Gå til innhold

Skryt til teknisk support på Dell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skryt til teknisk support på Dell som lot meg sende inn en ødelagt Dell XPS bærbar PC med ødelagt skjermkort, med utgått garanti, helt gratis. Snakket med en hyggelig mann med utenlansk aksent. :)

Så lenge du ikke forårsaker feilen selv, så er det 5 års reklamasjonsrett på pc. Så om det ikke var deg som hadde ødelagt skjermkortet og man kan hevde at det er en feil på produktet så har Dell ikke noe valg. Veldig greit å vite, for det oppstår jo feil hele tiden... Det samme gjelder mobiler og annen elektronikk som det alltid skjer noe med...

Lenke til kommentar

Feilen oppstod ikke på grunn av meg. Den funket helt fint til jeg bestemte meg for å restarte PC-en etter installasjon av et nytt program, og pluttselig var skjermen sort. Mannen i teknisk var hyggelig, men mente bestemt at PC-en hadde 1 års garangti, og at jeg derfor ikke hadde krav på ytterligere service. Feilen var mest sannsynlig et deffekt skjermkort.

Lenke til kommentar
Feilen oppstod ikke på grunn av meg. Den funket helt fint til jeg bestemte meg for å restarte PC-en etter installasjon av et nytt program, og pluttselig var skjermen sort. Mannen i teknisk var hyggelig, men mente bestemt at PC-en hadde 1 års garangti, og at jeg derfor ikke hadde krav på ytterligere service. Feilen var mest sannsynlig et deffekt skjermkort.

Det stemmer bra med min egen erfaring med Dell. De prøver seg først på at garantien har gått ut. Men det er bare å la de forstå at du kjenner rettighetene dine i forhold til reklamasjon, så går det greit så lenge det ikke er en selvforskyldt feil. Men hvis du havner i en diskusjon så finner du mye informasjon om rettigheter og hjemler på forbrukerportalen.no.

Endret av improve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...