Gå til innhold

Forskjellig visning i browsere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan noen se på denne siden og evt gi meg tips om hvorfor den vises forskjellig i IE og firefox?

Den vises heller ikke likt i Opera. Forskjellene er ikke store, men det er avvik i padding i IE.

Du har ikke brukt nullstilling i css. Jeg finner heller ikke formatering for strong elementet.

strong elementet markerer en sterk fremheving. Bruk span og css for rene formaterings hensyn, eller "em" elementet for normal fremheving, og formater elementet visuelt i css.

Ellers er det mye bra kode her, men du må rydde opp i gjentakende atributter i css. En rask titt på "height" og denne er dobbelt definert for mange elementer.

Du benytter æøå i xhtml, du burde benytte entities, da xhtml støtte er det så som så med i nettleser verden. Du benytter iso-8859-1 tegnsett, ikke det norske, og du benytter xhtml syntax, men server med mime som "text/html". Denne siden burde vært skrevet i html4, og du burde i hverfall benytte entities.

Lenke til kommentar

Et godt utgangspunkt er, som FrodeNilsen sier: Å alltid begynne css- filen med:

* {

margin: 0;

padding: 0;

}

Har ikke sett på siden, men gjør du ikke dette, er det så å si umulig å få noenlunde lik visning, med mindre du ikke ønsker å sette margin og padding til null overalt ellers i css- dokumentet. Forøvrig er margin og padding horisontalt ofte vanskelig å få til likt i alle browsere. Men med litt testing går det som regel bra. :D

Lenke til kommentar

Jeg bumper denne litt isteden for å lage en ny tråd. Jeg har problemer med forskjellig visning i browsere. Jeg har nettopp startet med HTML og dette er min første side. Siden vises helt fint i Safari, men i Firefox og Opera blir det veldig rart. Noen forslag? *Jeg ønsker ikke kritikk på designet av siden*.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...