B4stian Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Har fått nå en ny kjøler (m/vifte) til mitt hovedkort, Abit IC7. Hva burde jeg rense overflaten med? Det er gammel kjølepasta og lim på den... Endret 23. november 2007 av datating Lenke til kommentar
TorOyvind Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Har fått nå en ny kjøler (m/vifte) til mitt hovedkort, Abit IC7. Hva burde jeg rense overflaten med? Det er gammel kjølepasta og lim på den... Vodka funker fett!! Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Teknisk sprit, rødsprit eller hjemmebrent :!: Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Blå isopropanol funker fint, fåes kjøpt hos fargehandlere. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Takk for svar, rødsprit og q-tips fikk at det meste. Endelig en hk-kjøler som ikke bråker! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Vel, gleden var kortvarig... Kjøleren falt av etter kun 1 time... Siden selve kjernen ligger noen millimeter over det grønne feltet som ligger rundt så blir den ikke godt nok festet. Noen tips til kjøler eller en løsning så den sitter ordentlig? Har Abit IC7. Lenke til kommentar
ANTILAN Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Har fått nå en ny kjøler (m/vifte) til mitt hovedkort, Abit IC7. Hva burde jeg rense overflaten med? Det er gammel kjølepasta og lim på den... Med kjøler til ditt hovedkort, mener du da cpu-kjøler? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Chipset/northbridge mener jeg. Lenke til kommentar
kalg Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Chipset/northbridge mener jeg. Har du limt den, bare brukt goop (aka arctic silver, osv), eller festebraketter (plast) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Jeg fikk en ny en fra Datakjeden, men den jeg fikk nå hadde kun lim under seg og vil da naturligvis ikke festet godt nok. Festebraketter fulgte ikke med og det er en litt spesiell festemekaniske på Abit IC7. Lenke til kommentar
ANTILAN Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Chipset/northbridge mener jeg. Hvis det er dette kortet du har er her hull til montering av vifte da... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Nei, det er ikke likt det. Det jeg har er beregnet på den som følger med... festes ved en stand som er bøyd i endene under to bøyler. Vanskelig å forklare, men har ikke funnet en eneste vanlig kjøler som passer. EDIT: Denne er lik den jeg har (altså kun vifta som kan monteres på den jeg har i dag), men finner ikke den noe sted i Norge. Endret 23. november 2007 av datating Lenke til kommentar
ANTILAN Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hmmm. Mulig det hadde gått med noe dobbelsidig tape av samme type som sitter på ram-kjølere på skjermkort... Dei sitter som bare h/%¤" hvis man skal ta de av... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Jeg fant en løsning... jeg demonterte den gamle og tok ut den pinnen som låste fast den originale kjøleren. Etter litt bøying og slikt fikk jeg den på plass i den nye og nå sitter den fast som aldri før (den nye altså). Takk for alle innspill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå