Knut Marius Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Er ute etter en skjermkortløsning for min HTPC som ikke støyer noe særlig (da den skal stå på mens vi ser TV osv). Per dags dato bruker jeg et vifteløst 8600 GT -kort, men etter å ha gått til anskaffelse av blant annet Crysis har jeg innsett at det hadde vært fint med noe litt bedre. Har sånn halvveis bestemt meg for å gå for 8800 GT, men lurte på om noen hadde tips til hvilken av disse 8800GT-modellene som holder lavest støynivå. Har ikke plass til å sette inn en enorm custom kjøler. Leste på hw.no at det skulle komme en vifteløs modell, men den har jeg ikke sett i salg enda. Noen som har mer info om når denne er å vente på norsk marked? På forhånd takk! Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Jeg ville tro at et slikt kort med bare varmesenke ville overhete fort. Men jeg aner ikke. Lenke til kommentar
Nessa Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Synes å huske at jeg leste om en her på forumet som hadde hørt fra komplett at de hadde planer om å ta dette vifteløse 8800GT kortet fra produsenten Sparkle inn når det ble tilgjengelig. Så jeg foreslår at du sender dem og evt. andre nettbutikker mail og spør. Post gjerne svar her da det er et spennende kort som sikkert fler enn du er interessert i. :-) Med oppmerksomheten dette kortet har fått her i landet så regner jeg med at flere norske nettbutikker tar det inn etter hvert, men det har jo vist seg at disse kortene er vanskelige å få tak i foreløpig.. For øvrig har jeg forstått det sånn at de aller fleste øvrige 8800GT kortene har samme stock-vifte fra nVidia, så da tar jeg det for gitt at støynivået vil være rimelig likt. Finnes utallige tester av dette kortet alerede, så du finner sikkert noen som sier noe om støynivå. Ang custom kjølere er det en tråd om dette på forumet under kategorien "Kjøling" -> link Om Sparkle kortet blir overopphetet så er det jo en retursak. Men det er jo naturlig å tenke at dette muligens ikke er like overklokkevennlig som andre 8800GT kort.. Endret 23. november 2007 av Nessa Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Ja, jeg får vente litt og se om det kommer i butikker etterhvert. Er vel ganske ribba for de fleste 8800GT-modellene akkurat nå. Eventuelt så fikk jeg tips fra en på jobben om å heller vente på ATI sitt Radeon 3870. Han mente det skulle være omtrent like godt på ytelse, men bedre på støy og video (Og derfor vil passe bedre inn i en HTPC).. Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Ja, jeg får vente litt og se om det kommer i butikker etterhvert. Er vel ganske ribba for de fleste 8800GT-modellene akkurat nå. Eventuelt så fikk jeg tips fra en på jobben om å heller vente på ATI sitt Radeon 3870. Han mente det skulle være omtrent like godt på ytelse, men bedre på støy og video (Og derfor vil passe bedre inn i en HTPC).. Mitt xfx 8800gt er stille som graven. Ligger på 29% av maksturtall standard. Vil tro resten av merkene er like stille også. Temp er 55grader ,så det er endel å gå på der også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå