Gå til innhold

levetid på PC-er?

nikolai91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte min HP pavilion i 2004. Og den durer og går enda. Er daglig i bruk på skolen. Skulle nok ønske den var litt kjappere, men den er plenti god nok. Tenker jeg kommer til å ha den par år til.

Nå skal det nevnes at den ligger et par prisklasser over din (16000). Men PC-er har blitt billigere så jeg vil si i alle fall 3 år for din pc.

Lenke til kommentar

Spørsmålet ditt har ikke noe eksakt svar, det kommer an på omstendighetene. Om du kjøper en maskin i dag vil de maskinene som selges i samme prisklasse om to år være bedre enn din. Likevel kan din maskin fortsatt være bra for deg, det kommer an på hva du er ute etter. Skal du alltid spille de nyeste spillene må du oppgradere hyppigere, har du ikke de samme kravene til ytelse, har du ikke samme problem. I tillegg kommer tilfeldigheter inn som det er nevnt over og produktets byggekvalitet inn. Maskiner med dårlig byggekvalitet har lettere for å få skader når du drar dem med rundt. Ei maskin med svært god byggekvalitet (vi kan ta den gjevne Thinkpad som eksempel), har større sannsynlighet for å kunne tåle selv røff bruk. Tilfeldigheter som at du mister maskina i bakken og disken ødelegges skjønner alle har en viss innvirkning på levetiden.

Holder maskina du planlegger å kjøpe til det du tror du vil bruke den til nå og om et par år, er den nok for deg. Den har ikke det ypperste av teknologi ettersom tida går, men kanskje ikke dette har noe å si for deg? Klarer den Photoshop fint i dag, vil den gjøre det samme om to år.

Lenke til kommentar

ifølge amentio's spesifikasjoner støtter den bare 2 GB minne. Skjermkortet (8400 G) er DX10-kompatibelt. skjermutgangen støtter som oftest den oppløsningen skjermen du kobler til, uavhengig av den interne skjermens native oppløsning.

Tips: i din prisklasse får du både Compal IFL90 og Dell Vostro 1500 i billigste konfig, begge med støtte for 4GB ram og ett langt kraftigere skjermkort (8600M GT)

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Skal du ha lang levetid så anbefaler jeg Lenovo. De er robust skrudd sammen og bare går og går.

Jeg skriver dette nå på min gamle Thinkpad fra 2001 T22, og det er først nå siste året at jeg har begynt å føle behovet for å oppgradere den. (Erstattes av en T60 innen året er slutt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...