The Prodigy Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hei, Har en Content DIV som inneholder <p> og diverse andre tekst. Jeg ønsker å sette en liste i Content diven, og setter da <ul><li>....... men da blir teksten borte..får bare hvit skjerm med hvitespace...hvis jeg markerer kan jeg se at teksten er der... Har prøvd med forskjellige tekst fargen osv... Noen tips..? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Kan vi se siden du har problemer med, evt. bare koden? Blir lettere å hjelpe da... Lenke til kommentar
The Prodigy Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 (endret) .ul_norm { margin : 0; padding-top : 0; padding-right : 0; padding-bottom : 0; padding-left : 20px; } .li_norm { list-style-position : outside; list-style-type : square; padding-top : 5px; padding-bottom : 5px; margin-left : 0; padding-left : 10px; } <ul class="ul_norm"> <li class="li_norm">projekt</li> </ul> Hjelper det..? Jeg skal ha en liste i min content div. Any tips..? Endret 23. november 2007 av The Prodigy Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Kan vi få se koden til resten av siden også? Putt den gjerne i en [ skjul]-tag (uten mellomrom) hvis den tar stor plass. Jeg kan legge til at du kan korte ned CSS-koden din en god del. padding-top og de tre andre i .ul_norm kan du bytte ut med padding: 0 0 0 20px. HTML Dog anbefales på det varmeste. Endret 23. november 2007 av Runar Lenke til kommentar
The Prodigy Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 * CONTENT COLUMN ____________________________________________________________*/ #content { float: left; width: 450px; margin-top: 10px; margin-left: 2px; } #content a { color:#D01A71; font-weight: bold;} #content p {line-height: 1.4em; font-size: 0.7em; margin-bottom: 20px; color: #000;} #content p a { color : #4c0c0c; } .ul_norm { margin : 0; padding-top : 0; padding-right : 0; padding-bottom : 0; padding-left : 20px; } .li_norm { list-style-position : outside; list-style-type : square; padding-top : 5px; padding-bottom : 5px; margin-left : 0; padding-left : 10px; } p.intro { font-size : 0.7em !important; } #content h2 { letter-spacing: 0.1em; margin-bottom: 15px; margin-top: 30px; text-transform: uppercase; font-family: Verdana, Arial, sans-serif; color : #521515; font-size : 1.6em; } #content h3 { font-family: Verdana, Arial, sans-serif; color : #333; font-size : 0.6em; text-transform : uppercase; letter-spacing : 0.1em; border-bottom : 1px solid #ccc; } #content h4 { font-family: Trebuchet MS,Verdana, Arial, sans-serif; color : #333; font-size : 1.3em; text-transform : uppercase; letter-spacing : 0.1em; border-bottom : 1px solid #ccc; } img.floatLeft { float: left; margin: 4px; } #content p.date { padding : 0 0 0.1em 0; margin : 0 0 0.3em 0; border-bottom : 1px solid #ccc; font-size : 0.6em; } #content p.date a { text-decoration : none; } #content p.date a:hover { text-decoration : underline; } det er content div, det er der jeg prøver å sette en liste..... Jeg har brukt liste i masse vis....men nu vil den altså ikke vises..sliter.... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Kan du vurdere om du muligens skal tenke tanken på å kanskje la oss få ta en titt på HTML-delen din også? Lenke til kommentar
The Prodigy Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Jeg postet html koden i min andre post også, men her er den content delen: <div id="content"> <h2>Om...</h2> <p class="intro"> tekste </p> <br /> <p class="intro"> tekste <p class="intro"> tekste <p class="intro"> tekste <ul class="ul_norm"> <li class="li_norm"><strong>11. oktober:</strong> Aflevering af delprojekt. Opstart test af SIFR og CSS-ideer. Opstart skitsedesign.</li> </ul> </div> Endret 23. november 2007 av The Prodigy Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 * CONTENT COLUMN____________________________________________________________*/ Dette er ingen gyldig kommentar. Alle CSS-kommentarer skal starte med /* og avsluttes med en */. Du må i tillegg avslutte alle tekstparagrafene dine ( ) med en som du kun har gjort første gangen. Prøv dette, og fortell oss hva som skjer. Og, når blir teksten borte? Når du limer inn listen din i HTML dokumentet, eller når du gjør forandringer i CSS-filen? Lenke til kommentar
The Prodigy Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 (endret) /* CONTENT COLUMN ____________________________________________________________*/ er kommentar felt i css filen... fikk visst ikke kopiert det hele med når jeg skulle paste her... <p class="intro"> tekste </p> og alle p klassene er sluttet. jeg kopierte bare den ene og pastet flere ganger...for å vise at jeg har flere <p> problemet er at jeg ikke får lagt til lister i content div, når jeg legger til list , ul ol, dd dt..hva som helst..blir det usynlig tekst..men når jeg markerer over kan jeg se at teksten er der.... hvorfor..? er spørsmålet mitt. har prøvde med flere class, id, div..og det hele..men list, ul ol,... vil bare ikke vises frem. det er dette: en elr annen form for liste....... <ul class="ul_norm"> <li class="li_norm">tekst</li> </ul> Endret 23. november 2007 av The Prodigy Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 og alle p klassene er sluttet. jeg kopierte bare den ene og pastet flere ganger...for å vise at jeg har flere Det er jammen ikke lett å vite. Hvis vi ber deg om å kopiere koden din, så mener vi hele koden din akkurat slik den er hos deg, hvor det ikke virker. Over til saken: Har du prøvd å sette en farge på listeelementene? li { color: #000; } Lenke til kommentar
The Prodigy Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Det er jammen ikke lett å vite. Hvis vi ber deg om å kopiere koden din, så mener vi hele koden din akkurat slik den er hos deg, hvor det ikke virker. Beklager.! Ja, har testet med farge, og font size og det hele...... Jeg har f.eks også valgt at list style skal være circle, det kan jeg heller ikke se av det "usynlige" tekst.... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Kan du poste alt du har av kode? Hele CSS-dokumentet ditt, og hele HTML-filen du har problemer med. Jeg kopierte det du har postet hittil, og jeg ser listen utmerket godt. Lenke til kommentar
The Prodigy Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Hei, Har løst dette nu, takker. Fjernet alt under content div på css, filen og skrev alt på nytt av styles.... Det var visst noe som ble overskrevet eller noe trur eg.... Takker. Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Hei, Har en Content DIV som inneholder <p> og diverse andre tekst. Jeg ønsker å sette en liste i Content diven, og setter da <ul><li>....... men da blir teksten borte..får bare hvit skjerm med hvitespace...hvis jeg markerer kan jeg se at teksten er der... Har prøvd med forskjellige tekst fargen osv... Noen tips..? Du er altfor tilbakeholden med informasjon til at jeg gidder å bruke for mye tid på dette. Men: Forsøk uten noen form for css, dvs. fjern linken til css fila, og se hva som skjer. Valider både html og css, rydd opp i alle tilbakemeldinger. Test mot Opera eller FF, ikke IE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå