ZeRKoX Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hei. Jeg holder på å lære meg å programmere i php, og lurer da på om Dette er en bra bok til å lære av. Lenke til kommentar
itsmebth Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Jeg har den selv, og kan absolutt anbefale den. Den dekker dessverre ikke OOP og litt mer avanserte greier, men det grunnleggende forklarer den på en god måte. Jeg skal poste mere så snart jeg har funnet ut hvor jeg har gjort av min EDIT: Fant den. Etter å ha sett gjennom den ser jeg at den er så vidt innom OOP i siste kapittel ("Veien videre med PHP"). Jeg gjentar at jeg vil anbefale denne boken. Endret 23. november 2007 av itsmebth Lenke til kommentar
Hobbyhorse73 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Jeg anbefaler den også. Den er lettlest med mange eksempler, og i noen av eksemplene kreves det at man tenker litt selv. Lagt til: Det som er "galt" i den boka er installasjon av Apache og MySQL. Dette har endret seg, og det er mye lettere å installere Apache og MySQL ved å laste ned og installere XAMPP. Endret 23. november 2007 av Hobbyhorse Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 ...og det er mye lettere å installere Apache og MySQL ved å laste ned og installere XAMPP. Eller enda enklere, WAMP Begynte selv med XAMPP, men syns WAMP var enda deiligere Lenke til kommentar
Intramin Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Det som er "galt" i den boka er installasjon av Apache og MySQL. Dette har endret seg, og det er mye lettere å installere Apache og MySQL ved å laste ned og installere XAMPP. Det eksisterer pakkeløsninger som består av Apache, PHP og MySQL. I følge PHP-manualen er det anbefalt å installere de ulike delene hver for seg, men dersom du ønsker, kan du søke etter en pakkeløsning på web og få en noe enklere og raskere installasjonsprosess. Tips til søkeord: «install php apache mysql windows». Installerer selv PHP/Apache/MySQL på den "vanskelige" måten (som boka beskriver) Endret 23. november 2007 av Intramin Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 personlig installerer jeg php/mysql osv gjennom clarkconnect... Men dette var litt OT. Viss vi ikke skal snakke om boka, så passer ikke postene inn her. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Har ikke lest boka, men i følge ryktene jeg har hørt så er det en bra bok ja. Men for å være helt ærlig, så tror jeg du vil finne like mye (dvs mer) på nett, eneste er at den boka er vel på norsk, så om du ikke skjønner engelsk helt bra, så kan det jo være en fordel å ha den, selv om dette inneholder en del engelsk Tror ikke jeg har noe mer å si nå, og det kan hende ting ble litt feil her siden det begynner å bli seint og jeg er trøtt hehe Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) På siden deres ser jeg at de anbefaler wampserver (http://www.wampserver.com/en/), den samme pakken jeg selv ville anbefalt. Det er 3 ting jeg har imot denne boken. 1. Den er fra 2005 (men det skal vel mye til å for finne en nyere, norsk, phpbok) 2. Den gang jeg skumleste over den, syntes jeg den var barnslig enkel, og brukte norske ord alt for mye (husker ikke hva de kalte arrays, men jeg skjønte ingenting da en som hadde lest den boken spurte meg om dem) 3. Google er en fin bil Endret 24. november 2007 av Kagee Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 2. Den gang jeg skumleste over den, syntes jeg den var barnslig enkel, og brukte norske ord alt for mye (husker ikke hva de kalte arrays, men jeg skjønte ingenting da en som hadde lest den boken spurte meg om dem) Ren gjetting, men tipper matrise, noe som er på bærtur. Det stemmer for 1 og 2-dimensjonale array-er, men noe mer så blir det for teit analogi. Matrise kan sies å være en tabell, og da har du maks 2 "dimensjoner". Forøvrig, har ikke lest boka, men vedkommende jeg jobbet med på hovedprosjektet i vår gjorde det, og hans PHP-kunnskaper virker litt ... vel, utdatert (deriblant bruk av $HTTP_*_VARS). Men for all del, boka er sikkert god for det. Lenke til kommentar
Intramin Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 10 av 10 her: http://sindrem.com/php/books.php Jeg synes det er en bra bok, men jeg startet med PHP 5 for dummies. (ordet "matrise" kommer fra freetranslation.com, forfatteren viser det i cookiesene) Lenke til kommentar
funkyboy Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Boken anbefales på det sterkeste. Du får kjapt god innsikt i hvordan du lager scripts og bruker php som språk på en sikker måte. Om noe av det som står i boken ikke stemmer (Har selv rapportert noe av det til forfatteren personlig), er det meste svært enkelt å forstå og bygge videre på. Terningkast 6. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå