Gå til innhold

X360 - HDMI et must?

quad

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å gå til innkjøp av en Xbox 360, og merker at CORE-systemet er mye billigere. Jeg trenger ikke harddisk, headset, trådløs controller osv, så jeg tenkte å gå får CORE. Imidlertid er det kun Premium og Elite som til dags dato kommer med HDMI. Jeg lurer på om det er merkbar forskjell på en 32" 720p tv, eller om det bare er nyttig på store tv-er i full HD? Visste ikke om jeg giddet å gå opp en 1000-lapp bare for å få HDMI.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok ha argumentert hvorvidt harddisk, trådløs kontroll, headset og ikke minst, HDMI utgjør om den tusenlappen ekstra er verdt det.

Mitt svar: helt definitivt.

Om HMDI utgjør noe forskjell på bildet på din TV? Neppe!

Man bør kanskje heller tenke litt mer fremtidlig behov når det kommer til HDMI fremfor kun dagens.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Takk for svar. For en fattig student har 1000-1500 kroner en del å si, men du har rett i at du får valuta for pengene. Det var bildet/lyden jeg tenkte på i hovedsak.

Kjøp spill for de ekstra pengene heller. HDMI på 360 gjør ikke så stor forskjell på min 1080p projektor med 2 meter bredt lerret heller. Merkbar forskjell på en 32 tommers 720p TV tror du skal lete veldig veldig godt for å kunne merke. Lydmessig er det 100% helt likt fordi Elite og nye premium bruker samme løsninger som core modellen.

EDIT: Du sparer riktig nok en ekstra kabel via HDMI, men 360'n får ikke noen nye lydformater via HDMI i forhold til den optiske utgangen så vidt jeg veit.

Fremtidige behov? Komponent er en del av HD Ready standarden, så ville ikke bekymret meg over det med det første. Du er ennå student så den dagen du begynner å tjene nok penger til å oppgradere TV'n så får heller da se om komponent er utryddet og du må ha HDMI. Tror ikke det, men det blir uansett såpass lenge til at 360 er vesentlig billigere enn nå i så fall.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Jeg tenkte som deg da jeg kjøpte 360-en min, men jeg gikk heldigvis for en Premium. Det tok ikke mange månedene fra jeg kjøpte den til jeg også gikk til innkjøp av et LCD-TV med én komponentinngang og to HDMI-innganger, og akkurat nå er området bak TV-en et sammensurium av kabler og switcher. Det hadde vært en sann fryd å få 360-en over på HDMI.

Det er gjerne lett å tenke at harddisk er ganske unødvendig, men jeg hadde virkelig savnet den. Når du nå også får mulighet til å laste ned eldre Xbox-spill (Psychonauts, f.eks.), ville jeg ikke kjøpt noe annet enn en 120GB-utgave. Trådløs kontroll er også særs behagelig, selv om kabelen er akkurat passe lang til at jeg kan sitte i sofaen. PS2-kabelen er akkurat for kort til at jeg kan sitte tilbakelent.

Lenke til kommentar

Anbefaler sterkt å gå for hdmi. Jeg har plassmangel bak tven nå, og tre hdmier stående ubrukt. Når man har en digitaldekoder, dvd og to konsoller, og alle bruker scart eller komponent, har man er et lite problem. PC-en legger beslag på vgaen også. Kjedelig å måtte bruke kompositten når jeg kunne fått bedre (særlig på tven min). Det meste er på vei til å gå over til hdmi uansett nå, og gode tver har bra med hdmi-innganger.

Er student selv, men hadde ikke vært i tvil, hdmi på alt som kan. Driver og pønsker ut løsninger for å skifte ut 360en med hdmi-360 uten å lide altfor mye økonomisk.

Og en annen ting, trådløs kontroll avgjører egentlig alt. Det er alfa omega.

Endret av MoonTheLoon
Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å gå til innkjøp av en Xbox 360, og merker at CORE-systemet er mye billigere. Jeg trenger ikke harddisk, headset, trådløs controller osv, så jeg tenkte å gå får CORE. Imidlertid er det kun Premium og Elite som til dags dato kommer med HDMI. Jeg lurer på om det er merkbar forskjell på en 32" 720p tv, eller om det bare er nyttig på store tv-er i full HD? Visste ikke om jeg giddet å gå opp en 1000-lapp bare for å få HDMI.

1000 kr forskjell? Hvor har du sett hen? Om jeg ikke tar helt feil, så er jo core byttet ut med arcade nå. Og etter hva jeg har sett, så er det ikke så veldig stor forskjell på pris på Premium og Arcade. Elite derimot er det stor forskjell på.

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....35&cid=5553

Premium til 2300 kr, veldig god pris etter min mening, og all tilbehør er verdt det.

Lenke til kommentar
http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....35&cid=5553

Premium til 2300 kr, veldig god pris etter min mening, og all tilbehør er verdt det.

Den Premiumen du linker til tror jeg er uten HDMI. Billigste jeg finner der det står at HDMI er inkludert er på Netshop:

http://www.gamezone.no/index.php?main_page...oducts_id=25046

Da er det 2300 kr u/HDMI vs 2900 kr m/HDMI. Etter de svarene som har kommet her, tror jeg de fleste vil si seg enig i at de 600 kronene er vel investert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...