Gå til innhold

Forskjellige vcore på core1 og core2...Normalt?

Anbefalte innlegg

Idag lastet jeg ned speedfan 4.33 og fant ut at core1 og core2 blir belastet med forskjellige spenning under bruk. Den ene har 1.46v og den andre har kun 1.17v. Og det viser seg også at det er store temperatur forskjeller mellom kjernene når jeg kjører orthos. Det er snakk om en opty 175. Spørsmålet er da, er det mulig å få den andre kjernen til å kjøre 1.46v også, kan være det som stopper høyere overklokking. Har hatt cpu'en i over et år nå og fant først ut om det nå, hadde vært fint om noen kunne svare på det. Takk på forhånd :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Idag lastet jeg ned speedfan 4.33 og fant ut at core1 og core2 blir belastet med forskjellige spenning under bruk. Den ene har 1.46v og den andre har kun 1.17v. Og det viser seg også at det er store temperatur forskjeller mellom kjernene når jeg kjører orthos. Det er snakk om en opty 175. Spørsmålet er da, er det mulig å få den andre kjernen til å kjøre 1.46v også, kan være det som stopper høyere overklokking. Har hatt cpu'en i over et år nå og fant først ut om det nå, hadde vært fint om noen kunne svare på det. Takk på forhånd :yes:

1,17v er LDT-volten, antageligvis. Har sett det der selv, og bruker CPUZ til den type avlesninger.

Lenke til kommentar

Hmmm, men ingenting i biosen tyder på en spenning på 1.17v. Men er ikke det LDT bus frekvens, fins det LDT volt?Også er det rimelig stor temp avvik på kjernene. Egentlig er det ikke et stort problem, skal nok oppgradere i nærmeste fremtid. Men ville ha vært fint om jeg kunne klokke enda lenger på min nåværende 175.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...