Goldtop Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Heisann! Jeg lurer på hvordan jeg skal kunne koble mitt Nikon D200 til bærbar PC direkte når jeg fotograferer i studio. Noen som kan hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Heisann!Jeg lurer på hvordan jeg skal kunne koble mitt Nikon D200 til bærbar PC direkte når jeg fotograferer i studio. Noen som kan hjelpe meg med dette? Jeg tror du må ha ett program som heter Camera Control Pro. Tror det koster noen hundrelapper. Lenke til kommentar
Goldtop Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Ok, takk. Trenger man bare usb kabelen i tillegg da? Eller er det en egen kabel? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Usb ja, selv bruker jeg en 3m forlengelsekabel i tillegg, slik at jeg får litt mer frihet i plassering av kamera og PC. Lenke til kommentar
Goldtop Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Ingen muligheter som ikke koster? Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hvis du trenger lengre kabel er det ingen vei utenom å skaffe seg en ny/evt forlenger. Slike kabler koster en 50,- ca hos biltema etc... Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Finnes det noe lignende program for Canon kameraer? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Finnes det noe lignende program for Canon kameraer? Følger med kamera. Er en del av EOS Utility. Hvis du har 350D eller eldre, så må du laste ned oppdateringene fra Canon sine websider. Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Skal du styre alt fra pc eller bare overføre bildene direkte så du kan se dem der og da? Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Tanken vår å koble bærbar pc til 30D, og kunne se bildene direkte på pc'skjermen når kamera tar dem. Kamera trenger sånn sett ikke styres fra pc, men vil at bildene skal dukke opp på skjermen når de blir tatt. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Hos meg (D200) så trenger jeg bare å plugge inn USB'n i kamera og pc, så kommer bildene direkte over i "D200" under min datamaskin. Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Poenget var vel at jeg ville se bildet direkte på pc'skjermen med en gang, men jeg skal få installert programvaren til 30D, og så får jeg teste om det er mulig med noe av det som følger med. Tanken er at den som blir tatt bilde av skal kunne se hvordan bildet blir. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 på d200 er det mulig. (Mulig du må trykke på neste) Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Nå er vel D200 et Nikon kamera, og jeg har et 30D kamera Canon, så er ikke opplagt at det som funker på D200 skal funke på 30D, men jeg håper det er greit å få til det her likevel. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Sier bare at det er en mulighet.... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Nå er vel D200 et Nikon kamera, og jeg har et 30D kamera Canon, så er ikke opplagt at det som funker på D200 skal funke på 30D, men jeg håper det er greit å få til det her likevel. Testet akkurat selv. Installerte all Canon programvaren som var på CD-en, lastet ned og installerte oppgraderingene. Så var det bare å koble til kamera med en USB kabel, og starte EOS utility. Der er et valg som heter Camera Settings/Remote shooting. Når jeg trykker av, så kopieres bildet inn på PC-en og vises frem i ZoomBrowser. Jeg kan også ta bilde direkte fra PC-en. Bildet viser kontrollpanelet - jeg kan endre blender, ISO osv herfra. Kjempebra neste gang jeg skal ta makro bilder. Virker like godt på 350D (edit: fikk ikke det til å ikke med 350D under Vista - hmmm). Tom Endret 7. februar 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Høres veldig bra ut Skal få testa selv bare jeg finner igjen CD-en.. som jeg ikke er helt sikker på hvor ligger for øyeblikket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå