Gå til innhold

X-box live, dritt av høyt kaliber.

Camper_killer

Anbefalte innlegg

Her har jeg brukt godt over 3 timer for å koble opp "viduderet" x-box live. Etter diverese problemer ved bruk av ethernet kabel, fikk jeg beskjed av en spesialist om å kjøpe antenne til 360ien, selvom det står i manualen at det fint skal fungere med ethernet kabel.

Lite visste jeg at dette bare ga meg tilgang til internett.

Da jeg skulle koble opp, viste det seg at fødselsdatoen var 1/1/1990. Jeg var ikke født den datoen, men jeg kunne heller ikke forandre på den. Jeg lagde da 2 nye hotmailkontoer, der hvor begge var født før 1980, men alikevel stod det 1990 på x-box. Jeg gidder ikke alt det satans styret med kredittkort osv, siden jeg har gratis medlemskap for 6 måneder. Så jeg vil helst ikke være født 1/1/1990.

Senere lagde jeg en g-mail konto, og først da kunne jeg forandre på datoen på min 360. Etter å ha skrevet ned ufattelig mye drittinformasjon på tilkoblinga, så trykket jeg accept på "terms of use and privacy statement". Da frøys hele skiten. Jeg gjorde det samme 3 ganger på rad, og den frøys fremdeles.

Da gjorde jeg det som stod ved å renske hukommelsen på harddisken. Egentlig skal den spørre om jeg vil gjennomføre det når jeg gjør det, men det gjorde den ikke.....

Etter alt dette har, så fungerer det ENDELIG. Kan ikke skjønne at en tjeneste skal være så jævli vanskelig å få til å funke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg hadde litt problemer selv, men det tok ikke mer enn typ 45min å finne ut av det, problemet mitt var for det meste det at jeg er født 90 så jeg måtte egentlig ha foreldrestyrt konto osv.. men kunne fint gå inn på hotmailen min og endre alderen min, etter det lagde jeg bare en bro mellom PC-en xbox'en og routern min...

Lenke til kommentar

Hotmailtjenesten har nå gjort slik at man ikke kan forandre alder. Det spiller liten rolle, da uansett hva du velger som alder, vil det komme fram at du er født i 1/1/1990.

Har gamet rundt på x-box live i en stund nå, og er litt skuffa. De 2 x-box live gratis korta mine fra vanlig X-box gjaldt ikke, så da gikk 4 måneders snylting i dass, men det var vel som forventa...

Jeg trodde at gamescore var det samme som microsoft points, men det fant jeg fort ut at det ikke var. Her satt jeg og gledet meg til å laste ned Street Fighter 2 og Speedball 2, men den gang ei. Når x-box live koster penger i måneden, hadde jeg ivertfall forventa noen goder.

*Etherneten funka som den skulle, men å koble den via PC-en skal visstnok være et sant helvete, noe som jeg fikk erfare kjapt. Microsoft support er jo dårlig så det holder, så det var ikke noe hjelp å få derfra.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar

En global venneliste som går på tvers av alle spillene.

Enkelt å sette opp servere i hvert eneste spill og invitere venner ved ett knappetrykk.

Live chat-støtte i hvert eneste spill med flerspiller.

Over 100 demoer.

Over 100 arkadespill.

Sikkert mange fler videoer.

Goder, u say?

Lenke til kommentar
Jeg har gitt opp å komme online med konsoller. Det er fremdeles altfor komplisert for de fleste. Offline holder i massevis, og derfor holdt det også med en core 360 som jeg fikk kjøpt latterlig billig for over 1 år siden.

Det går jo fortsatt an å koble seg online med core, så skjønner ikke hva det har noe med saken.

Uansett, å koble seg opp online er så komplisert som man gjør det til. Hvor vanskelig kan det være å koble fra ruter til xboxen? Og hvor komplisert er det å lage seg en konto?

Lenke til kommentar
Jeg har gitt opp å komme online med konsoller. Det er fremdeles altfor komplisert for de fleste. Offline holder i massevis, og derfor holdt det også med en core 360 som jeg fikk kjøpt latterlig billig for over 1 år siden.

Det går jo fortsatt an å koble seg online med core, så skjønner ikke hva det har noe med saken.

Uansett, å koble seg opp online er så komplisert som man gjør det til. Hvor vanskelig kan det være å koble fra ruter til xboxen? Og hvor komplisert er det å lage seg en konto?

Selvsagt, men uten online har jeg ingen bruk for harddisk. Minnekort holder i massevis til game saves.

Ruter har jeg ikke, så da må man kjøpe det, og det blir garantert problemer med oppkobling, det blir det alltid. Og så må PC-en alltid stå på får å komme seg online med konsollen osv. Alt for mye tullball.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...