Filosofi Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Har nettopp formatert og installert XP Pro på nytt. Og dermed dukket det opp et nytt problem :/ Har en nyinnkjøpt D-Link DIR-615 ruter og en D-Link DWA-140 USB-adapter. Jeg installerte driverene, og har 100% signal fra ruteren, men intet nett. Får alltid meldingen "Finner ikke noe sertifikat for å logge deg på nettverket". Alt er egentlig satt opp som det skal, XP Pro er SP1, (inntil jeg får nett). 802.1x-godkjenning er ikke merket av. WPA-PSK står til AES/TKIP. Håper noen kan hjelpe meg å løse dette problemet Takker for alle svar! EDIT: En med akkurat samme problem her, men det virker som han har tilgang til nett: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=857844 EDIT 2: Jeg bootet opp med Ubuntu Live-CD for å sjekke hva som skjedde der. Der fungerte ALT helt fint. Endret 23. november 2007 av Lolled Lenke til kommentar
SpecR Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hei. Har akkurat samme problem med akkurat samme router. Reinstallerte XP nylig også. Eneste forskjellen er at jeg får nett, men det går sakte og "detter ut" ofte. Noen andre forslag enn de nevnte? Lenke til kommentar
SpecR Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Edit: Den dårlige forbindelsen lagde dobbelpost. Endret 23. november 2007 av SpecR Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Husk at WinXP ikke takler WPA før etter SP2. Sansynligvis det som er problemet ditt. Lenke til kommentar
Filosofi Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Takk Skaffet meg SP2 i går, installerte, og dette løste problemet. Nå virker i alle fall nettet, og jeg har ikke opplevd noen andre problemer enda. Eh, problem løst Endret 25. november 2007 av Lolled Lenke til kommentar
maxace Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Takk Skaffet meg SP2 i går, installerte, og dette løste problemet. Nå virker i alle fall nettet, og jeg har ikke opplevd noen andre problemer enda. Eh, problem løst Godt at det virket på din maskin, jeg har samme problem men lastet ned SP3 og får fremdeles ikke noe internet trådløst, bare feilmeldingen "finner ikke noe sertifikat". Er det noen som kan hjelpe meg med et sertifikat???? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Koble deg til routeren med kabel og sjekk under advanced at wifi protected setup er deaktivert. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 ... jeg har samme problem men lastet ned SP3 og får fremdeles ikke noe internet trådløst, bare feilmeldingen "finner ikke noe sertifikat". Er det noen som kan hjelpe meg med et sertifikat???? Har du lagt inn riktig krypteringsnøkkel og krypteringsmetode? Til trådstarter: legg inn SP3, denne inneholder en lang rekke sikkerhetsoppdateringer som er kommet etter SP2. Lenke til kommentar
ninjacrap Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hvis du ser på egenskapene for det trådløse kortet, å synes jeg å huske at det er noen innstillinger der for å bruke sertifikater e.l. i en av fanene. Du kan se om du har noe der, og i tilfelle slå dette av... Lenke til kommentar
Glasskonstruksjon Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Koble deg til routeren med kabel og sjekk under advanced at wifi protected setup er deaktivert. Å deaktivere den fungerte her, men kan det ha noen negativ effekt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå