Gå til innhold

Enda ein "ny mobil"-tråd

Morghus

Anbefalte innlegg

Heisann, fersk på forumet, men lest rundt her ei lita stund no ;)

Eg har det problemet at eg er veldig, veldig dårlig til å bestemme meg for kva eg skal ha, så eg søker tips og råd og anbefalinger frå folk med erfaringer. Hadde vore supert med saklige grunner for ting.

Eg kunne sjølvsagt kjøre gjennom Amobil's hendige mobil-guide om det ikkje hadde vore for at eg litt sær når det gjelder den og søker ein anna type respons enn det den gjer.

Forresten så kan eg ikkje kjøpe Netcom-abonnement, eller de som bruker deira nettverk, fordi deira dekning her i bygde-Norge ( Modalen ) er utrolig dårlig, og Telenor Frifiks er det tilnærma beste abonnementet eg kan finne ( og Telenor vil ikkje at folk skal kjøpe mobiler til det heller, siden det er "minimalt med ringing"-abon. så det er utelukket ). Om noken har tips ang. abonnement er det faktisk supert det også!

Jaja, til poenget:

Kjøpte nettopp ein HTC Touch fordi ein venn av meg sa at HTC er kjempe-ålreite saker, spesielt med deira s710 som visstnok scorer ganske hardt på det meste. Touch'n er kjempekos, men problemet med den er at eg ikkje takler mangelen på skikkelig tastatur. Den mangler fysisk respons på trykking, og å skrive ein heil sms på den gjorde vondt i augene fordi eg måtte konstant holde auge med trykkleifer, og skjermen er ikkje veldig fantastisk til slikt når eg må sjå over fingrene mine for å sjå kva eg skriv til stadighet ><

Syntes TouchFLO funksjonene deira var heilt fantastiske å bruke, sjølv om eg etterlyser å kunne modifisere dei på ein enkel måte. Internet Explorer gjer vondt å bruke, og å leite seg fram til Opera heile tida var litt dill. Nådde aldri å legge inn Opera i TouchFLO, men eg veit det er mulig. Media-speleren var rett og slett herlig å bruke. Meir TouchFLO! >:p

Windows Mobile er for så vidt veldig masse pes med, samtidig som at det er "sluggish" til tusen. Fekk av og til følelsen av å kjøre Vista på ein 486. Uansett var det masse fram og tilbake, sinnsykt tungt å finne fram, og er omtrent like brukervennlig som det gamle Sovjet i sin storhets-tid. Det bra med den er jo mulighetene, de er det forferdelig mange av ( noke eg høyrer det gamel Sovjet ikkje var så veldig flinke til uansett tidspunkt ), og du finner sinnsykt masse stash på nettet . Det er jo eit kjempepluss. Bakdelen er at mesteparten av de snacksy programmene koster penger, som eg allerede har brukt masse av på telefon. Mindre Windows Mobile! \o/

Dessverre, til tross for all morroa, så er tastatur-mangelen noke som gjer vondt på ein så liten skjerm ( eg dekker jo mesteparten til med fingrene også >< ), og siden eg hovedsakelig kommer til å bruke den til slikt som sms og eposter så endte eg og Touch opp som meget uforenlige og leverer den inn så snart eg får retur-nummer.

Frå før av hadde eg ein gammal k700i kor joysticken de siste 6 månedene funket/funker ein gong i veka om eg er heldig. Funker/funket fint til min bruk før.

Så no etterlyser eg ein mobil med større skjerm enn f.eks. k700i ( liker stor skjerm ),

kamera ( så lenge ein ser ka det er som er tatt bilde av er eg egentlig fornøyd ),

mp3-speler ( dette er muligens ein av de viktigste funksjonene ),

greie muligheter for å surfe på nett ( 3G og så videre er ikkje nødvendig siden eg bur på bygda :p ).

Kalender og alarm er viktig, siden mobilen til å minne meg på ting har blitt forferdelig viktig de siste åren.

Touch-skjerm er ikkje viktig, men gøy-faktoren er oppe i taket. HTC Touch var kanskje litt pes å bruke på mindre ikoner og detaljer, litt treg på ting generelt ( må vere VELDIG tydelig på trykkene syntes eg ), men super-moro.

Bluetooth er ikkje så viktig siden signalene tydeligvis sliter som eit dyr med å komme gjennom berre armen min ( trudde Bluetooth var bedre enn det >< ), og data-kabel for overføring burde holde for min bruk.

Ønsker også ein mobil-telefon som kan holde kjempe-lenge. Er ikkje forferdelig glad i å bruke masse spenn ofte.

Smart-fon er kjempegøy av mange forskjellige grunner, men helst er det muligheten ved det i form av programmer og instillinger som er forlokkende ( ein mini-data jo! Liker slikt ), og i Touch sitt tilfelle var det touch-screen + TouchFLO + PDA-muligheter som virket forferdelig forlokkende. HTC Dual Touch har jo vore på banen som mulig oppfølger. Den har liksom det meste eg følte manglet i vanlig Touch, men den er steikandes dyr!

Enkel telefon er jo også praktisk, og eg har sett på mange forskjellige, men har helst landa på at eg vil ha ein skikkelig god ein. Musikk er jo viktig for meg ( å spille det av til ok kvalitet, vil ikkje ha ein innbygd boomblaster eller noke slikt ), så eg har jo kikka på w910 som ser meget snadder ut. Problemet er kanskje det at den koster skjorte og bukse, mens ein smart-fon er tilnærmet pris med meir gagdets?

Var også ein tur innom Motorola RAZR2 V8 som ein mulig ein, men 512Mb er kanskje ikkje så veldig masse lagrings-plass. Bortsett frå det var den kanskje litt dyr. Ser ikkje ut som om de tingene som trekker den ned er så veldig nedtrekk heller, og fyttihe...isen den er pen!

Skal innrømme at eg ikkje er noken kjempe-fan av Nokia, men eg er veldig open for forslag i den retningen siden de tross alt er rekna som meget gode ;)

Nok spam tenker eg. All hjelp er motatt med stor takk.

Edit:

Eller skal eg berre vente til prisene dropper, og teknologien blir bedre? ( noke den alltid gjer :p )

Endret av Morghus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Holy mother fu##er for en lang post :wow: , må vere rekord. Gadd ikke lese alt, men viss det er telefon du er ute etter, så anbefaler jeg Lg KU990 :thumbup:

hehe vet.. helt kriminelt!

Gadd ikke lese hele innlegget så nøye, men kom frem til 3 ting som var viktig for deg:

1.Gøy faktor.

2.Rimelig stor og grei skjerm.

3. Musikkavspilling!

Min neste telefon blir HTC s730 så har litt lyst til og anbefale den, men ut i fra tester

jeg har lest om s710 så er ikke denne telefonen det beste alternativet.

Så jeg vil anbefale deg Nokia n95..

Kan koble til vanlig headsett til telefonen! 3,5 jackplugg!

2.6" skjerm!(ikke touch skjerm) altså stor skjerm og har vanlige taster uten at telefonen blir

så alt for stor!

Mulighet for og legge inn masse gøy på den!

En OK gps. For noen er det en gøy faktor!

Wifi, er som sagt ikke touch screen, men jeg syntes denne telefonen var flott på internett jeg!

Eneste problemet er kanskje prisen..

https://prisguiden.no/fritekst_sok.php?pricefind=Nokia+n95

Nede i 1300 med abonnement!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...