mgullak Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 HEI. lurte på om noen vet om det går fint å spille amerikanse spill på ps3? var mye snakk om det før den ble lansert, en sone for hele verden osv, men har ikke hørt noe i det siste. $ er jo så sykt lav man er jo dum hvis man ikke kjøper derfra nå. var på amazon og så oblivion GOTY for $ 50, synes det tilbudet var for bra for å gå glipp av. har ikke engang begynt med de billige salgskanalene enda, som ebay osv. tror det blir enda mye billigere igjen. på ebay betaler man nesten aldri mva på det som blir solgt heller. håper noen svar. tusen takk på forhånd hilsen Martin Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 http://vgp.ca Rette butikken for å importere spill. Men er usikker på om spill på PS3 er regionsfrie. Vet sannelig ikke. Er det noe? Birger Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Spill for PS3 er 100% regionsfrie (sett bort i fra PAL og NTSC inndelingen som ikke har noe å si) Endret 23. november 2007 av Selvin Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Har vært i USA to ganger dette året. Handla minst 10 spill derfra. Det er bare å shoppe! Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Har endel spill fra US. Mange sier at det kun fungerer via HD og ikke scart, men det er feil. Prøvde på en TV jeg kjøpte i 95. Fungerer som bare det. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 http://vgp.ca Rette butikken for å importere spill. Men er usikker på om spill på PS3 er regionsfrie. Vet sannelig ikke. Er det noe? Birger Prismessig lønner det seg å importere fra USA. Den canadiske dollaren er sterk i forhold til amerikanske for tiden. Tollvesenet opererer med omregningskurs på 5,5 på canadiske dollar og 5,41 på amerikanske dollar. I tillegg koster spill generelt sett 70CAD / 60USD [hhv 385 og 325 NOK]. Lenke til kommentar
Vannjenta Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Uansett hvor lav dollaren er for tiden er det vel få spill som kommer under 200,- inkludert frakt. Det betyr jo at det blir beregnet moms og toll på varene, noe som vel igjen betyr at varen blir like dyr som å kjøpe på nett i norge? Men dere bestiller kanskje kun fra butikker som merker varen som gave eller lavere pris og krysser fingrene for å ikke bli dobbeltsjekket i tollen? Jeg har iallfall brent meg på dette på t-skjorter som kun var tredve kroner over grensen... Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Frakt tells ikke på 200,- grensen. Lenke til kommentar
xiyt Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 dersom spilene koster 549-599 her i norge er det jo klart det er penger å hente selv om en må ut med moms. MEN Sender ikke disse pakker markert som gave eller fører opp verdien lavere en tollgrensen? Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 VGP merket Orange boxen(360 utgaven) min til 20$, og det gjør de vistnok uoppfordret. Lenke til kommentar
RadGravity Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Frakt tells ikke på 200,- grensen. såvidt jeg vet er det butikken sitt ansvar. Om det står en sum på pakken og pris/frakt ikke er spesifisert, så må du betale toll selv om prisen for varen er under 200 kr Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Har endel spill fra US. Mange sier at det kun fungerer via HD og ikke scart, men det er feil. Prøvde på en TV jeg kjøpte i 95. Fungerer som bare det. Dette er vel pga NTSC/PAL-forskjellen NTSC har en oppløsning på 480i og PAL har 576i, men mange TVer støtter begge deler. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Fungerer alle de amerikanske/kanadiske PS3-spillene bra online også, eller er det forskjeller i forhold til de europeiske versjonene av spillene slik at man ikke får mulighet til å spille online på europeiske servere? Og går patching av kanadiske/amerikanske spill også bra, selv om man benytter en europeisk PS3? Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Fungerer alle de amerikanske/kanadiske PS3-spillene bra online også, eller er det forskjeller i forhold til de europeiske versjonene av spillene slik at man ikke får mulighet til å spille online på europeiske servere? Og går patching av kanadiske/amerikanske spill også bra, selv om man benytter en europeisk PS3? Online er litt forskjellig fra spill til spill. Noen har ikke internasjonale spillservere, men de fleste har det. Patching funket fint for meg i Eye of Judgment ved å logge på min amerikanske konto når jeg patchet. Lenke til kommentar
kake111 Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 VGP setter 20 CAD verdi på pakken og det er ikkje med noe kvitering som seier hva du har betalt for spillet... Kvitering får du på mail Lenke til kommentar
duppersen Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Hva står det på pakken hvis du kjøper to eller tre spill fra VGP? Og hvor mye kommer transport på sånn ca? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Fra VGP er det vel $7.30 eller noe for frakt for hvert spill. Selv om de blir sendt sammen. Var ihvertfall det for meg. Birger Lenke til kommentar
anders! Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 http://vgp.ca Rette butikken for å importere spill. Men er usikker på om spill på PS3 er regionsfrie. Vet sannelig ikke. Er det noe? Birger Hvor mye blir frakt og alt ekstra utgifter på? Tenker på å bestille tre spill derfra! Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Trur alt skal komme i 1 pakke, bestilte Playstation Eye, som var diger, hvertfall 6 spill i bunker. Lenke til kommentar
Oas3k Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Bestillte Dualshock 3 og ratchet and clank fra den canadiske siden kom på 890kr totalt med sending, pakken var tollfri uten at jeg spurte om det For et spill er sendingen på rundt 7cad og kommer da på totalt ca 380kr for et nytt spill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå