Oystein_ Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Heisann Jeg har et spørsmål angående kobling av forsterker. Jeg har to 6x9 på 150w rms i 4ohm, hvis man pararellkobler de vil de gi 2ohm i motstand til forsterkeren. Og har fått tilbud på en monoblokk, Kenwood 200w 4ohm og 300w i 2 ohm. Vil det bli bra å paralellkoble de slik på monoblokka? ekstraspørsmål: trenger man dobbel effekt når man paralellkobler slik? trenger man dobbel effekt, enn hva rms watt er på hver høyttaler? spør om jeg har forklart dårlig Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Kobler du slik, så vil du få monolyd, og vitsen med å paralellkoble er for å få ut mer effekt av forsterkeren. Lenke til kommentar
Oystein_ Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Jo vet det, men da var mistanken min riktig.. det blir nok ikke bra, får heller finne en annen forsterker Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 2-4 kanaler til høyttalere, og monoforsterker til sub Hvilken prisklasse skal du ha forsterker i da?? Har du bra høyttalere foran i bilen? med forsterker? Lenke til kommentar
icebreaker2k3 Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 2-4 kanaler til høyttalere, og monoforsterker til sub Hvilken prisklasse skal du ha forsterker i da?? Har du bra høyttalere foran i bilen? med forsterker? ikke kjør 6x9 i 2 ohm,, bare 4 ohm.. ha kasse til dem for å få bedre lyd.. jo mere effekt du gir til 2 6x9 som er i hatthylla jo fortere tar dem kvelden.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå