sier jo litt...

 

Ja du prater som du har vett til....

 

Ja, det tror jeg er ganske åpenbart at jeg gjør.

 

Jaha, så du har kommet til det stadiet der du faktisk veit hva du driver med, kanskje du blir belønnet med en fem minutter uten den hvite trøya idag.

Lenke til kommentar

Å ordne infection er jo ikke noe vanskelig hvis du legger til en drøss med venner. Og matchmaking er lagd for at personer ikke bare skal nerde kun en bane i kun en type match. Den er også lagd for at folk ikke skal bli grusa så det ikke er gøy å spille, eller banke dem så lett at det er kun drittunger som synes det er gøy.

 

(Forresten så kan du ikke sammenligne noe når den ene tingen er lovlig, og ikke den andre).

 

Men for all del, dropp det hvis du vil. Man klarer seg fint med onlinespilling på PC også.

 

edit: stygg leif

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Onlinespillinga er heller ikke spesielt god, den er lagd for å gjøre det lett for duster.

 

Men likevel har du opplevd dette problematisk? Det sier jo litt...

 

 

Burn;p

 

for all del, det er ingen som tvinger deg til å bruke XBL, og hvis du syns det er så vanskelig og dårlig, så hvorfor skal du bruke det? Er rart at så mange mennesker ikke har problemer med det i det hele tatt, mens du skulle slite med å koble det til. Spesielt når du selv sier at den er lagd for å gjøre det lett for duster og du ikke får det til selv......

Lenke til kommentar
Onlinespillinga er heller ikke spesielt god, den er lagd for å gjøre det lett for duster.

 

Men likevel har du opplevd dette problematisk? Det sier jo litt...

 

 

Burn;p

 

for all del, det er ingen som tvinger deg til å bruke XBL, og hvis du syns det er så vanskelig og dårlig, så hvorfor skal du bruke det? Er rart at så mange mennesker ikke har problemer med det i det hele tatt, mens du skulle slite med å koble det til. Spesielt når du selv sier at den er lagd for å gjøre det lett for duster og du ikke får det til selv......

 

Javel, hvis du er så eplekjekk så kan du komme opp hit og prøve å koble den til med ethernetkablen..... Tviler på at du veit mer om data og 360 enn meg. Har kobla 360 til live for flere av venna mine på 2 min, ikke noe stress det. Det er bare slik at noen ganger starter den å krangle, og da slutter den ikke.

 

Å ordne infection er jo ikke noe vanskelig hvis du legger til en drøss med venner

 

Microsoft kan jo ikke forvente at det finnes nergeringer overalt, hvorfor i svarte skal jeg legge til tilfeldige folk i min venneliste?

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar

Hvis det ikke hadde vært for Xbox Live så måtte jeg vel ha kjøpt meg en ny PC med gjevne mellomrom og spilt spill som COD4 på PC, spille med stort sett ukjente folk, med mindre jeg gikk på spesifikke servere som kjører de samme kartene og modusene hele tia. Når man spiller online på PC så er det ikke mange spill som støtter ingame voice, og hvis de gjør det er det som regel lav kvalitet på lyden, og få som faktisk har en mic de bruker. Det er ikke et enkelt sted på pc-ens internett man kan laste ned demoer fra, og hva skal du med PC hvis du vil spille demo av PGR4?

 

Xbox Live er enkelt å bruke og gjør mange spill mye bedre. Vennelista er veldig fin å ha, mye bedre enn å måtte ha alle du spiller med på ventrilo eller teamspeak eller noen slike programmer som er mye mer tungvindt å bruke + at man ikke kan sende invitasjoner osv, men det er noen PC-spill som har den funksjonen, hvis spillet har støtte for Windows Live. - samme system som Xbox Live.

Lenke til kommentar

Jeg finner det MYE lettere å spille med venner via pc, men det er vel vane....

 

Voicechat er virkelig noe jeg hater, aldri har jeg irritert meg mer enn når jeg hører fjortissbander som prater piss over micen på Halo3/COD4. En gang fikk jeg lyst til å koble til min mic av pure F bare for å spørre han ene om han var bøg eller om han ennå ikke hadde nådd puberteten.

 

Hvorfor kan ikke live ha et bedre system for beviste gamere som spiller for morroskyld?

Lenke til kommentar
Microsoft kan jo ikke forvente at det finnes nergeringer overalt, hvorfor i svarte skal jeg legge til tilfeldige folk i min venneliste?

Er bare å begynne å legge til de som er på forumet her:P, eller folk som du spiller mot i matchmaking.

så møter du venner av venner, og sånn fortsetter det.

 

Vet ikke helt om du får alt greiene til å funke nå, men har du en ruter som faktisk støtter live?

 

edit: til over: mute? Er det forresten så jævlig gøy å spille mot folk når du ikke kan kommunisere med dem, eller må begynne å type og blir drept av desperate folk som synes de har skills hvis de får til noe sånt?

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...