Gå til innhold

Dekning Telenor VS. Netcom


Anbefalte innlegg

Har for tiden et Tele2 abonnement. For litt siden skiftet Tele2 nettleverandør, fra Telenor til Netcom. Etter dette skiftet, har dekningen på min mobil blitt merkbart dårligere. Er det min telefon, eller er det andre som har erfaring med Telenor vs. Netcom på dekningssiden?

Endret av stigga
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9
Har for tiden et Tele2 abonnement. For litt siden skiftet Tele2 nettleverandør, fra Telenor til Netcom. Etter dette skiftet, har dekningen på min mobil blitt merkbart dårligere. Er det min telefon, eller er det andre som har erfaring med Telenor vs. Netcom på dekningssiden?

For å gjøre en lang historie kort: Ja, det er forskjeller i dekning.

 

Men dersom du opplever en vesentlig reduksjon i dekningsforholdene skal du gå til Tele 2 og be om å få bli løst fra kontrakten. De bør du kunne siden tap av dekning innebærer et vesentlig brudd fra Tele2s side.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Det er nok ikke telefonen din.

 

Selvfølgelig har Netcom og Telenor forskjellig dekning, der Netcom kanskje er bedre på steder der Telenor sliter og motsatt.

 

Ønsker du å bytte tilbake til en leverandør med Telenor-dekning, vil kanskje Nutel være et alternativ.

 

Talkmore kommer sikkert til å flytte kundene sine til Telenor om ikke lenge, siden Telenor endelig har fått lov til å kjøpe Talkmore.

Lenke til kommentar

Det at det er forskjeller er ikke tull engang. Og det gjelder tydeligvis også lokalt. I leiligheten her midt på Majorstua så har Netcom mye dårligere dekning både på GSM nettet og 3G nettet. Merket det straks jeg skiftet operatør. F. eks. faller 3G dekningen til Netcom helt ut på badet, mens telenor hadde full dekning.

Lenke til kommentar
Det at det er forskjeller er ikke tull engang. Og det gjelder tydeligvis også lokalt. I leiligheten her midt på Majorstua så har Netcom mye dårligere dekning både på GSM nettet og 3G nettet. Merket det straks jeg skiftet operatør. F. eks. faller 3G dekningen til Netcom helt ut på badet, mens telenor hadde full dekning.

Samme skjer der jeg bodde før (flyttet på hybel nå). Akkurat rundt huset, ca 100 meter i alle retninger, fungerer telenor svært dårlig mens netcom har full dekning. Bor akkurat i en dal, så tipper signalene fra telenor kommer fra "feil retning".

 

Samme hos onkelen min ute på landet, der fikk de først en egen antenne fra telenor for et par år siden, før dette måtte signalene gå flere km (over Sognefjorden). Så da ble plutselig telenor mye bedre enn netcom.

 

Bytter nå fra netcom til telenor, så gruer meg litt til å komme hjem til jul! (men har nå vært uten abonoment i 13 uker pga diverse krangler og utsettelser av porteringen, så jeg gleder meg jo egentlig bare til å kunne ringe igjen :D )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...