Gå til innhold

Asus A6Km vil ikke spille av DVD-er

Anbefalte innlegg

Jeg har en Asus A6Km med en "TSSTCorp CD/DVDW TS-L632D" DVD brenner. Men den har sluttet å spille av DVD-er. Noen DVD-er, som f.eks. bonus DVD-en i Star Wars 3 soundtracket greier den å spille av, men ingen av Star Wars DVD'ene.

Det som skjer er at den starter å spinne, jeg kan høre at den spinner, men så hører jeg klikk, som når lesehodet flytter på seg, og så stopper den å spinne. Så hører jeg klikket igjen, og så starter den å spinne, for så å rolig avta (over 2 sek). Dette gjentar seg hele tiden. Av og til hører jeg bare klikket med ca 1 sekund mellomrom, konstant.

Jeg har søkt på internet, og oppdaget at mange har feil med denne type spiller, og jeg har fulgt rådene. Så nå står secondary IDE til DMA hvis tilgjenglig, og under står det Ultra DMA-modus 2.

Er det noe mer jeg kan gjøre?

Dersom det ikke er noe mer å gjøre med det, og at jeg må skaffe meg en ny, hvordan ser jeg hva slags type DVD-brenner jeg trenger til laptopen? Og vet dere om noen gode tilbud?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ingen tips til hvordan du kan fikse den du har nå, men om du må kjøpe ny finnes det stort sett bare en type, slimline DVD-brenner 12,5 mm (det eneste unntaket er noen Thinkpad-modeller som skal ha ett spesielt 9mm drev).

Søk etter slimline i de store nettbutikkene. her er ett eksempel på en rimelig brenner.

Lenke til kommentar

Hm.. Har ikke så god råd for tiden... Trenger egentlig ikke mer en en DVD spiller som kan spille av DVD-er.

Bruker PC-en mest som stasjoner, er det da en ide å kjøpe ekstern? Eller blir det for dyrt? Er det også en ide å kjøpe en overgang fra slimline IDE til vanlig flatkabel ide og bare ha en DVD spiller stående på bordet?

Og hva er egentlig slimline? Må den være skreddersydd for min PC?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...