J-R Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 BIOS starter som normalt, men med en gang Windows skal lastes inn(jeg ser Windows-logoen i et par sekunder), starter BIOSen igjen, og sånn går det i en loop. Når jeg booter fra Windows-CDen, får jeg bluescreen, og jeg begynner å bli litt rådvill. Har forsøkt alt jeg kan, men jeg er ingen trollmann. Jeg skulle også gjerne visst hvordan jeg formaterer, fordi det generelt begynner å bli mye rart med maskinen... Noen som vet hva som kan være galt, og har råd om hvordan jeg kan fikse det? Lenke til kommentar
RonnyG Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 BIOS starter som normalt, men med en gang Windows skal lastes inn(jeg ser Windows-logoen i et par sekunder), starter BIOSen igjen, og sånn går det i en loop. Når jeg booter fra Windows-CDen, får jeg bluescreen, og jeg begynner å bli litt rådvill. Har forsøkt alt jeg kan, men jeg er ingen trollmann. Jeg skulle også gjerne visst hvordan jeg formaterer, fordi det generelt begynner å bli mye rart med maskinen... Noen som vet hva som kan være galt, og har råd om hvordan jeg kan fikse det? tipper det er strømforsyningen din som er blitt for gammel/dårlig. Har vært borti det samme ett par ganger.... Lenke til kommentar
J-R Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Den er ikke gammel, og ikke ser jeg noen grunn til at den skulle være dårlig heller. Da ville den vel ikke startet på nytt på nøyaktig det samme tidspunktet hver eneste gang? Lenke til kommentar
voll Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Den er ikke gammel, og ikke ser jeg noen grunn til at den skulle være dårlig heller. Da ville den vel ikke startet på nytt på nøyaktig det samme tidspunktet hver eneste gang? bit i det sure eplet, gå inn i bios og sett cd rom som default å starte operativsystemet ditt frå og dermed legger du alt inn på nytt igjen (om windoes cd en står i cd-rommen) Lenke til kommentar
J-R Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Jeg har forsøkt det, og det er i det jeg får bluescreen. En fyr sa meg at det nok var cd-en som var ødelagt, i og med at det var med en gang jeg startet installeringen av Windows. Kan det være tilfelle? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Kanskje, men kan også være en hardware feil. Jeg fikk blåskjerm under installering da hovedkortet mitt ble sykt. Lenke til kommentar
J-R Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Men er det noen som helst måte jeg kan sette diagnose når så godt som ikke noe fungerer da? Lenke til kommentar
eirich Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Du kan jo prøve å boote en Live cd av Linux eller noe. Finner fort ut om det er Windows cden som er feilen eller hardware. Lenke til kommentar
J-R Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Er dette da noe jeg må kjøpe, eller er det noe jeg kan lage selv? Lenke til kommentar
JaneATaber Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Du kan prøve denne: http://www.ubuntu.com/getubuntu/download Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå