Gå til innhold

Lyden er borte.


Jo Are

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, nå fikk jeg fiksa det. Tok sånn systemgjenoppretting til dagen før, da funka det igjen

 

Det kanskje du kan prøve å gjøre trådstarter? Altså til dagen før det her skjedde...?

 

Ja får prøve det problemet er bare at jeg ikke husker når det skjedde, men er vel bare og prøve meg litt frem.

Filmer og slikt som ligger på pcen blir vel ikke slettet da nei?

Lenke til kommentar

Hm, det er jeg ikke sikker på

Husker ikke om den bare setter ting tilbake sånn de var den datoen og kl. slett du velger, og ikke tar bort nye filer og sånn, eller den tar bort filer og sånn i den tida etter datoen du velger. Vet ikke

 

Når merka du at lyden ble borte? den dagen tråden ble lagd eller (23/11-2007)?

Da kunne du jo kanskje ha prøvd 22/11 kanskje ;)

Lenke til kommentar
Hm, det er jeg ikke sikker på

Husker ikke om den bare setter ting tilbake sånn de var den datoen og kl. slett du velger, og ikke tar bort nye filer og sånn, eller den tar bort filer og sånn i den tida etter datoen du velger. Vet ikke

 

Når merka du at lyden ble borte? den dagen tråden ble lagd eller (23/11-2007)?

Da kunne du jo kanskje ha prøvd 22/11 kanskje ;)

 

Lyden har vært borte i sånn ca. 3 månder nå, siden dette ikke er min pc har jeg ikke bryd meg så mye men nå vil min mor ha den tilbake.

 

Jeg fikk bare gjennoprette systemet slik det var den 13.12.07, tenkte jeg skulle prøve 13.06.07 for sikkerhets skyld hvordan får jeg stilt det så langt bak i tid?

Lenke til kommentar
Ingen som vet noe om mitt siste spørsmål?

 

Hva slags PC har du? På Acer-maskiner trykker du ALT+F10 under oppstart da Acer-logoen kommer opp. Du starter da opp "recovery-cd`en" som ligger som en skjult partisjon på harddisken under navner PQSERVICE.

 

Ja har en Acer-maskin. Er det bare driverene som blir lagret på cden da eller blir opprativsystemet det å?

 

 

Når du trykker ALT+F10 under oppstart, reinstallerer du all software inkl. VISTA og setter maskinen tilbake slik den var da du kjøpte den.

 

Ikke meninge å mase men vil ikke gjøre noen feil her.

Er det slik at denne prossesen sletter alt på datan? inkl. drivere og vista? eller er det slik at den setter alt tilbake slik den var da jeg kjøpte den? med bare vista og drivere instalert?

Også lurer jeg på om hvilken harddisk som blir formatert? har to harddisker på pcen en med vista og drivere instalert på og en jeg har filmer og slikt på. Er det bare den med drivere og vista som blir påvirker av formateringen?

Slik at jeg slipper og ta backup av alt jeg har på d-disk.

 

Takker så mye for svar :thumbup:

Endret av Tom-i-hue
Lenke til kommentar
Ingen som vet noe om mitt siste spørsmål?

 

Hva slags PC har du? På Acer-maskiner trykker du ALT+F10 under oppstart da Acer-logoen kommer opp. Du starter da opp "recovery-cd`en" som ligger som en skjult partisjon på harddisken under navner PQSERVICE.

 

Ja har en Acer-maskin. Er det bare driverene som blir lagret på cden da eller blir opprativsystemet det å?

 

 

Når du trykker ALT+F10 under oppstart, reinstallerer du all software inkl. VISTA og setter maskinen tilbake slik den var da du kjøpte den.

 

Ikke meninge å mase men vil ikke gjøre noen feil her.

Er det slik at denne prossesen sletter alt på datan? inkl. drivere og vista? eller er det slik at den setter alt tilbake slik den var da jeg kjøpte den? med bare vista og drivere instalert?

Også lurer jeg på om hvilken harddisk som blir formatert? har to harddisker på pcen en med vista og drivere instalert på og en jeg har filmer og slikt på. Er det bare den med drivere og vista som blir påvirker av formateringen?

Slik at jeg slipper og ta backup av alt jeg har på d-disk.

 

Takker så mye for svar :thumbup:

 

 

Ja. Det er kun C: som blir formatert ved reinstallering når du trykker ALT+F10. Alt på D: forblir slik det er.

Vista med alle drivere og all software på C:, blir slik det var da maskinen var ny.

 

Ved evt. systemgjenoppretting kan du velge om du vil gjenopprette bare C: eller D:, eller begge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Har ikke lest igjennom tråden, men her er et forslag:

 

Kontrollpanel-> Enhetsbehandling -> Lyd, video- og spillkontrollere -> Ligger det noe der? Om det gjør det, trykker du oppdater driverprogramvare -> Søk på maskinen etter driverprogramvare -> Skriv inn C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository -> Neste .

 

Da vil det komme "innstallerer" etter en liten stund. (fra 0-10 minutter) og alt vil fungere.

 

Dette fungerte for meg, måtte gjøre det hver gang ved oppstart, men sett den i dvalemodus, så slipper du dette. ;)

 

Formaterte og alt fungerte normalt igjen, og slapp å gjøre det hele tiden.

 

 

 

Håper dette fungerer for deg også. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...