Gå til innhold

HL2: Orange Box (PS3) slaktes av 1UP


Penneknekt

Anbefalte innlegg

Har ikke peiling, bare prøver å forstå :)

 

Ser alle skylder på EA.. men hva er det som gjør at spillene EA porter til ps3 er så dårlige ?

Blir porteringene til 360 mye bedre ? i tilfelle hvorfor ?

 

Er det ingenting i det Gabe sier om at PS3 er et helvete å porte spill til i forhold til 360 ?

 

Neida, alltid utviklerne sin feil. PS3 har uendelig med kraft. Det at 99% av alle spill ender opp bedre på 360 er bare tilfeldigheter og late utviklere.

Ja, det handler om at utviklerne har problemer med å sette sette seg inn i ny arkitektur, og rett og slett gidder ikke bruke tid på å utnytte det som PS3 har. Konsollen har mye potensiale, og det må bare brukes tid på å forstå arkitekturen. Mange har klart det allerede, men EA er et prakteksempel på de drittungene som ikke orker, fordi de heller vil telle penger.

 

Ja, men dette er jo PS3 folket sin feil som kjøper de dårligste versjonene. De får heller kjøpe 360 da hvor spillene er best.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke peiling, bare prøver å forstå :)

 

Ser alle skylder på EA.. men hva er det som gjør at spillene EA porter til ps3 er så dårlige ?

Blir porteringene til 360 mye bedre ? i tilfelle hvorfor ?

 

Er det ingenting i det Gabe sier om at PS3 er et helvete å porte spill til i forhold til 360 ?

 

Neida, alltid utviklerne sin feil. PS3 har uendelig med kraft. Det at 99% av alle spill ender opp bedre på 360 er bare tilfeldigheter og late utviklere.

Ja, det handler om at utviklerne har problemer med å sette sette seg inn i ny arkitektur, og rett og slett gidder ikke bruke tid på å utnytte det som PS3 har. Konsollen har mye potensiale, og det må bare brukes tid på å forstå arkitekturen. Mange har klart det allerede, men EA er et prakteksempel på de drittungene som ikke orker, fordi de heller vil telle penger.

 

Ja, men dette er jo PS3 folket sin feil som kjøper de dårligste versjonene. De får heller kjøpe 360 da hvor spillene er best.

Det handler jo ikke om hvilken versjon vi kjøper, men prinsippet. De har muligheten til å lage de like gode, og da kan de gjøre det.

 

EDIT: Leif

Endret av Haansi
Lenke til kommentar
Ja, men dette er jo PS3 folket sin feil som kjøper de dårligste versjonene. De får heller kjøpe 360 da hvor spillene er best.

 

Den logikken der faller helt for sin egen urimelighet, men du har et bakenforliggende riktig poeng. PS3-folk må slutte å kjøpe dårlige prots og vise utviklerne at de må slutte med dette. Men, for meg er det helt utelukket å kjøpe XBOX. Det begynner faktisk å komme mange gode spill til PS3 - kjøp disse spillene, og vis utviklerne at dersom de gjør en innsats og lager skikkelige spill, får de gode salgstall.

Lenke til kommentar

Skal slutte å spille Multiplattformspill, Assassins Creed var ganske greit men til og med der greier jeg å se at "Eh PS3 klarer mye bedre enn dette". Når man har Multiplattformspill så må ene konsollen lide pga den andre. PS3 har en helt ny arkitektur og er såpass spennende at den ikke kan ha multispill, så enkelt er det. Fatter ikke hvorfor utviklere skjønner dette, drit i multiplattformspill.

Lenke til kommentar
Skal slutte å spille Multiplattformspill, Assassins Creed var ganske greit men til og med der greier jeg å se at "Eh PS3 klarer mye bedre enn dette". Når man har Multiplattformspill så må ene konsollen lide pga den andre. PS3 har en helt ny arkitektur og er såpass spennende at den ikke kan ha multispill, så enkelt er det. Fatter ikke hvorfor utviklere skjønner dette, drit i multiplattformspill.

Call of Duty 4 ...

Lenke til kommentar
Skal slutte å spille Multiplattformspill, Assassins Creed var ganske greit men til og med der greier jeg å se at "Eh PS3 klarer mye bedre enn dette". Når man har Multiplattformspill så må ene konsollen lide pga den andre. PS3 har en helt ny arkitektur og er såpass spennende at den ikke kan ha multispill, så enkelt er det. Fatter ikke hvorfor utviklere skjønner dette, drit i multiplattformspill.

Call of Duty 4 ...

The Only One.

Lenke til kommentar

Takker for en del bra svar..

 

Men som økonom må jeg riste på hodet når folk her sier drit i multiplattformspill... "gidder ikke portere".... det handler ikke om å gidde, eller det at dem ikke har et ønske om å lage et syyykt heftigt 50gb Blu-ray spill til ps3... det handler om penger!

 

Penger er ENESTE grunnen til at ps3 og xbox360 i det hele tatt eksisterer, penger er eneste grunnen til at spill i det hele tatt blir laget.

Vi kan ikke forvente at porteringer skal være perfekte når det ikke er lønnsomt å lage dem perfekte...

 

hansi sier: Det handler jo ikke om hvilken versjon vi kjøper, men prinsippet. De har muligheten til å lage de like gode, og kan de gjøre det.

Helt sant, men tviler på at det hadde gjort opp for kostnadene slik som ting er nå, folk må som andre sier snu ryggen til slik at det svir på pungen til EA og lage dårlige porteringer.

 

mye vas i en post her.. men føler det ligger et poeng og to :p

Endret av Pheonix
Lenke til kommentar
Takker for en del bra svar..

 

Men som økonom må jeg riste på hodet når folk her sier drit i multiplattformspill... "gidder ikke portere".... det handler ikke om å gidde, eller det at dem ikke har et ønske om å lage et syyykt heftigt 50gb Blu-ray spill til ps3... det handler om penger!

 

Penger er ENESTE grunnen til at ps3 og xbox360 i det hele tatt eksisterer, penger er eneste grunnen til at spill i det hele tatt blir laget.

Vi kan ikke forvente at porteringer skal være perfekte når det ikke er lønnsomt å lage dem perfekte...

 

hansi sier: Det handler jo ikke om hvilken versjon vi kjøper, men prinsippet. De har muligheten til å lage de like gode, og kan de gjøre det.

Helt sant, men tviler på at det hadde gjort opp for kostnadene slik som ting er nå, folk må som andre sier snu ryggen til slik at det svir på pungen til EA og lage dårlige porteringer.

 

mye vas i en post her.. men føler det ligger et poeng og to :p

Jeg er enig med deg i alt bortsett fra " penger er eneste grunnen til at spill i det hele tatt blir laget". Jeg kan akseptere at hovedgrunnen til at spill blir laget er penger, men det finnes da vitterlig personer der ute som lager spill fordi de har lyst. Hvis ikke hadde det ikke kommet ut noe særlig med gratis spill ...

Lenke til kommentar

spill er kultur og kunst:) mesterverk rett og slett, å jeg tror at utviklere og utgivere som Ea er penge kåte..

 

men firmaer som bungie, naughty dog og insomniac lager spill fordi de ikke ønsker noe annet stort mer, du ser de legger følelser og hardt arbeid ned i alt..=)

men utgivere er som oftest de mest penge kåte..

 

jeg gir porten en sjangse, suger den så ja who gives a shit, jeg tjener nok i måneden uansett:) får nok noe fanboy greier slengt etter meg nå

Lenke til kommentar
Call of Duty 4 ...

 

The Only One.

Neida, er jo mange spill som fungerer tilnærmet likt (enkelte bedre) på PS3: Oblivion, Colin McRae Dirt, Sega Rally Revo, Fight Night Round 3, Tiger Woods 08, Marvel Ultimate Alliance, osv.

 

Et par minimale forskjeller har ikke så mye å si i det store bildet. Er vel i de tilfellene der både framerate og grafikk er betydelig dårligere man behøver å reagere.

Lenke til kommentar

Jeg er laaaangt ifra enig om at penger er den eneste grunnen til at spill lages. Dette er et marked ja, men så mange personer har en kreativ sjel som de kan bruke på å lage spill og få frem sitt kunstneriske uttrykk.

 

Karakterdesignere i mange japanske selskap tjener ikke særlig godt i det hele tatt.

Hadde spill kun vært basert på penger hadde vel ingen giddi å brydd seg om å pushe standarden i det hele tatt.

 

Selv en økonom her sier det på sin måte så ja greit, det er grunnen til multiplatform, men som medieutdannet må jeg si det skader brandingen utvikleren holder på med.

-

Det var først med Assassins Creed jeg innså at PS3 kunne produsere mye bedre grafikk. Jeg hadde nemlig spilt Uncharted demoen i forveien. Må si jeg ble dypt skuffet over at de ikke gikk den ekstra milen for AC versjonen på PS3. Det er jo nesten PS2 grafikk på folka som går rundt i gatene.

Lenke til kommentar

Penger er ikke den eneste grunnen, og for mange spillselskaper er det kanskje ikke den viktigste grunnen heller.

 

Likevel er balansen mellom inntekter og utgifter naturlig nok avgjørende for hvorvidt de i det hele tatt har mulighet til å utvikle de aktuelle spillene, så selv som utviklerne ikke ser på penger som det viktigste er det i stor grad økonomien som setter grensene for hvor mye tid og krefter de kan legge ned i å utvikle spill til en gitt plattform.

 

Dersom det er slik at PS3-plattformen er langt mer kostnads-/tidkrevende å utvikle spill til sammenliknet med f.eks. Xbox 360, blir resultatet gjerne at utviklerne kutter hjørner i forbindelse med PS3-utgaven, eller kanskje t.o.m dropper den helt og holdent.

 

Inntektspotensialet henger jo forøvrig i stor grad sammen med hvor bra et gitt spill forventes å selge på en gitt plattform, og her ligger vel PS3 langt dårligere an enn Xbox 360 med tanke på antall konsoller solgt på verdensbasis eksempelvis.

 

Kan egentlig ikke si jeg er så overrasket dersom PS3-plattformen nedprioriteres i forhold til Xbox 360 sånn sett, men håper det bedrer seg fortest mulig i såfall. Er jo tross alt en fremtidig PS3-eier selv (får den trolig i posten neste uke). :p

Lenke til kommentar
Takker for en del bra svar..

 

Men som økonom må jeg riste på hodet når folk her sier drit i multiplattformspill... "gidder ikke portere".... det handler ikke om å gidde, eller det at dem ikke har et ønske om å lage et syyykt heftigt 50gb Blu-ray spill til ps3... det handler om penger!

 

Penger er ENESTE grunnen til at ps3 og xbox360 i det hele tatt eksisterer, penger er eneste grunnen til at spill i det hele tatt blir laget.

Vi kan ikke forvente at porteringer skal være perfekte når det ikke er lønnsomt å lage dem perfekte...

 

hansi sier: Det handler jo ikke om hvilken versjon vi kjøper, men prinsippet. De har muligheten til å lage de like gode, og kan de gjøre det.

Helt sant, men tviler på at det hadde gjort opp for kostnadene slik som ting er nå, folk må som andre sier snu ryggen til slik at det svir på pungen til EA og lage dårlige porteringer.

 

mye vas i en post her.. men føler det ligger et poeng og to :p

 

Penger er den eneste grunnen til at verden fungerer

Lenke til kommentar
spill er kultur og kunst:) mesterverk rett og slett, å jeg tror at utviklere og utgivere som Ea er penge kåte..

 

men firmaer som bungie, naughty dog og insomniac lager spill fordi de ikke ønsker noe annet stort mer, du ser de legger følelser og hardt arbeid ned i alt..=)

men utgivere er som oftest de mest penge kåte..

 

jeg gir porten en sjangse, suger den så ja who gives a shit, jeg tjener nok i måneden uansett:) får nok noe fanboy greier slengt etter meg nå

 

Hiv ut en liten user review når du har prøvd det litt, da... har så ræva PC at jeg må vurdere denne på PS3 hvis det er half decent!

Lenke til kommentar

IGN har skrevet en hands-on på den. Den er skrevet av Hillary Goldstein, som er lederdude hos Xbox-teamet deres. Virker ut i fra denne som om 1UP overdriver svært sterkt når de kaller det "unplayable". Her kan dere lese artikkelen.

 

Before you freak, know that in my time playing The Orange Box on PS3, I only encountered a few truly troubling framerate issues. For the bulk of my playtime, the pieces of The Orange Box run fine. Sure, there's more hitching than on 360, but I was still drawn in to the dense world Valve created. The technical issues aren't going to be enough to deter anyone who wants to enjoy Orange Box on PS3. Unless you require your games to never dip below 30fps, you should not strike The Orange Box off your PS3 holiday wish list.

 

The framerate problems are most prominent in Half-Life 2: Episode Two. It's in this portion of The Orange Box (my personal favorite of the collection) that the most noticeable hiccups can be found. However, the drop from 30 frames per second is sporadic. You can go 10 minutes and have everything running perfectly, and then hit a few minutes that have some jitters. Again, none of it was enough to make me throw my controller in disgust.
Lenke til kommentar

Og ikkje berre det;

 

"There is an upside. The PS3 version of Half-Life 2 and Episode One have a few extra lighting and texture touches that make some areas look better than on 360. There's also a handy quicksave feature. Hold down the start button in any of the five games to quicksave without having to go to a menu. It comes in handy, especially if you man up and play on the hard difficulty in the Half-Life games."

 

Så det er nok ikkje på nær så hakkande gale 1up skal ha det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...