Gå til innhold

hviket ddr2 minne skal jeg kjøpe

TarzanIUnderbuksa2

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Du kan jo gjøre som meg, kjøpte akkurat 8GB 667MHz/CL5 (4 x 2048) hos netshop for 1300kr.

Noen vil selvfølgelig påpeke at det finnes raskere minnebrikker og det stemmer også, men til hvilken pris? ;)

Forskjellen i generell systemytelse vil være svært liten mellom 667MHz og f.eks 800MHz brikker, man snakker her om kun 1-2%, den større minnemengden vil på sikt være en mye bedre investering.

Forøvrig så finnes det enda billigere RAM enn jeg gikk for, hva sier dere til 8GB 400MHz/CL3 til 1002kr.? http://www.meeter.no/PartDetail.aspx?q=p:8...6343;r:hardware

Det betyr at man kan kjøpe f.eks 16GB minne for å bruke til RAM-drive for 2000kr., da trenger du kun å bruke 8 slotter og har verdens raskeste "harddisk". Syns du 16GB blir for liten plass kan du jo eventuelt kjøpe 4stk i-RAM kontrollere og ende opp på 64GB og i tillegg 4doble lese og skriveytelsen ved å kjøre alle i RAID 0, det blir da kun 8000kr. for selve minnet du trenger til oppsettet.. HEEELT SINNSYKT, MEN GUD SÅ TØFT! ;)

haha..du må jo være helt betatt av ram brikker mann! :D :D Ble veldig interessert i Geil sine ultra pc6400 etter den testen som det sto referert til lenger oppe her.

Tankegangen bak å kjøpe 4x1gb Geil ultra mot å kjøpe la si OCZ XTC Gold 2x2gb til omtrent samme pris finner jeg ingen bunnsolide argumenter for/imot. Hvordan kjører man dual channel på dette? Geil sine har jo 4x4x4x12 timings. Noen som kan hjelpe meg her? Vil ytelsesforskjellen i et core 2 duo 1333mhz system være veldig forskjellig v. 2x2 vs 4x1gb ?

http://www.behardware.com/articles/623-10/...2-duo-test.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...