Gå til innhold

Trenger hjelp til å overklokke Abit Pro kort

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt ny pc og har tenkt å overklokke den. Dette må jeg be om hjelp til, for har ikke gjort det før (så jeg ikke ødelegger hele saken, hehe)

Har Q6600 med et Abit IP35 Pro hovedkort

Minne: Crucial Ballistix 6400 2G

Skjermkort: Asus GeForce 8800GT 512Mb-->(evt går det an å klokke litt?)

Strømforsyning: Corsair 520W

CPUkjøler: har bare den som fulgte med Q6600 (bør jeg skaffe meg en annen?) feks Noctua NH-U12F?

Går det enkelt an å overklokke dersom man har UGuru?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har kjøpt ny pc og har tenkt å overklokke den. Dette må jeg be om hjelp til, for har ikke gjort det før (så jeg ikke ødelegger hele saken, hehe)

Har Q6600 med et Abit IP35 Pro hovedkort

Minne: Crucial Ballistix 6400 2G

Skjermkort: Asus GeForce 8800GT 512Mb-->(evt går det an å klokke litt?)

Strømforsyning: Corsair 520W

CPUkjøler: har bare den som fulgte med Q6600 (bør jeg skaffe meg en annen?) feks Noctua NH-U12F?

Går det enkelt an å overklokke dersom man har UGuru?

Skjermkort, minne og CPU som du har er gode å klokke med =) Last ned Rivatuner til å klokke skjermkortet. Du burde nok kjøpe ny kjøler til CPU, da den som følger med ikke er spesielt bra pluss at Q6600 er en skikkelig varmeovn. Annbefaler ikke å bruke uGuru til å klokke med. Gå heller manuelt inn i bios for å gjøre dette. Problemet med uGuru er at du gjennom et program får uGuru brikken på hovedkortet til å endre biosinnstillinger mens Windows kjører. Kan veldig lett føre til crash. uGuru er fint til små ting, som å endre viftehastigheter og slikt, men ikke klokking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...