Savage2007 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Heisann. Jeg har drevet i IT-bransjen i flere år, men har vel mer eller mindre falt av lasset når det gjelder bygge-pc. Trenger derfor noen gode tips til hvilke komponenter som kan passe godt sammen (gjerne med linker) til å sette opp en kraftig hjemmepc som skal brukes til videoredigering (Adobe Premiere, Studio DV, etc.), grafikk/bildebehandling som Photoshop og Poser (3D). Ellers skal den brukes i mindre grad til spill/musikk så dette kan forsåvidt nedprioriteres. Jeg ønsker en rask harddisk til operativsystemene. Kommer til å kjøre både XP og Ubuntu Godt grafikk-kort (må ha et grafikk-kort som støttes av Ubuntu) og har OpenGL for Poser. Minne (2 eller 4GB ser jeg for meg) Så stillegående som mulig, men god kjøling. Strømforsyning. Hovedkort (gjerne med integrert lydkort og nettverkskort) Fra før har jeg kabinett (ATX Thermaltake tårn), men ser gjerne på andre forslag. Jeg har ikke satt noe pristak i første omgang, men vil at maskinen skal gi bra ytelse. Håper noen kan hjelpe meg igang. mvh. Ståle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå