maartn Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hei. Jeg har et vood modem/router med integrert WLAN. På min stasjonære PC er jeg tilkoblet med kabel, og resten er av PC'ene i huset bruker WLAN. Problemer er at jeg finner ikke alle PC'ene i nettverket, og de jeg ikke finner, finner heller ikke meg. Svarer heller ikke på ping. Jeg finner den ene PC-en, men ikke de 3 andre. Noen som vet hva som gjør dette? Mvh Martin Lenke til kommentar
eppis Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 hvis de ikke svarer på ping så tilsier jo det at de ikke er koblet på nettverket... eller at det er en brannmur som sperrer ping. Sjekk brannmuren på alle pcnene sjekk også alle pcne får pinget routeren før du prøver og pinge noen andre pcr for og sjekke at de faktisk er på nettverket. Hvis alle pcne på nettverket kjører store forskjeller i Windows så har jeg hørt om folk som har hatt problemer for eks Vista og 98. Har alle maskinene riktig ip? får dem ip fra DHCP/router? Lenke til kommentar
maartn Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Feil av meg der, de svarer selvfølgelig på ping, og de har manuelle adresser alle sammen. 192.168.1.10 -> 15 Internett fungerer på alle sammen. Fikk koblet meg til PC'ene ved å dele en mappe, og skrive \\192.168.1.11\"mappe" Men det skal jo ikke være slik? Får også beskjed om at man ikke har rettigheter til å skrive ut via nettverket. Har delt skriveren fra min PC. baah. Endret 26. november 2007 av maartn Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) jeg sliter med samme problemet. Og skrive maskin navn/IP = nogo Maskin navn/ip\mappe = go. utrolig irritabelt dette. (Alle maskiner her er kabel tilkoblet) Tversity mot PS3 fra denne maskinen fungerer som en drøm. (problemet eksisterte før jeg fikk PS3 i huset). Kobler til med onboard nettverks kortet, har en WRT54G router (V. 7). En venn a meg nevnte det kunne være noe med WINS service eller noe? Endret 29. november 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
eppis Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 om du må skrive \\ip\mappe så gjør vel ikke det noe? WINS (Windows Internet Name Service) er det samme som det DNS (Domain Name System) er til domener. altså den omgjør netbios navn til ipr og for og nevne det så er WINS blitt erstattet av DNS. hvis du absolutt må ha det til og funke med navn så kan du redigere host fila til windows og spesifisere infoen der. På Windows XP/Vista liggger den her: c:\windows\system32\drivers\etc\hosts Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 skal teste ut dette i kveld og komme med feedback. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 eppis: nogo, problem er der fremdeles. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 LØSNING FUNNET ENDELIG: http://www.crn.com/white-box/59200376 Litt lengre nede på denne siden, skal du inn i Reg edit og fikse en guest account, det løste alt. temmelig sikker at det vil hjelpe mange her: 1. To enable the network Guest account on XP Home and Pro, click Start, click Run, type: net user guest /active:yes, and hit Enter. 2. Ensure there is no password for the Guest account: click Start, click Run, type: control userpasswords2, and hit Enter. Click once on Guest, click Reset Password, and then click OK without entering a new password. 3. Be aware that Windows XP, when installed on an NTFS disk partition and using simple file sharing, blocks network access to the Program Files and Windows directories as well as users folders within the Documents and Settings directory. This behavior is by design. 4. There are two registry keys to check on XP that have the potential to cause network headaches. The first is: HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Control/Lsa 5. Ensure that restrictanonymous is set to 0. Ignore the restrictanonymoussam entry that looks similar and may also appear. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå