Milktea Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hei, lurer på å kjøpe meg en 1080p 42" LCD-TV nå som de er blitt så billige. Men så tenkte jeg at det kanskje er lurt å rådføre meg litt først. Jeg har sett på følgende apparater: Tatung V42EMGI Mirai DTL-642E500 Mirai DTL-742E600 Centrum 42Q1 FHD Andersson Y425 FHD TV-en vil hovedsaklig bli brukt som storskjerm opp mot en datamaskin eller spillkonsoller så det stort sett holdes en høy oppløsning. Jeg er egentlig ikke så kresen på bildet, om det kommer til grums når det egentlig skal være svart ol. (Og spesielt ikke når jeg slipper unna med et par tusen raske.) Har noen erfaring med disse modellene? (Er denne typen billig-TV-er noe tess i det hele tatt?) Ser at blant annet Tatung-TV-en har gått ned i pris med nesten 50% siden Januar i år; kan man vente seg en liknende nedgang i den nærmeste tiden? Eventuelt, vil de 'kjente' merkene gå ned til like prisnivåer snart? Kunne forresten tenkte meg å hente opp TV-en på veggen, så den blir hengende rundt en halvmeter høyere enn der jeg sitter. Vil dette ha mye å si? Takk for svar! Lenke til kommentar
kzn Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Har hørt mye bra om Tatung 42".. støtter 1080p Har selv Tatung 37" og er storfornøyd med den Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Bruk heller pengene paa en 720P skjerm enn aa kjope en daarlig 1080p skjerm... mye bedre bildekvalitet for pengene! Sjekk ut Panasonic TH-42PV70F, saa har du en virkelig HDTV for pengene! Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Bruk heller pengene paa en 720P skjerm enn aa kjope en daarlig 1080p skjerm... Dersom man primært er ute etter å se TV og DVD, ja. Dersom man er ute etter en størst mulig PC-skjerm med flest mulig piksler og kan godta litt "grums" i bildet var dette et dårlig råd. Angående prisutviklingen: Jeg antar at Tatungen har falt såpass mye i pris fordi det er en utgående modell. Samme prisutvikling kan komme på andre TV-er av andre merker når de får eller snart skal få avløsning av en ny modell. Generelt er etterspørselen etter flatskjermer så stor, folk har lyst på dem og råd til dem med dagens prisnivå, at det neppe er grunn til å tro at et blir noen nevneverdig prisnedgang med det første. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Til data-bruk trenger man ikke sitte særlig nær en full-HD-TV på 42" før pixlene begynner å se ganske store ut. 720p til databruk hadde jeg ikke giddet. Hvis man sammenlikner med vanlige monitorer blir det litt for lav oppløsning allerede ved 17". Lenke til kommentar
tetra Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Hei! Kan dessverre ikke hjelpe deg Milktea, fordi jeg lurer nemlilg på det akkurat samme som deg..... Spesielt Mirai DTL-642E500 og Mirai DTL-742E600 har jeg sett litt på. Er det noen som har positive/negative erfaringer med disse...? Mvh Tetra Lenke til kommentar
eirik845 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 hadde kjøpt en god 720P skjerm enn en billig 1080P skjerm. dete skrev jeg på avforum.no må ikke ha full hd vis du skal bruke den som pc skjerm.. men du må ha litt kvalitet på skjermen.. min tatung 32 " syns jeg alt blir litt stort derfor trudde jeg man måtte ha full hd men så gikk jeg bort til en kompis som brukte en samsung 26" som pc skjerm, der var alt passe. samme har fetter`n min, like bra bilde der og.. så gikk jeg bort til en annen kompis med en av de første pioneer 42" plasma tv.. ( 720P) denne kosta borti mot 50 lapper ny for et par-3 år sia.. der funka det bra men testa det ikke veldig.. siden vi bare skulle se film.. men vare vertfall bra med 1:1 pixelmapping på alle skjermene.. over vga.. på fetter`n min sin satt jeg lenge å brukte pc`n til mye rart spilte også spill som crysis å det funka jævla bra.. så jeg mener at det er viktigere å kjøpe en bra hd ready skjerm til pc bruk enn en billig full hd!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå