Gå til innhold

Hvorfor laster folk ned Spillefilmer?

roso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har jobbet med en forskningsrapport om ungdoms holdning til piratkopiering den siste tiden, og omtrent halvparten oppga at de lastet ned fordi det var gratis og/eller bedre tilgjengelig. Sjeldent det ble oppgitt andre grunner.

Dette gjelder både film og musikk, btw.

Lenke til kommentar
Har jobbet med en forskningsrapport om ungdoms holdning til piratkopiering den siste tiden, og omtrent halvparten oppga at de lastet ned fordi det var gratis og/eller bedre tilgjengelig. Sjeldent det ble oppgitt andre grunner.

Dette gjelder både film og musikk, btw.

86,5% av all statistikker er funnet opp på stedet.

Men av ren nyskjerrighet, kilde? Hvor mange var med?

Lenke til kommentar

Er nok sikekrt ikke så mange som verdsetter kvaliteten i noen særlig grad. De fleste synes vel DVD-kvalitet er "bra nok". Er ivhertfall den oppfattelsen jeg har av "ola nordmann". selv er jeg vel et godt hakk mer kresen som synes DVD-kvalitet er for dårlig. (til tider ivhertfall)

Lenke til kommentar
86,5% av all statistikker er funnet opp på stedet.

Men av ren nyskjerrighet, kilde? Hvor mange var med?

Haha, 86,5% er faktisk den nøyaktige prosenten av ungdom mellom 13 og 18 år som oppga at de har lastet ned ulovlig :!:

Deltakerne var litt over 200 ungdommer i Fredrikstad/Sarpsborg-området, like mange fra hvert alderskull. Jeg føler at vi har laget et pålitelig forskningsdokument, men jeg kan ikke vise til noen kilde før rapporten er lagt opp på nett. Men vi kjemper om Holbergprisens 1-3. plass, hvis det gir noe troverdighet.

Ikke at dette skal være noen egenreklame, men dette er jo faktisk forskning på det nøyaktig samme området tråden handler om (dvs, hvis man bytter ut 'folk' men 'ungdom mellom 13 og 18 år', men jeg kan tenke meg at den aldersgruppen er ganske godt representert her på forumet uansett).

Lenke til kommentar

-Gratis

-Tilgjengelig

-Screening

Med screening mener jeg at filmer som jeg er i "tvil" over, lastes ned for å sjekke dem ut eller evt låne av en venn/venninne slik at jeg unngår å ha elendige filmer i samlingen. (elendige filmer som ikke gir meg noe, Arnold går ikke inn under samme kategorien.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Ifølge en forsker som hjalp oss under prosjektet var det faktisk ikke nødvendig med så mange engang for å få et troverdig bilde. Hun vet vel hva hun snakker om, hun har vel tatt en doktorgrad siden vi snakket med henne sist, men vi valgte å bruke såpass mange (selv om man kanskje hadde forventet et høyere tall) likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...