Gå til innhold

Lyden er borte.


Jo Are

Anbefalte innlegg

Hei lyden er borte på min pc som har vista home premium instalert.

Aner ikke hvordan dette skjedde men jeg får i hvertfall ikke lyd fra høytalerne eller headset.

Jeg vet at høytalerne virker, har testet med ipod.

Noen som vet hva som kan være problemet?, bare husk at jeg er helt grønn på området.

Takker for all hjelp :thumbup:

Endret av Tom-i-hue
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Fjern hjelp fra topic, fiks gjerne hele topic.

 

2. Sjekk i kontrollpanel under lyd om lydkortet til PC-en er satt som default.

 

3. Sjekk eventuelt i kontrollpanel (enhetsbehandling under system) at det ikke står noe feil med lydkortet der.

 

4. Sjekk at ikke volumet er dempet på noen kontrollere.

 

5.Har du plugget i headsett eller noe i fronten på maskinen som vanlivis kobler ut lyden bak? Kan ha oppstått en feil her i kontakten.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Betyr det at jeg kan laste ned en prøveversjon av vista og brenne den på plata?

Og hva med drivere, må jeg laste de ned manuelt og brenne på plata?

 

Det finnes INGEN prøve versjon av vista å laste ned. I forhold til annen programvare så må du betale fullpris for å få testa ut MS sin programware. Muligheter for å få igjen penger om en er missfornøyd viser seg også dessverre vanskelig.

Lenke til kommentar
Ingen som vet noe om mitt siste spørsmål?

 

Hva slags PC har du? På Acer-maskiner trykker du ALT+F10 under oppstart da Acer-logoen kommer opp. Du starter da opp "recovery-cd`en" som ligger som en skjult partisjon på harddisken under navner PQSERVICE.

 

Ja har en Acer-maskin. Er det bare driverene som blir lagret på cden da eller blir opprativsystemet det å?

Lenke til kommentar
Det finnes INGEN prøve versjon av vista å laste ned. I forhold til annen programvare så må du betale fullpris for å få testa ut MS sin programware. Muligheter for å få igjen penger om en er missfornøyd viser seg også dessverre vanskelig.

Sikker?

Husker i en eller annen tråd her om installering uten vista-plata, hvor det kom en link til en demo av den (jeg er iallfall veldig sikker på det)

 

Skal se om jeg finner den igjen ;)

 

Edit:

Er ikke helt sikker, men jeg tror det er en trial versjon av Vista:

http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en

Endret av Anders Moen
Lenke til kommentar

Som du ser er det en vista for bruk på en virtual plattform. Det er jeg kjent med. Du kan ikke kjøre dette inn som en enkel test på en maskin, uten at du må ha et os under hvor du kjører virutal pc eller lignede. Ytelsesbruk osv er ikke noe man enkelt kan avgjøre når man kjører det virituelt. Man kan riktig nok se hvordan vista ser ut o g oppfører seg, men det er fortsatt ikke det samme som å kjøre det inn uten viritualsering.

Lenke til kommentar
Ingen som vet noe om mitt siste spørsmål?

 

Hva slags PC har du? På Acer-maskiner trykker du ALT+F10 under oppstart da Acer-logoen kommer opp. Du starter da opp "recovery-cd`en" som ligger som en skjult partisjon på harddisken under navner PQSERVICE.

 

Hva er det som blir recovered da? Oppreativsystemet eller driverene?

Siden jeg har en vista serial kan jeg vel bare laste ned en piratversjon, det er vel ikke ulovlig hvis jeg bruker min lovlig kjøpte serial?

Lenke til kommentar
Okay, nå fikk jeg et spørsmål til deg trådstarter

Gjelder dette problemet bare i windows media player, eller andre steder også?

 

For nå skjedde det plutselig med meg og, kommer ingen lyd i windows media player :S

 

Har ikke lyd i det hele tatt jeg verken under medie avspilling eller noe anet sted. Hadde samme problem som deg med vlc i xp for meg var det bare og restarte maskinen hver gang det skjedde, etter en stund sluttet det og skje.

Lenke til kommentar
Ingen som vet noe om mitt siste spørsmål?

 

Hva slags PC har du? På Acer-maskiner trykker du ALT+F10 under oppstart da Acer-logoen kommer opp. Du starter da opp "recovery-cd`en" som ligger som en skjult partisjon på harddisken under navner PQSERVICE.

 

Ja har en Acer-maskin. Er det bare driverene som blir lagret på cden da eller blir opprativsystemet det å?

 

 

Når du trykker ALT+F10 under oppstart, reinstallerer du all software inkl. VISTA og setter maskinen tilbake slik den var da du kjøpte den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...