athorb Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg skjønner hva du mener, men selvfølgelig ser vi ikke selv på prosjektet som et ubestridelig vitenskaplig dokument, med det lave antallet respondenter og det høye antallet potensielle feilkilder. Men jeg mener likevel at rapporten gir en viss pekepinn, og derfor nevnte jeg den, fordi stoffet er jo aldeles relevant for tråden. (Må nevne at jeg ikke leste mer enn et par linjer på toppen og bunnen av innlegget ditt (dårlig tid), men jeg vet jo hva du vil fram til. Bare se på rapporten som en grov vurdering av temaet.) Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 grunnen til at jeg laster ned nå er at jeg har jævelig dårlig økonomi som student. har ikke råd til å handle inn masse DVD-er. Har ~150 originale DVD-er hjemme, men de ble kjøpt mens økonomien var bedre. synes det er stas å ha en full hylle med originale DVD-er. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Bare for å være kverulanton: Du mener at man kan ta alt man ikke har råd til? Personlig laster jeg aldri ned filmer, fordi det blir ikke samme kvaliteten og opplevelsen. + at jeg jobber i platebutikk, så personalrabatt kommer ganske godt med Mange føler nok at siden man kun tar en kopi, så er det greit. Eieren mister aldri det fysiske produktet sitt. Hvis en kompis har en kul cd f.eks, ser jeg ikke noe galt med å kopiere den. Kunne egentlig dratt opp et hopetalls for/mot-argumenter, men det vil ikke føre noen vei, så jeg dropper det. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Det blir det samme som om man leser avisen pa biblioteket. Eller leier filmer pa biblioteket. For det er jo 1 som har kjopt kinobilletten og filmet filmen. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Ja, nettopp. Jeg ville aldri betalt 100 kr for "den" filmen, men når jeg kan få en gratis kopi, takker jeg ikke nei. Som nevnt 2 poster opp, jeg laster ikke ned film. Men jeg har forståelse for de som gjør det. Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hvorfor laster folk piratkopier? Fordi det ofte tar år og dag å få filmer ut i Norge (den siste Fredag den 13.-filmen, Jason X, kom vel ikke ut i Norge før godt og vel ett år etter at den ble sluppet i USA), og fordi jeg avskyr kinoer. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Supert utvalg på helt nye (på eller før amerikansk release) HD-filmer, helt uten reklame og snusk. Pirat slår kjøpefilm på alle områder jeg kan komme på hvertfall :=) Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Bortsett fra den gleden å kunne ha filmcoveret i hylla da naturligvis. Lenke til kommentar
nettii Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hvorfor laster folk piratkopier? fordi man treng noke å sjå på +++ free Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Det blir det samme som om man leser avisen pa biblioteket.Eller leier filmer pa biblioteket. For det er jo 1 som har kjopt kinobilletten og filmet filmen. Ikke helt det samme, da utleieeksemplarer har høyere innkjøpspris en produktene vi finner i butikkhyllene. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 kino= planlegging (gjerne med venner=), buss 30 min hver vei, sitte sammen med mange andre folk som kanskje gjærne liker å snakke høyt osv. se på masse reklame jeg hadde klart meg utenom. Nei, var aktiv kinogjenger før. Men jeg orker ikke å planlegge så mye for å se på en film. Og hvis filmen stinka, så er det 150 kr sløst. og ikke minst mange timer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå