En græll grill Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hei Jeg føler vista begynner å modnes etterhvert, så jeg tenkte å få prøvd det ut ved å sette opp et dual boot system med det og XP. PC-en min består av to harddisken, så jeg tenkte å installere vista på nr. 2, tingen er at det er data på begge som jeg vil beholde. Det går vel greit å installere uten å formatere, eller? Lurte også på hvordan det fungerer med drivere. Det er jo forskjellige drivere til XP og Vista, så hva gjør jeg? Vil jeg trenge 2 skjermkortdrivere f.eks. eller er de bakoverkompatible eller noe? Til sist er spørsmålet om det har noe å si om jeg skaffer 32- eller 64bit versjonen, da jeg kjører 32bit XP. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Du kan kjøre dualboot med Vista, nå har jeg dessverre ikke lest meg frem til prosedyren av dette, men om du booter med XP først, så setter inn Vista i Windows XP, så mener jeg du skal få duaboot option i installasjonen sammen med uppgrade. Vista er så totalt forskjellig fra XP, er som 98 og Millenium, noen drivere vil funke, mens andre er spesial laget for Vista, sjekk med maskindelene og sjekk websidene til de respektive produsentene. angående siste spørsmålet så er egentlig bare prosessoren din som er begrensning, om den støtter 64bit. Lenke til kommentar
En græll grill Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 For skjermkortet trenger jeg i alle fall en annen driver for Vista. Virker det da slik at jeg har 2 drivere innstallert samtidig, hver bundet til hvert sitt OS? Prossesoren min støtter 64bit, ja. Jeg tenkte mer på programmer, er det mulighet for at mange av dem blir inkompatible dersom jeg kjører dem fra 64bit Vista? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Skjermkort må ha egne drivere perr OS ja. Prosessoren skal støtte Vista64 greit da, angående programmer har jeg hørt mye rart, noen klager med at ingen ting funker, andre har "intermittent issue", og sist er de som ikke har feil what's so ever, så dette er jo en "grå" sone. Hva skal du med 64bit OS? Lenke til kommentar
En græll grill Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Takk for hjelpen, tror jeg vet det jeg trenger nå. Hvorfor 64bit? Hvorfor ikke? Men tror jeg går 32 da, hvis det er sikrest. Endret 23. november 2007 av Twoofus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå