KriB Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Jeg har en klåfingret sønn, og ønsker å ta back-up av mine spill og programmer slik at disse ikke skal bli utsatt for en liten "ulykke". Dette har skjedd tidligere og jeg ønsker ikke at det skjer igjen. Kjedelig å betale 500 kr to ganger for den samme varen. Jeg har nå en Plextor som jeg tenkte jeg skulle oppgradere til en raskere brenner. Jeg er veldig fornøyd med Plextor og vil gjerne fortsette med dette merket, men: Jeg har brukt denne brenneren til backup med Clonecd frem til nå, men må alltid bruke en No-cd - fil, så "klonen" er tydeligvis ikke helt lik. Jeg ser at Plextor kun har en "sau" på correct EFM-decoding på hjemmesidene til Clonecd, mens Lite-on har to "sauer" på alt. Mitt spørsmål er: Trenger jeg ikke No-cd for å spille klonede kopi-beskyttede spill hvis jeg har brukt en Lite-On brenner? PS: Nei, jeg har kjøpt og betalt for spillene mine, det er derfor jeg er redd for dem... Og No-cd er tungvint og skaper krøll hver gang det kommer en patch og finnes ikke for alle spill. Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Jeg ville ha kjøpt en Lite-On skal du bruke den til å knekke et par kopibeskyttelser - den er rett og slett bedre der + at det kryr av iherdige nerder (ikke noe galt med det - er vel muligens en selv :wink: ) med Lite-On brennere som garantert har prøvd det du prøver å gjøre før. CDFreaks har et ekstremt bra Lite-On forum. Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Liteon er nok endel bedre til å ta backup av dine spill, men alle har sine begrensninger.... Har liteon selv, meget fornøyd...... Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Lite-On uten tvil. Har plextor selv. Den er god men Lite-On er ett bittelite hakk bedre på det punktet! Lenke til kommentar
KriB Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 Er det noen andre brennere som er bedre enn Lite-On til mitt formål? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Jeg har brukt denne brenneren til backup med Clonecd frem til nå, men må alltid bruke en No-cd - fil, så "klonen" er tydeligvis ikke helt lik. klonen er lik, men spillet er laget slik at det må ligge spill-cd i cdrom, derfor nocd patch det er å anbefalle på det sterkeste, da du slipper å bruke orginal-cden mer enn til install, noen spill kjører også innhold fra cdrom, å legge alt på hdd kan være en fordel videre er det slett ikke vanskelig å oppgradere et spill, man installerer den nye orginale patchen og så den nye nocdpatch. se privat melding også :wink: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Er det noen andre brennere som er bedre enn Lite-On til mitt formål?Vel, kanskje ikke bedre, men det er sikkert en del andre brennere som er like gode (les: støtter og kan brenne like mange kopibeskyttelser) LiteOn er nok det mest solgte merket og dermed mest kjente "gode" brenneren til kopibeskyttelser. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Har ikke prøvd Plextor, men jeg må si meg enig med de som anbefaler Lite-On. Kjøpte dette selv etter å ha undersøkt nøye hvilke brennere/lesere som mestrer kopibeskyttelser og slikt da jeg foretrekker å ha image'r av cd'ene på HD. Bruker også CloneCD i kombinasjon med denne brenneren og det fungerer svært bra! Skal du gjøre som meg å ha backup'en liggende på HD i stede, har f.eks. deamon tools et program som lar deg ha opptil 5 virtuelle CD/DVD-ROM'er på PC'en (windows i allefall, veit ikke med linux) Lenke til kommentar
KriB Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 Har ikke prøvd Plextor, men jeg må si meg enig med de som anbefaler Lite-On. Kjøpte dette selv etter å ha undersøkt nøye hvilke brennere/lesere som mestrer kopibeskyttelser og slikt da jeg foretrekker å ha image'r av cd'ene på HD. Bruker også CloneCD i kombinasjon med denne brenneren og det fungerer svært bra! Skal du gjøre som meg å ha backup'en liggende på HD i stede, har f.eks. deamon tools et program som lar deg ha opptil 5 virtuelle CD/DVD-ROM'er på PC'en (windows i allefall, veit ikke med linux) Så imagene du har på HD, lest ut fra original-platene med Lite-On brenneren blir godtatt som "original"-cd'er? Har du noen gang prøvd å brenne dem ut på en annen cd? Blir disse også godtatt som "original"cd? Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Har ikke prøvd Plextor, men jeg må si meg enig med de som anbefaler Lite-On. Kjøpte dette selv etter å ha undersøkt nøye hvilke brennere/lesere som mestrer kopibeskyttelser og slikt da jeg foretrekker å ha image'r av cd'ene på HD. Bruker også CloneCD i kombinasjon med denne brenneren og det fungerer svært bra! Skal du gjøre som meg å ha backup'en liggende på HD i stede, har f.eks. deamon tools et program som lar deg ha opptil 5 virtuelle CD/DVD-ROM'er på PC'en (windows i allefall, veit ikke med linux) Så imagene du har på HD, lest ut fra original-platene med Lite-On brenneren blir godtatt som "original"-cd'er? Har du noen gang prøvd å brenne dem ut på en annen cd? Blir disse også godtatt som "original"cd? Ja i de fleste tilfellene blir cdene som en orginal dersom en gjør alt rett Lenke til kommentar
KriB Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 Ja i de fleste tilfellene blir cdene som en orginal dersom en gjør alt rett Da er spørsmålet: Hva kan man gjøre feil? Kan man ikke ta en Clonecd kopi og det er det? Lenke til kommentar
Skypond Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Hvilken Lite-On brenner vil dere anbefale? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Hvilken Lite-On brenner vil dere anbefale? De er alle like når det gjelder kopibeskyttelsen. Ta gjerne den som gir mest for pengene. eller sjekk prisguiden: 48x24x48x koster 452kr på itbutikken 52x24x52x koster 585kr på itbutikken Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Ja i de fleste tilfellene blir cdene som en orginal dersom en gjør alt rett Da er spørsmålet: Hva kan man gjøre feil? Kan man ikke ta en Clonecd kopi og det er det? Her kan ganske mye gjøres galt, men alt etter hvilken kopi beskyttelse det er snakk om. Clone er bra på en del av dem.... :wink: Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Har ikke prøvd Plextor, men jeg må si meg enig med de som anbefaler Lite-On. Kjøpte dette selv etter å ha undersøkt nøye hvilke brennere/lesere som mestrer kopibeskyttelser og slikt da jeg foretrekker å ha image'r av cd'ene på HD. Bruker også CloneCD i kombinasjon med denne brenneren og det fungerer svært bra! Skal du gjøre som meg å ha backup'en liggende på HD i stede, har f.eks. deamon tools et program som lar deg ha opptil 5 virtuelle CD/DVD-ROM'er på PC'en (windows i allefall, veit ikke med linux) Så imagene du har på HD, lest ut fra original-platene med Lite-On brenneren blir godtatt som "original"-cd'er? Har du noen gang prøvd å brenne dem ut på en annen cd? Blir disse også godtatt som "original"cd? Har hatt problemer med én CD så langt. Den ble ikke godtatt når jeg "satte" den inn i min virtuelle CD-ROM Har ikke prøvd så mye, men mener at de jeg har prøvd har fungert bra! Det er ganske deilig å ha CD'ene lett tilgjengelig på denne måten... Som sagt over; kjøp den Lite-On'en du vil, bare den er av nyere dato Lenke til kommentar
KriB Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 Her kan ganske mye gjøres galt, men alt etter hvilken kopi beskyttelse det er snakk om. Clone er bra på en del av dem.... Tusen takk for masse god hjelp, men jeg er ikke helt fornøyd enda 8) , hvilke programmer til hvilke beskyttelser? (Pappa sier alltid, skal man gjøre noe, så skal man gjøre det ordentlig...) Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Her kan ganske mye gjøres galt, men alt etter hvilken kopi beskyttelse det er snakk om. Clone er bra på en del av dem.... Tusen takk for masse god hjelp, men jeg er ikke helt fornøyd enda 8) , hvilke programmer til hvilke beskyttelser? (Pappa sier alltid, skal man gjøre noe, så skal man gjøre det ordentlig...) Det finnes mange alt etter hvilken beskyttelse det er på platen, clonecd, alcohol 120%, blindwrite osv.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå