Gå til innhold

Lite, men effektivt os for videoserver - linux?

theDurkan

Anbefalte innlegg

Sitter nå med to maskiner, hvorav ingen av dem fungerer for tiden pga. manglende os. Begge er koblet til en skjerm, og den ene er koblet til en sekundær skjerm. I tillegg er den som ikke er koblet til den sekundære skjermen koblet til tven. Jeg har også bare to hardisker, en SATA og en IDE som ikke er koblet til noe enda.

Jeg er ute etter ett OS som lar seg kjøre fra minnebrikke fra den ene PC-en, som i tillegg til å kunne spille av dvd-filmer (fungerte ikke i damn small linux) kan kobles opp mot en Windows-maskin og spille av musikk og filmer fra denne.

En annen ting som hadde vært fint hadde vært om det var mulig å bruke den ene PC-en som er nærmest lydløs til å laste ned ting til hardiskene som kobles til den andre maskinen. Grunnen til dette er fordi at den da kan stå på om natten.

Har prøvd damn small linux, men fikk den ikke til å boote fra minnebrikke.

En eventuell løsning jeg ser er å legge tinyXP på minnebrikke på den ene maskinen, for å få sømløs tilkobling mellom maskinene. Maskinen med hardiskene vil mest sannsynlig kjøre Windows på grunn av kompabilitet med hardware.

Noen som har andre forslag til hva jeg konkret kan gjøre for å realisere dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...