genexxa2k Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Hei.. Jeg har nettopp fått 3GB Crucial Ballistix 6400 i posten. Jeg plasserte de i de 3 ledige RAM slotten på HKet. Alt etter oppskrifta Men, i det jeg slår på maskin. Kommer det verken skjermbilde opp eller no. Den står kun og piper. Jeg fjerna 2 brikker. Og da kom jeg meg inn på maskin. Jeg vil gjerne ha de andre 2 brikkene i. Siden jeg merka STOR forskjell fra 1GB til 2GB Så, vill se åssen d blir med 4GB Står i Signaturen min resten av data oppsettet Endret 23. november 2007 av genexxa2k Lenke til kommentar
TrooperTom Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Den brikka du hadde fra før er også en Crucial Ballistix 6400 med samme cas? Gå evt inn i bios og enable memory remapping, se om det hjelper. Lenke til kommentar
genexxa2k Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Okei... Takk. Skal prøve det. Og ja, helt samme RAM brikkene... og, btw. Jeg kommer ikke inn i biosen en gang med 4GB RAM i maskin. Så, får gjøre det med 2rambrikker i. Og så sette i de 2 andre etter på kanskje. Om det funker da. Lenke til kommentar
TrooperTom Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hmm så merkelig at du ikke kommer inn i bios engang med 4 stykker i. Du kan også test å ta ut de 2 som står i nå og sette inn de 2 som ikke er testa og se om de vil boote alene også. Kan jo hende at en er dau. Lenke til kommentar
genexxa2k Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Remapping var enable. Ja, jeg får ta og teste de etterpå... Lenke til kommentar
genexxa2k Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Ja, nå har jeg testa alle RAM brikkene. Så ut til at alle bortsett fra en brikke funker. Men, når jeg satt i alle 3 som funket helt alene ilag. Kom den pipingen igjen. Så fjernet ene. Jeg tror heller ikke at den ene er defekt. Siden, d var sånn "fullfart testing". Men, man vet nå aldri Lenke til kommentar
genexxa2k Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 PLEASE! Noen som må kunne dette? VÆR SÅ SNILL! Lenke til kommentar
TrooperTom Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Okey her er greia. Eneste måten å være sikker på at det ikke er RAM stick som har gått ad undas: Boot med en og en stick. Kjør en kjapp runde med prime95 og se hva som skjer. Hvis alle klarer seg, så er det på tide å se etter andre løsninger men for øyeblikket er dette den beste løsningen. Lenke til kommentar
genexxa2k Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Hva er Prime95? Ligger det i BIOS eller i Windows? Lenke til kommentar
Thereds Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Kan dette være bios relatert ? Har du nyeste bios versjon? Kan jo være du må oppdatere biosen for at 4gig skal funke korrekt, selv om HK støtter det i utgangspunktet. Her finner du biosene til ditt kort om det trengs. Lenke til kommentar
genexxa2k Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Nå har jeg ikke kommet til det stadie i dataverden, at jeg kan flashe biosen. Eller update den på en eller annen måte. step by step greier hadde vært fiiint Lenke til kommentar
Thereds Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Last ned AWDFLASH her og kjør one click liveupdate så går det av seg selv Lenke til kommentar
Romhelten Spiff Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 pass på at strømmen ikke går mens du flasher. hold pusten og ikke rør noe. Lenke til kommentar
genexxa2k Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 hmmm... Jeg åpner opp den fila "AWDFLASH" så kommer det opp en cmd rute. Og så går den bort. What shall I do? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Last ned uGuru, AWDFLASH er til dos. Lenke til kommentar
genexxa2k Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 updater man i µGuru? Lenke til kommentar
genexxa2k Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Finner ingen plass i µGuru hvor jeg kan oppdatere biosen Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Titt her: http://www.uabit.com/technology/uguru.php Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Kjører du 64-bit system? (32-bit system tillater bare opp til 3 gb ram pga manglende ledige adresser..) Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Kjører du 64-bit system?(32-bit system tillater bare opp til 3 gb ram pga manglende ledige adresser..) Uansett skal det fint gå å ha 4GB i maskinen. Er bare at windoz ikke kan utnytte alle 4GB,typisk 3-3,5GB alt etter hvor mye ram det er på skjermkort b.l.a Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå