Gå til innhold

Hjelp til mafiaspill

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger litt hjelp med et mafiaspill jeg og en annen lager :p

du kan teste det vi har klart hitil her: www.showbiznorge.com/mafia

Men, vi er ikke så gode i php, og vi får ikke kobla ting opp til mysql og endre antall penger osv. (Rank, penger i banken)

Har du noen ferdige (kan godt være halvferdige) funksjoner til mafiaspill, del det gjerne..

Helst i MySQL :p

På forhånd: Takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Waksy, jeg vet jeg kommer til å høre ut som en dust nå. Men dette vil dere ikke få til. Dere må starte å lære PHP og MySQL! Dette tar tid og er en prosess! Jeg anbefaler deg å gå igjennom manualen, tro det eller ei, den er faktisk ganske bra. www.php.net Les nøye! Forstår du ikke, begynn å les på nytt. Lover deg, du kommer til å lære mye veldig fort. Fortsatt ting uklart så spør du på forumet ;). Jeg ønsker deg lykke til :)!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Sa jeg hadde lært DELVIS mye php og mysql.. mysql har jeg ikke lært så m,ye av men PHP har jeg lært sånn passe med..

Des. over en måned siden jeg posta denne posten!

Sa jeg hadde lært DELVIS mye php og mysql.. mysql har jeg ikke lært så m,ye av men PHP har jeg lært sånn passe med..

Lenke til kommentar

Wow! På en måned? Jeg har programmert i PHP i over 5 år, både privat og jobb. Ser meg enda langt fra supergod, eller at jeg kan mer enn "passe". Tror faktisk JEG hadde brukt lang tid på å lage et mafiaspill, og vil se på dette som et vanskelig prosjekt med kanskje et års effektiv utviklingstid på (ikke medregnet planlegging, for du kan vel legge fram flytdiagrammer, kravliste, analyser, skisser, use-case, klassediagrammer mv?)

Hva er hemmeligheten for å bli så god en klarer dette på en måned?

Lenke til kommentar

Tviler faktisk at Waksy vet hva du snakker om :D .. hva driver du med egentlig allyse? For trenger man å legge fram alt det du sa? Selv driver jeg å setter opp forkjellige clan cms og gjort dette ca. 2 måneder. Kan ikke skrive php eller my sql, men skjønner tegningen når jeg leser.

Endret av StalkerPrime
Lenke til kommentar
Tviler faktisk at han vet hva du snakker om :D .. hva driver du med egentlig allyse? For trenger man å legge fram alt det du sa? Selv driver jeg å setter opp forkjellige clan cms og gjort dette ca. 2 måneder. Kan ikke skrive php eller my sql, men skjønner tegningen når jeg leser.

Nei, man må jo såklart ikke det, men å ikke kunne vise til noe slikt i det heltatt betyr at man bedriver cowboy coding eller lignende (hvilket er fy-fy i profesjonell sammenheng), og det er definitivt ikke slik bedrifter holder på. Når man jobber i en bedrift er det gjerne slik at man holder seg til en spesifikk utviklingsmetode som vil innebære blant annet litt struktur og planlegging slik at ting skjer i riktig orden. De tingene allyse nevner vil i den situasjonen være et nærmest "must".

Lenke til kommentar

En uke, ikke en måned.

Hvis du kaller tidsspennet mellom 23.11 og 31.12 for en uke så :roll:

Joa, får en uke siden sa jeg at jeg hadde lært med litt PHP!

også posta jeg denne posten får over en måned siden.. (23/11-2007 : 17:23)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...