Torrard Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hei! Har et gammelt hovedkort som det sto i manualen at hadde å SATA-kontrollere, jeg tenkte ikke over å sjekke det, så bare bestilte ny harddisk, men så viser det seg at den ikke hadde det likevel. Det jeg da lurer på er: Går det an å installere Windows og boote fra en SATA-harddisk som er koblet til via en PCI SATA-kontroller? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Tenker denne flyttes fra "Hjelp til Kjøp og salg ....." Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Tror det avhenger av BIOS. Sjekk hva du finner i menyen for bootrekkefølge. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Ja, det er fullt mulig på de fleste hovedkort å boote fra en PCI SATA-kontroller. Du kan forsøke å sette boot device i BIOS til SCSI hvis du kan velge det alternativet. Du må også ha en diskett med driveren til SATA-kortet du kan bruke under installasjonen av Windows (helt i begynnelsen der den ber deg trykke F6). Endret 24. november 2007 av Kamerat Lenke til kommentar
vannslangen Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) det funker fint, gjorde akkurat det samme. tok bare et "image" av den gamle ide-disken så jeg slapp å legge inn windows på nytt, installerte drivere via cdrom for sata kortet og dro så ut ide-disken, vips så bootet den fra sata kontolleren. bare spør om du lurer på noe. Endret 24. november 2007 av vannslangen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå