nikolai91 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hvor lenge kan jeg forvente at en pc varer nå for tiden? har ca 8500kr og bruke. har sett en del på PC-er og nå og liker spesielt HP Pavilion dv6699eo Hp dv6699 kan jeg forvente at jeg kan bruke den som student om 2 år? har den santa rose prossesor og det aller siste på markede? mvh Nikolai Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Levetid på PC-er kan variere veldig. Alt fra hvilken PC det er til tilfeldigheter. At du vil kunne bruke den bærbare PC-en i 2 år og mange år frem i tid er jeg nesten helt sikker på. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Kjøpte min HP pavilion i 2004. Og den durer og går enda. Er daglig i bruk på skolen. Skulle nok ønske den var litt kjappere, men den er plenti god nok. Tenker jeg kommer til å ha den par år til. Nå skal det nevnes at den ligger et par prisklasser over din (16000). Men PC-er har blitt billigere så jeg vil si i alle fall 3 år for din pc. Lenke til kommentar
zonko Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Spørsmålet ditt har ikke noe eksakt svar, det kommer an på omstendighetene. Om du kjøper en maskin i dag vil de maskinene som selges i samme prisklasse om to år være bedre enn din. Likevel kan din maskin fortsatt være bra for deg, det kommer an på hva du er ute etter. Skal du alltid spille de nyeste spillene må du oppgradere hyppigere, har du ikke de samme kravene til ytelse, har du ikke samme problem. I tillegg kommer tilfeldigheter inn som det er nevnt over og produktets byggekvalitet inn. Maskiner med dårlig byggekvalitet har lettere for å få skader når du drar dem med rundt. Ei maskin med svært god byggekvalitet (vi kan ta den gjevne Thinkpad som eksempel), har større sannsynlighet for å kunne tåle selv røff bruk. Tilfeldigheter som at du mister maskina i bakken og disken ødelegges skjønner alle har en viss innvirkning på levetiden. Holder maskina du planlegger å kjøpe til det du tror du vil bruke den til nå og om et par år, er den nok for deg. Den har ikke det ypperste av teknologi ettersom tida går, men kanskje ikke dette har noe å si for deg? Klarer den Photoshop fint i dag, vil den gjøre det samme om to år. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Min kostet ~20 000 for 5 ar siden Har oppgradert til 1GB RAM. Virker kjempefint med P4-Mobile 1.7GHz Lenke til kommentar
nikolai91 Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Har hp dv6699eo DirectX® 10 og mulighet for 4gb minne? vil dette være lett og oppgradere til om noen år. Vis jeg kobler til en skjerm som har høyere oppløsning en 1280 x 800. kan jeg da kjøre høyere oppløsning? støtter den HD-avspilling? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) ifølge amentio's spesifikasjoner støtter den bare 2 GB minne. Skjermkortet (8400 G) er DX10-kompatibelt. skjermutgangen støtter som oftest den oppløsningen skjermen du kobler til, uavhengig av den interne skjermens native oppløsning. Tips: i din prisklasse får du både Compal IFL90 og Dell Vostro 1500 i billigste konfig, begge med støtte for 4GB ram og ett langt kraftigere skjermkort (8600M GT) Endret 26. november 2007 av ventle Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/ho/WF...3-80992270.html Den har stotte for maks 2GB minne, sa det gar ikke an a oppgradere til 4. Jeg regner med at du kan ha ihvertfall 1280x1024 opplosning pa den eksterne skjermen. edit; argh sa rreig jeg er a svare da/ Endret 26. november 2007 av Ståle Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 hva skal man med et dx10skjermkort på en bærbar med svakt skjermkort? De heftigste dx10skjermkortene til desktop-segmentet sliter med ytelsen i dx10spill... Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Skal du ha lang levetid så anbefaler jeg Lenovo. De er robust skrudd sammen og bare går og går. Jeg skriver dette nå på min gamle Thinkpad fra 2001 T22, og det er først nå siste året at jeg har begynt å føle behovet for å oppgradere den. (Erstattes av en T60 innen året er slutt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå