multimann33 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Fikk meg en overaskelse når jeg tok av toppen på en IS Turbo. To av stemplene var smeltet, hva er som regel årsaken til det? For lite bensin og feil luftblanding? Stempel smeltet = for varmt, kan vel tyde på at det er mager blanding eller feil tennplugger, eller tar jeg helt feil? Har en kamerat som påstar at jeg har fått tenningsbank, men har ikke hørt noen lyder som tilsier det... Endret 23. november 2007 av kennense Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Du svarer vel egentlig på spørsmålene dine selv.. Mager blandig og for kalde tennplugger kan være årsaken, men noe sier meg at det har vært høyt turbotrykk inne i bildet... tenningsbank hørest best ved litt motstand på lavt turtall. Nesten som ventilpekking. Er du i tvil så sjekk tenninga Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Tenning er justert. hehe, angående turbotrykk... så har det vel ikke vært så lavt. Kjørte jo uten wastegate. Men i følge trykkmåleren så har jeg holdt meg på 0.5. Men som noen sier så skal man ikke helt stole på de målerene... Lenke til kommentar
eab Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Du har altså sendt ALL eksosen gjennom eksoshuset på turboen? Og lada ikke mer enn 0,5bar? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Tyder på for lite bensin. Ikke juster opp trykket uten og justere opp bensintrykket. Da blir det for varmt. Har et stempel fra en saab 2.3 turbo motor hengende i et kjede jeg lagde engang. Stemplet er helt smelta og litt mindre enn tommeltotten min... da har det vært varmt. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Skal du ha en ist til å holde litt, så er tenningsforskyver et must, og skikkelig innsprut Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Kjørte min to år på standard tenning jeg, 1,5 bar ladetrykk på det meste. Hadde andre ting som hjalp på, men tennina hadde blitt neste ting å ta tak i. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Hvilken hardware har du? Hvilken motorstyring har du? Hvilke innstillinger har du? Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 ledningsnettet er hentet fra en IS. Men det står "Taurus 3.0L only" på hjernen. Men nå har jeg byttet ut med coswort stempler og råder, og forsterket toppakning til cosworth, justerbar bensintrykksregulator justert til 2.5 bar og standard cosworth intercooler. skulle gjerne hatt en tenningsforskyver, hva er ca pris på dette? Ønskene er jo å kjøre et ladetrykk på ca 1.2 - 1.4 ett sted. Men før stempla tok kvelden, kjørte jeg bare standard oppsett til en IS, ikke gjort noe. Bare montert turboen. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Gik turbo har tenningsforskyver, mener å huske den koster 2300,- Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Haltech F5 tilleggsinnsprøytning er nok den enkleste og billigste løsningen for å løse problem nr.1, bensintilførsel. Tenningsforskyveren til GIK er jeg ikke helt overbevist om. Mener jeg leste om den for noen år siden og fant ut at den ikke fungerte slik jeg hadde håpa på. Uansett er tenningsforskyver definitivt et skritt i riktig retning mot løsning på problem 2, "hvordan fyre ladninga på rett tidspunkt". Ellers har du i alle fall en grei platform å bygge på. Hva enn du gjør, IKKE brenn de nye stemplene på grunn av for lite bensin, det er så kjedelig. Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Hehe, har ikke noen planer om å brenne disse stempla Bestiller meg et haltech f5 tilleggsprut etter nyttår engang.. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Hvilke dyser har du tenkt å bruke? Jeg brukte 2 standard cossie 4x4 dyser (lavohmsdyser). F5 klarer max 2 lavohmsdyser eller 4 høyohmsdyser. KRB Trading anbefalte ikke å bruke 2 lavohmsdyser, men det fungerte helt greit hos meg. Dette røret sto rett foran gasspjeldet. Der sto altså dysene. Hadde vel landets reneste innsug Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 I alle dager, ja det burde være reint... hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå