Phinex Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Hey! PC-en min skjedde det noe rart med istad, en kompis av meg kom over med en hdd han ville ha noen filer av meg på. Jeg har en sånn SATA swap ting som settes i 5,25 drev og kan settes inn mens PC-en står på. Det var ihvertfall det jeg fikk inntrykk av. Jeg satt den og fant den ikke på behandling under min datamaskin. Så startet jeg maskinen på nytt og sjekket bios om jeg fant den der inne. Tenkte at det bare var en restart som skulle gjøre susen så lot den starte og komme til windows vinduet hvor du logger inn. I det dette vinduet kommer opp som vanlig. bytter det plutselig til logging off. sånn fortsetter maskinen, med å bytte mellom hverandre. activating til logging off. activating, logging off. osv.. JA, jeg har prøvd nesten alt. dratt ut alt unødvendig, 1 av rambrikkene, osv. alt som ikke trengs. Deaktivert veldig mye i bios. Startet i sikkerhetsmodus (samme problem) prøvd siste fungerende oppstart. osv.. Litt veldig kjipt at dette skjer, for jeg har ikke den fjerneste anelse om hva det kan være, så lurte på om noen hadde det samme problemet eller om noen som vet en løsning? har søkt meg litt rundt på nettet også, men vanskelig emne å søke på liksom.. Vær så snill å hjelp! mye viktige data som jeg vil helst unngå å miste pga eventuell mulig formatering. Endret 23. november 2007 av Phinex Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/867591-mystisk-problem-logger-bare-av-og-p%C3%A5-uten-grunn-har-pr%C3%B8vd-det-meste/
L O G I M A N Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Start opp med XP plata og velg reparer funksjonen. Virker som det er en fil eller registerfeil som har skjedd. Du skal da ikke miste dine filer osv ved å velge repareringsmetoden. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/867591-mystisk-problem-logger-bare-av-og-p%C3%A5-uten-grunn-har-pr%C3%B8vd-det-meste/#findComment-9975930
bjorn.e Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 .. er du 100% sikker på at kontrollerkortet ditt, hardisken og operativsystemet ditt virkelig støtter hot swap av harddisker? Bare fordi det er S-ATA og du har et kabinett som tillater det, så betyr det ikkje at det fungerer... Eg kan bruke 'hot swap ' på vanlige (P-ATA) harddisker fra FreeBSD, men det er fordi FreeBSD tillater meg å midlertidig slå av en IDE kanal og scanne den på nytt etter eg har byttet disk. Dette går aldri i windows Prøv å kjør en reparerende installasjon som nevnt over her, og så kan du se om du finner harddiskene dine på menyen for trygg fjerning av maskinvare, i så tilfelle har du litt håp om å kunne bruke hot swap i windows, men .... Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/867591-mystisk-problem-logger-bare-av-og-p%C3%A5-uten-grunn-har-pr%C3%B8vd-det-meste/#findComment-9976084
Phinex Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Start opp med XP plata og velg reparer funksjonen. Virker som det er en fil eller registerfeil som har skjedd. Du skal da ikke miste dine filer osv ved å velge repareringsmetoden. Tenkte på det samme, måtte bare finne en XP cd, men ser ut som jeg har fikset cden nå, så får bare håpe på det beste hvis ikke tenkte jeg bare å innstalere Windows på en tom reserve disk. også kjøre meg inn i windows og ta backup av det meste av filene der inne. .. er du 100% sikker på at kontrollerkortet ditt, hardisken og operativsystemet ditt virkelig støtter hot swap av harddisker? Bare fordi det er S-ATA og du har et kabinett som tillater det, så betyr det ikkje at det fungerer... Eg kan bruke 'hot swap ' på vanlige (P-ATA) harddisker fra FreeBSD, men det er fordi FreeBSD tillater meg å midlertidig slå av en IDE kanal og scanne den på nytt etter eg har byttet disk. Dette går aldri i windows Prøv å kjør en reparerende installasjon som nevnt over her, og så kan du se om du finner harddiskene dine på menyen for trygg fjerning av maskinvare, i så tilfelle har du litt håp om å kunne bruke hot swap i windows, men .... nei, jeg er ikke 100% sikker tok bare en sjangs siden det sto på informasjonen om enheten. du kan se selv her regnte med det var standard da, så jeg tok en sjangs. men tydeligvis tålte den det ikke. About SATA EZ-Swap:Unlike standard IDE hard drives, Serial ATA (SATA) hard drives feature faster speeds, easier configuration, and the ability to change hard drives without having to turn your system off first. Thus, Vantec introduces the Serial ATA EZ-Swap Mobile Rack. The SATA EZ-Swap Mobile Rack combines the features of our IDE EZ-Swap with the convenience of SATA. The SATA EZ-Swap is hot swappable, features a keyed lock for security, a built-in fan for cooling, and a built-in LCD that display hard drive up-time, temperature, and fan status. Jaja, får prøve med reparer funksjonen. får håpe det funker, Noen som vet hvordan en tar backup av kontaktene i Microsoft Oulook 2003 ? uten noe ekstra program, hvilken fil er det jeg må ta vare på som gjør at jeg har kontaktene til neste gang? Dette er egentlig hovedgrunnen til at jeg ikke vil formatere (mobilen min er på rep, og jeg har backup av mine 700 numre på Outlook) Takk for svar forresten! Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/867591-mystisk-problem-logger-bare-av-og-p%C3%A5-uten-grunn-har-pr%C3%B8vd-det-meste/#findComment-9977025
Phinex Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Start opp med XP plata og velg reparer funksjonen. Virker som det er en fil eller registerfeil som har skjedd. Du skal da ikke miste dine filer osv ved å velge repareringsmetoden. du har ikke peiling på hva jeg kan skrive her inne for å fikse det ? jeg er ikke særlig flink på kommandoer ser du du har kanskje vært der før regner jeg med ? Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/867591-mystisk-problem-logger-bare-av-og-p%C3%A5-uten-grunn-har-pr%C3%B8vd-det-meste/#findComment-9978136
wil Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Hei. Dette minner litt om problemet jeg har hver gang jeg skal gjenopprette et Windows 2000 Image på en ny harddisk. Hvis jeg gjør det så starter Windows som vanlig, men den klarer aldri å logge på. Den looper bare med Applying Settings (Eller hva det no står) og en ting til. Husker ikke hva det var nå. Jeg husker ikke om problemet løser seg når man reparere installasjonen, men kresen som jeg er så bruker jeg å formatere bare når det skjer og lager nye image. Det du kunne prøvd var å reparere installasjonen. En ting til du kan prøve er å åpne kabinettet ditt å koble til den aktuelle harddisken. Se om det fungerer da. Står den disken du prøver å koble til som Master? Hvis ja så kan du prøve å ta ut jumperen og se om det gjør noe forskjell. Lykke til. Hilsen. wil. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/867591-mystisk-problem-logger-bare-av-og-p%C3%A5-uten-grunn-har-pr%C3%B8vd-det-meste/#findComment-9978198
Phinex Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Det du kunne prøvd var å reparere installasjonen. En ting til du kan prøve er å åpne kabinettet ditt å koble til den aktuelle harddisken. Se om det fungerer da. Står den disken du prøver å koble til som Master? Hvis ja så kan du prøve å ta ut jumperen og se om det gjør noe forskjell.Lykke til. Hilsen. wil. Reparere innstalasjonen, hvor ? og hvordan ? tenker du reparasjon på win xp cd så har jeg ikke peiling på kommandoer som sagt. og der møter jeg bare en svart skjerm slik som win 3.1 startet hvis du husker det. hvor du måtte skrive WIN for å komme til windows. men skjønner ikke helt hva du mener, men på min system disk (som er SATA) finnes det ikke jumpere. det er ikke nødvendig. det var bare aktuelt før, når ide og sånn var mer i bruk. Jeg har to disker, men kun en av dem er system på. Så du mener jeg må dra ut den andre som ikke er system på ? for å prøve? Tviler på at det gjør noe, ettersom feilen sannsynligvis ligger på system disken og ikke på fil diskene mine. det jeg holder på med nå er å innstalere windows på en tredje reserve disk, for så å koble til de to andre når jeg har innstalert og ta backup av disse. slik at jeg kan formatere system disken uten å miste noe. Endret 24. november 2007 av Phinex Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/867591-mystisk-problem-logger-bare-av-og-p%C3%A5-uten-grunn-har-pr%C3%B8vd-det-meste/#findComment-9978653
L O G I M A N Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Sata tillater hotswap, da det er også fysiske endringer i kontakter/kabler osv som tillater det. IDE skal ikke hotswapes enten linux støtter det eller ei. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/867591-mystisk-problem-logger-bare-av-og-p%C3%A5-uten-grunn-har-pr%C3%B8vd-det-meste/#findComment-9979038
bjorn.e Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Klar over at SATA kontaktne har ulik lengde på en del av kontaktene for å sikre jording og strøm til logikk før datalinjene blir koblet til. Men det er fremdeles ikkje alle kontrollerkort som støtter hotswap. Ble overrasket når et Sil3114 klarte dette under Windows XP, det er jo det billigste som går ann å oppdrive! Før de flotte USB-IDE adapterene så hadde eg aldri problemer med å "hotswappe" vanlige ATA disker, brukte selvsagt ekstern strømforsyning med strømbegrensning, og en dedikert IDE kanal. Selv om det ikkje skal gjøres, så sparte eg masse tid og maskinvaren lever den dag i dag. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/867591-mystisk-problem-logger-bare-av-og-p%C3%A5-uten-grunn-har-pr%C3%B8vd-det-meste/#findComment-9979172
L O G I M A N Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Hm, men jeg tror det er en del av den faste sata standarden, at det skal kunne hotswape. Så om det ikke fungerer er det et sata substitut :-) Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/867591-mystisk-problem-logger-bare-av-og-p%C3%A5-uten-grunn-har-pr%C3%B8vd-det-meste/#findComment-9980362
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå