olemedkrutt Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Jeg har veldig sensitive ører, jeg kan f.eks. ikke oppholde meg i diskotek, konsert etc. uten å bruke øreplugger. Men hovedproblemet er at jeg er håndballdommer, og hver gang jeg blåser i fløyta skjærer det i ørene og jeg får en sterk pipelyd som varer i mange minutter. Etter å ha dømt en håndball kamp 20*2 minutt er jeg halveis døv på begge ørene, og det gjør ganske vondt. Jeg har veldig lyst til å fortsette å dømme, men lyden fra dommer fløyta er helt forjævlig. Har tenkt på å bruke øreplugger mens jeg dømmer, men da blir det vanskelig for folk å snakke med meg. Jeg må jo høre hva folk rundt meg sier. Så hva gjør jeg? Noen tips? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Jeg har veldig sensitive ører, jeg kan f.eks. ikke oppholde meg i diskotek, konsert etc. uten å bruke øreplugger. Men hovedproblemet er at jeg er håndballdommer, og hver gang jeg blåser i fløyta skjærer det i ørene og jeg får en sterk pipelyd som varer i mange minutter. Etter å ha dømt en håndball kamp 20*2 minutt er jeg halveis døv på begge ørene, og det gjør ganske vondt. Jeg har veldig lyst til å fortsette å dømme, men lyden fra dommer fløyta er helt forjævlig. Har tenkt på å bruke øreplugger mens jeg dømmer, men da blir det vanskelig for folk å snakke med meg. Jeg må jo høre hva folk rundt meg sier. Så hva gjør jeg? Noen tips? Hei. Dvs. kronisk inflammasjoner, sykdommer og tilstander, kan føre til "sensitive ører." Du må utrede, at det ikke finnes andre årsaker, til problemet ditt. Snakk med din fastlegen om en henvendelse til ØRE-NESE-HALS spesialist. Vaio Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 En bekjent av meg snakket om at det finnes slike små sneglehus-formede duppeditter man kan putte i ørene. Disse vil redusere det generelle lydtrykket og brukes veldig mye av artister når de spiller live men som vil unngå hørselskader. Jeg regner med fastlegen din kan hjelpe deg med slikt. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Har tenkt på å bruke øreplugger mens jeg dømmer, men da blir det vanskelig for folk å snakke med meg. Jeg må jo høre hva folk rundt meg sier. Så hva gjør jeg? Noen tips? Du tar ut ørepluggene når noen skal snakke med deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå